بازدید 4832

قیمت مصوب جوجه یکروزه مشخص شد

رئیس انجمن جوجه یکروزه گفت: از امروز به تولیدکنندگان جوجه یکروزه ابلاغ کرده‌ایم که باید محصول خود را به ازای هر جوجه ۱۸۰۰ تومان بفروشند و متخلفان در صورت تخطی به ازای هر جوجه ۶۰۰ تومان جریمه و از تولید آنها جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 24 May 2017
رئیس انجمن جوجه یکروزه گفت: از امروز به تولیدکنندگان جوجه یکروزه ابلاغ کرده‌ایم که باید محصول خود را به ازای هر جوجه ۱۸۰۰ تومان بفروشند و متخلفان در صورت تخطی به ازای هر جوجه ۶۰۰ تومان جریمه و از تولید آنها جلوگیری خواهد شد.

به گزارش فارس، افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یکروزه تا مرز 2500 تومان طی سه ماه اخیر، تولیدکنندگان مرغ گوشتی را بر آن داشته تا از امروز به مدت دو هفته برای کاهش قیمت جوجه یکروزه از خرید آن امتناع کنند. 

وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نظارت بر امر تولید محصولات کشاورزی از جمله گوشت و مرغ همواره بر حمایت از تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تولیدات آنها تلاش کرده، اما ظاهراً بسته بودن بازارهای صادراتی برای مرغ تولیدی کشور سبب شده تا این زنجیره ناقص بماند. 

یکی از راهکارهایی که بارها پیشنهاد شده این است که تولید جوجه یکروزه در کشور افزایش یابد تا قیمت تمام شده آن پایین آمده و برای جوجه‌ریزی و ثبات قیمت مرغ تولیدی در کشور مقرون‌به صرفه باشد، اما از طرف دیگر این ترس وجود دارد که افزایش در تولید مرغ بیش از نیاز بازار، معضلی برای تولیدکنندگان مرغ گوشتی در کشور شود که باز شدن بازارهای صادراتی می‌تواند مشکل‌گشا باشد. 

سعید اصغری‌فرد رئیس انجمن جوجه یکروزه در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه چه راهی برای کاهش قمیت جوجه یکروزه درنظر گرفته‌اید، اظهار داشت:‌ طی جلسه‌ای که در دو روز اخیر با حضور رئیس اتحادیه مرغ گوشتی و نماینده وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ابلاغیه‌ای تهیه کردیم تا تمام مرغداری‌های گوشتی و تولیدکنندگان جوجه یکروزه باید جوجه یکروزه خود را به قیمت 1800 تومان بفروشند و در صورت مشاهده تخلف از این ابلاغیه، با آنها برخورد می‌شود. 

خبرنگار فارس پرسید که پیش از این نیز بر سر قیمت 2 هزار تومان به تفاهم رسیده بودید، اما در عمل، تولیدکنندگان جوجه یکروزه کار خود را کردند و قیمت را تا 2500 تومان بالا بردند که اصغری فرد تصریح کرد: ابزارهای تنبیهی برای مقابله با افزایش قیمت درنظر گرفته‌ایم، اگرچه معتقدیم با آژان و پاسبان‌بازی قیمت را نمی‌توان کاهش داد. 

وی به اقدامات تنبیهی اشاره کرد و گفت: آنهایی که جوجه یکروزه را بالاتر از قیمت مصوب 1800 تومان بفروشند، به ازای هر جوجه 600 تومان جریمه نقدی خواهند شد، مضاف بر آنکه تا مدتی از تولید آنها جلوگیری می‌کنیم. 

اصغری‌فرد همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای صادرات مرغ مازاد تولیدکنندگان مرغ گوشتی خبر داد و گفت: بارها پیشنهاد داده‌ایم که تولید جوجه یکروزه افزایش یابد تا قیمت را پایین نگه داریم که باز تولیدکنندگان مرغ با این موضوع مخالفت کرده‌اند و معتقدند مرغ مازاد به دلیل بسته بودن بازارهای صادراتی، روی دست آنها خواهد ماند. 

به گفته رئیس انجمن جوجه یکروزه، اگر طرح اجرای کاهش وزن مرغ در بازار اجرا شود، مرغ‌ها در وزن بین ۱.۲ تا ۱.۵ کیلوگرم و در سن پایین‌تر کشتار شده و از آن طرف، دوره جوجه‌ریزی افزایش می‌یابد و در نتیجه با تولید بیشتر جوجه منافاتی نخواهد داشت. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی