بازدید 22011

کشته شدن وزیر جنگ داعش در سوریه / همه سرکردگان به هلاکت رسیده تروریسم

«ابومصعب المصری»، که از وی به عنوان وزیر جنگ داعش یاد می‌شود و از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی است، در شرق حلب از پای درآمده است. دولت سوریه مشخص نکرده که این شبه نظامی تأثیرگذار داعش توسط کدام یک از نیروهای حاضر در شمال سوریه اعم از کردها، ارتش سوریه و یا ائتلاف تحت امر آمریکا کشته شده است.
کد خبر: ۶۹۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 24 May 2017
جنگ در عراق و سوریه ابعاد جدیدی پیدا کرده و هم‌اکنون داعش در هر دو جبهه در حال شکست و عقب نشینی است. هر روز هم اخبار جدیدی از کشته شدن فرماندهان ارشد تروریست‌ها در مناطق مختلف به گوش می‌رسد که نه تکذیب می‌شود و نه تأیید.
 
به گزارش «تابناک»، به نقل از تلویزیون دولتی سوریه، روز چهارشنبه، تلویزیون سوریه اعلام کرد که ابومصعب المصری، وزیر جنگ گروه داعش در شرق حلب کشته شده است.
 
«ابومصعب المصری»، که از وی به عنوان وزیر جنگ داعش یاد می‌شود و از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی است، در شرق حلب از پای درآمده است.
 
دولت سوریه مشخص نکرده که این شبه نظامی تأثیرگذار داعش توسط کدام یک از نیروهای حاضر در شمال سوریه اعم از کردها، ارتش سوریه و یا ائتلاف تحت امر آمریکا کشته شده است.
 
لازم به یادآوری است، در آبان 93 دفتر اطلاع رسانی گروهک تروریستی داعش در لیبی، از طریق شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده بود که «ابومصعب المصری» در لیبی کشته شده.

گروهک داعش فاش کرده بود که المصری هنگام اجرای عملیات انتحاری علیه اردوگاه 2 مارس که در چهارچوب عملیات گسترده انتحاری علیه مقرهای نیروهای صاعقه لیبی و فرودگاه های نظامی صورت گرفت، کشته شدند.
 
سوپر استارهای کشته شده داعش
 
در یک سال گذشته نیز فرماندهان رده بالای بسیاری از داعش در عراق و سوریه کشته شدند و این گروه تروریستی، بسیاری از نیروهای کارکشته خود را از دست داد.

ابوعمر الشیشانی؛ وزیر جنگ پیشین
 
ابو عمر شیشانی (چچنی)، یکی از جان سخت ترین فرماندهان داعش بود که در تیر ماه سال گذشته در موصل کشته شد.
 
بنا بر اعلام خبرگزاری وابسته به داعش، الشیشانی در نبرد در حومه شهر «شرقاط » در جنوب شهر موصل عراق کشته شد.

این فرمانده داعشی به «عمر چچنی » نیز اشتهار داشت. نام اصلی این تروریست گرجی تبار «تَرخان باتیراش‌ویلی» و متولد 1986 در گرجستان بود.
 
 مرگ جان سخت ترین فرمانده داعش (+عکس)
 
او پیش از پیوستن به داعش، رهبر گروه «جیش المهاجرین و الانصار» در شمال قفقاز بود. او پیشتر در ارتش گرجستان خدمت می کرد؛ اما از شش سال پیش به بهانه بیماری، خدمت در ارتش را رها کرد و به گروه های ستیزه جوی افراط گرا پیوست.
 
شیشانی یکی از اعضای بلندپایه فرماندهی داعش بود. از او تحت عنوان وزیر جنگ داعش و مشاور نظامی ابوبکر بغدادی رهبر داعش  یاد می شد. او همچنین یکی از اعضای شورای رهبری داعش در شهر رقه بود.
 
 عبد الرحمان مصطفی القادولی؛ نفر دوم داعش
 
فروردین ماه سال گذشته، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد، عبدالرحمان مصطفی القادولی معروف به حاج امام معاون عمر البغدادی، سرکرده و دومین فرمانده گروه تروریستی داعش در عملیات ویژه نیروهای ائتلاف ضد داعش در خاک سوریه کشته شد.
 
عبدالرحمان مصطفی القادولی که بیشتر با نام جنگی خود، ابو علاء العفری، ابو علی الانباری یا حاج ایمان شناخته می شد، قرار بود، جانشین البغدادی شود. مقامات عراقی چهار بار و مقامات آمریکایی دو بار مرگ او را اعلام کرده بودند؛ اما احتمالا در فروردین ماه سال گذشته، وزیر دفاع آمریکا کشته شدن وی را تأیید کرد و برخی حامیان داعش نیز در شبکه‌های اجتماعی برای او عزا گرفته‌ بودند.

اطلاعات کمی از العفری در دست بود و بسیاری از اطلاعات درباره وی نادرست از‌ آب درآمد. متخصصین امنیتی او را با یک افسر سابق رژیم صدام حسین اشتباه گرفته بودند؛ اما او یک مبارز تروریستی از دهه ۸۰ در عراق بود. در ۱۹۹۸ او از شهر تلعفر در نزدیکی موصل به افغانستان رفته بود و در ۲۰۰۴ به القاعده در عراق پیوست.
 
 داعش

او  از اقلیت‌های ترکمان عراق بود که در موصل ـ شمال شرق این کشور ـ به دنیا آمده بود. تاریخ تولد او یا ۱۹۵۷ یا ۱۹۵۹ میلادی بوده است.

همچنین وی  از سال ۲۰۰۴ به عنوان مسئول عالی شریعت در این سازمان به شکل‌های مختلف فعالیت داشت.
 
 ابوعلاء العفری
در چند سال گذشته، او امیر ولایت، یا ایالت شد و از ۲۰۱۴ فرماندهی دستگاه امنیتی را بر عهده داشت. ابو علی الانباری، یکی از نام‌های جنگی اوست که به اشتباه به عنوان فرد دیگری تلقی می‌شده است. 

«شاکر وهیب فهداوی»؛ شیر بیابان
 
شاکر وهیب فهداوی، ملقب به «شیر بیابان»، یکی از فرماندهان عالی رتبه گروه تروریستی داعش است که در سال 1986 متولد شده است. وی در سال 2006 میلادی در رشته کامپیوتر در دانشگاه «الانبار» مشغول به تحصیل بود که در همین زمان توسط نیروهای آمریکایی که برای سرنگون کردن صدام حسین وارد خاک عراق شده بودند، به بهانه همکاری با گروه تروریستی القاعده عراق دستگیر و روانه زندان «بوکا» در جنوب عراق شد تا این که در سال 2009 و زمانی که به اعدام محکوم شد، به زندان «تکریت» انتقال یافت.
 
 
 «وهیب» در سال 2012 میلادی و در جریان یک شورش و حمله به زندان «تکریت» توسط یاران «ابو مصعب زرقاوی» توانست به همراه 110 تن از زندان بگریزد. وی در همان زمان حبس نیز به آموزش نفرات برای پیوستن به گروه تروریستی مشغول بود تا اینکه وی توانست پس از فرار از زندان و پیوستن به گروه تروریستی داعش، فرماندهی بر استان «الانبار» را به دست گیرد. دولت وقت عراق پس از فرار «ابو وهیب»، پاداشی به مبلغ 50 هزار دلار به منظور دستگیری وی تعیین کرد تا وی را دوباره به زندان بیندازد.
 
نکته جالب در مورد «شیر بیابان» داعشی‌ها این بود که در چند سال گذشته نیز خبر کشته شدن وی در فضای مجازی پخش شد، ولی چند روز پس از این خبر، گروه تروریستی داعش کشته شدن وی را تکذیب می کرد؛ اما اردیبهشت سال گذشته بود که کشته شدن این عنصر تروریستی به دست نیروهای عراقی و همچنین پنتاگون تأیید شد و از طرفی، چون گروه تروریستی داعش هیچ واکنشی به تکذیب این خبر نشان نداد، احتمال کشته شدن وی قوت گرفته است.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر