بازدید 3162
۱

دزدان دریایی یک "قایق" ایرانی را دزدیدند

کد خبر: ۶۹۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 24 May 2017
یک مقام محلی سومالی از ربوده شدن قایق ماهیگیری ایرانی به دست دزدان دریایی این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، علی شیر، شهردار یکی از شهرهای شمالی سومالی روز سه‌شنبه گفت که دزدان دریایی سومالیایی یک "قایق" متعلق به ماهیگیران ایرانی را به منظور استفاده از آن در حمله به کشتی‌های بزرگ‌تر و باارزش‌تر ربوده‌اند. این اقدام دزدان دریایی پس از مدت‌ها آرامش در کشتیرانی منطقه روی داده است.

دریانوردان در سال‌های اخیر سختگیری‌های امنیتی را کمتر کرده و به مناطقی نزدیک‌تر به سواحل دزدان دریایی سفر کرده‌اند. باندهای دزدان دریایی هم با قایق‌های کوچک و تندرو از سواحل سومالی به این کشتی‌های آنان حمله می‌کنند.

علی شیر به رویترز گفت: دزدان دریایی سومالی یک قایق کوچک ماهیگیری ایرانی را دزیدند و حال از آن به عنوان کشتی اصلی در حمله به کشتی‌های دیگر استفاده می‌کنند.

به گفته وی این قایق ایرانی مجوز ماهیگیری در سواحل پانتلند در شمال سومالی را نداشته است. قایق‌های ایرانی در سال‌های اخیر بارها مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته و چندین ماهیگیر و ملوان به اسارت آنان درآمدند.

ماهیگیران دو لنج سراج و جابر در فروردین ماه ۹۴ به اسارت دزدان دریایی سومالی درآمدند. در این مدت تعدادی از ماهیگیران ایرانی در اسارت جان باختند و تعدادی نیز موفق به فرار شدند.

رسانه‌های ایران در ماه‌های گذشته به نقل از خانواده‌های این ماهیگیران که اغلب اهل سیستان و بلوچستان هستند، نوشتند که دزدان دریایی در مقابل آزادی اسرا تقاضای چند صد هزار دلار پول کرده بودند.

بنا بر اعلام سازمان دریانوردی بین‌المللی، دزدان دریایی سومالی تنها در سال 2011 بیش از 230 حمله در سواحل سومالی انجام دادند و صدها نفر را به گروگان گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حالا قدر نیروی دریایی ارتش رو بیشتر میدونید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل