بازدید 3488
۲

ترزا می: تهدید تروریستی به وضعیت «بحرانی» رسیده

کد خبر: ۶۹۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱ 24 May 2017
نخست وزیر انگلیس در واکنش به حمله تروریستی در شهر منچستر، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سطح تهدید تروریستی در این کشور از شرایط وخیم به «وضعیت بحرانی» رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه ایندپندنت، نخست وزیر انگلیس در واکنش به حمله تروریستی دوشنبه شب در شهر منچستر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما بار دیگر درباره یک حمله تروریستی بزدلانه و به دور از هرگونه رحم و عاطفه که شب گذشته در شهر منچستر اتفاق افتاد و واکنش عملیاتی از سوی تیمهای امنیتی، پلیس و سایر خدمات ضروری صحبت می کنیم. این مسئله واقعیت دارد که به غیر از فرد تروریست، ۲۲ تن در این حمله کشته و ۵۹ نفر دیگر مجروح شدند که حال بسیاری از آنها وخیم است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «همانطور که پلیس منچستر در ساعات پایانی روز سه شنبه تأیید کرد، عامل اصلی این جنایت سلمان رمضان عابدی است که در انگلیس زاده و بزرگ شده است و قربانیان این حمله تروریستی نیز کودکان بی گناه، جوانان و خانواده های آنان بودند».

ترزا می در ادامه می افزاید: «طبق تلاشها و تحقیقات انجام شده در روز سه شنبه، مشخص شد یک احتمال وجود دارد که نباید آن را نادیده بگیریم و آن احتمال این است که گروه بزرگتری از افراد به این حمله مرتبط باشند. صبح امروز گفتم که مرکز مشترک تحلیل تروریسم- یک سازمان مستقل که مسئولیت تعیین سطح تهدید را بر مبنای داده های موجود برعهده دارد- به طور مداوم سطح تهدید را ارزیابی و بررسی می کند».

نخست وزیر انگلیس با اشاره به تحقیقات روز سه شنبه اعلام کرد که «در زمان کنونی سطح تهدید از [شرایط] وخیم به [وضعیت] بحرانی تغییر یافته است. این بدان معناست که نه تنها احتمال وقوع یک حمله تروریستی بسیار بالاست، بلکه این حمله قریب الوقوع است».

ترزا می همچنین گفت که نیروهای مسلح جایگزین افسران پلیسی می شوند که مسئولیت انجام وظایفی همچون حفاظت از مکانهای کلیدی را برعهده دارند. اقدام مزبور این امکان را برای نیروهای پلیس فراهم می سازد تا شمار افسران مسلح خود را برای گشت زنی در مناطق مهم و کلیدی بطور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. بنابراین شما ممکن است شاهد حضور نیروهای نظامی در رویدادهای خاصی همچون برگزاری کنسرتها و مسابقات ورزشی باشید؛ زیرا این نیروهای نظامی به پلیس در تأمین امنیت عمومی یاری می رسانند».شایان  ذکر است آخرین بار در سال ۲۰۰۷ و در پی افشای یک نقشه تروریستی برای حمله به باشگاهی شبانه در لندن، سطح تهدید تروریستی در انگلیس به شرایط بحرانی رسید.

شب گذشته انفجار تروریستی در سالن «منچستر ارنا» در شهر منچستر انگلیس، منجر به کشته شدن ۲۲ نفر و زخمی شدن ۵۹ نفر دیگر شد.

گروه تروریستی داعش با انتشار یک فایل ویدئویی مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

این حمله تروریستی موجب شد تا ترزا می نخست وزیر این کشور که درگیر رقابت پارلمانی ۲۰۱۷ است، تمامی فعالیت های انتخاباتی خود را به حال تعلیق درآورد. وی با استناد به گفته های پلیس، انفجار در منچستر ارنا را یک «حمله تروریستی هولناک» توصیف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
خانم ترزامی این اقدام تروریستی جزئی از نقشه های خودتان است مثل فرانسه و ترکیه و ... شما می خواهید مجوز لازم برای ورود به سوریه و عراق داشته باشید. اگر راست می گویید چند سال است با اینهمه دیدبه و کبکبه امریکا و شما و فرانسه و المان و ... نمی توانید از عهده چند ترروریست برآیید؟ انوقت ادعای حکومت بر دنیا را دارید؟
خانم ترزامی هرکس بادبکارد طوفان درو میکند.اونروزی که عناصر داعش جلو دوربین خلبان را زنده زنده آتش می زدند یاسرهامی بریدند و تیرخلاص به تعدادی انسان بی گناه میزدند و انگلیسی صحبت می کردند،شما می دانستید که تعدادی از عناصر داعش و سایر گروه های تروریستی تبعه انگلیس هستند و حتی مدتها، تبلیغات و جذب نیرو توسط داعش در پارک ها و میادین انگلستان آزاد بود.حالا طوری نشده که. همون افراد با همون روحیات و تفکرات وهابی توی سوریه و عراق شکست خوردند و برگشتن خونشون.البته اینکه رفیق آمریکایی تون "ترامپ " با مؤسس و پدر خوانده داعش رقص شمشیر میکنه هم بی تأثیر نیست.این یه نمونه است که بفهمید ملت های سوریه و عراق و افغانستان و .. چی کشیدن و دارن میکشن. تازه اولشه حالا بذار یه بخشی از همین ها بعنوان پناهجو وارد اروپا بشن اونوقت نتیجه کارتون کامل تر خواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها