بازدید 13494
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «شوک نفتی ترامپ به عربستان» تا «ترکش انفجار منچستر بر بازار طلا»

این پیمانه موضوعاتی همچون درجا زدن بورس در کانال 81 هزار واحد، افت اندک دلار همراه با رشد یورو و درهم در بازار آزاد، نوسان اندک قیمت سکه، کاهش قیمت نفت، قیمت مرغ باز هم پرکشید، ورود قاچاق ۳۰ هزار کولرگازی «جنرال» از گمرک، موضع گیری تند مرکل علیه اتحادیه اروپا نسبت به تضعیف یورو و درخواست مالیاتی خودروسازان هندی از دولت را در بر دارد.
کد خبر: ۶۹۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 24 May 2017
از «شوک نفتی ترامپ به عربستان» تا «ترکش انفجار منچستر بر بازار طلا»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون درجا زدن بورس در کانال 81 هزار واحد، افت اندک دلار همراه با رشد یورو و درهم در بازار آزاد، نوسان اندک قیمت سکه، کاهش قیمت نفت، قیمت مرغ باز هم پرکشید، ورود قاچاق ۳۰ هزار کولرگازی «جنرال» از گمرک، موضع گیری تند مرکل علیه اتحادیه اروپا نسبت به تضعیف یورو  و درخواست مالیاتی خودروسازان هندی از دولت را در بر دارد.


بورس در کانال 81 هزار واحد، درجا زد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه 2 خرداد ماه 96 بدون تغییر در سطح 81 هزار و 124 واحد قرار گرفت. به غیر از شاخص قیمت (وزنی-افزایشی) دیگر شاخص ها با تغییراتی همراه بودند. بر این اساس، شاخص کل هم ‌وزن با 53 واحد رشد، عدد 17 هزار و 658 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 42 واحد افزایش داشت و به عدد 13 هزار و 792 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد همراه بود و با افزایش 86 واحدی به رقم 88 هزار و 728 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با کاهش 34 واحدی به رقم 55 هزار و 991 واحد رسید و شاخص بازار دوم همانند روزهای گذشته در پایان روز کاری بورس، با رشد 192 واحدی، عدد 181 هزار و 545 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «شوک نفتی ترامپ به عربستان» تا «ترکش انفجار منچستر بر بازار طلا»


افت اندک دلار همراه با رشد یورو و درهم در بازار آزاد

در پایان معاملات بازار آزاد ارز روز سه شنبه، هر دلار آمریکا با افت اندک 1 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 323 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد 132 ریال به رقم فروش 41 هزار و 951 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات، 10 هزار و 241 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، 3 ریال گران تر فروخته شد.

نوسان اندک قیمت سکه

در جریان معاملات روز گذشته بازار آزاد تهران،  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان، نیم سکه با ۱۰۰۰ تومان کاهش ۶۵۲ هزار تومان، ربع سکه با ۱۰۰۰ تومان افزایش ۳۷۱ هزار تومان و سکه گرمی ۲۵۷ هزار تومان معامله شد.  

شوک نفتی ترامپ به عربستان

دولت ترامپ در بودجه سال آتی خود تصمیم گرفته که نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا را به فروش برساند که این با سیاست های نفتی آل سعود در تضاد است. طبق نخستین پیشنهاد بودجه کامل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، ۵۰۰ میلیون دلار درآمد در سال مالی ۲۰۱۸ با برداشت از ذخایر نفت استراتژیک و ۱۶.۶ میلیارد دلار درآمد از فروش این ذخایر در یک دهه آینده حاصل خواهد شد. این تصمیم آمریکا برای فروش ذخایر نفتی استراتژیک درست یک روز پس از آن اعلام می‌شود که دونالد ترامپ عربستان را ترک کرده‌ است؛ عربستان سعودی از اصلی‌ترین اعضای کشورهای عضو سازمان نفتی «اوپک» بود که برای بالابردن قیمت جهانی نفت طرح «فریز نفتی » یا کاهش تولید را ارائه داد.

کاهش قیمت نفت

روز سه شنبه قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل، ۳۶ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۳. ۵۱ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت کاهش، بشکه‌ای ۵۰. ۸۰ دلار صورت گرفت.

وزیر نفت برای شرکت در نشست اوپک به وین می رود

وزیر نفت برای شرکت در یکصد و هفتاد و دومین نشست اوپک فردا (چهارشنبه) عازم وین می‌شود. به گزارش وزارت نفت، یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پنجشنبه (چهارم خردادماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار می‌شود.

قیمت مرغ باز هم پرکشید

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۱۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۸۰۰ تومان، مزغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۶۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۶ هزار و ۷۵۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۳۵۰ تومان است. وی ادامه داد: علی رغم آنکه سالن‌های مرغداری مملو از مرغ است، اما مرغداران به سبب بازارگرمی از عرضه مرغ به کشتارگاه‌ها تا حدی امتناع کردند که درنهایت این امر افزایش قیمت در بازار را رقم زد. به گفته وی در سه روز باقی مانده به ماه رمضان در صورت افزایش تقاضا پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ فراتر از ۷ هزار و ۵۰۰ الی ۷ هزار و ۶۰۰ تومان نرود.

ورود قاچاق ۳۰ هزار کولرگازی «جنرال» از گمرک

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزئیات ورود ۳۰ هزار کولر گازی «جنرال» قاچاق از طریق گمرک را تشریح کرد. قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به کشف محموله قاچاقی کولر گازی (اسپیلت) در هفته گذشته اظهار داشت: این محموله در 5 انبار در شهر ری و یک انبار نیز در اشتهارد کرج کشف شد که به شکل قطعات منفصله، از گمرکات مختلف وارد کشور شده بود. مسئولان گمرک معتقدند تخلف گمرکی بر مبنای قاعده 2الف صورت گرفته است.  سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد جزئیات این کشف بزرگ بیان داشت: اسپیلت‌ها با برند جنرال (HZ) بوده که حروف انگلیسی برگرفته از مالک و واردکننده آن دارد. این محصولات از چین وارد شده است.  وی با تأکید بر اینکه ارزش این محموله کشف شده 50 میلیارد تومان است، تصریح کرد: 30 هزار دستگاه اسپیلت کشف شده و واردات آن مربوط به نیمه دوم سال 95 است. به گفته خورشیدی، قطعات به شکل منفصل داخل کشور آمده و در انبارها تبدیل به کالای نهایی شده است. جزئیات بیشتر

موضع گیری تند مرکل علیه اتحادیه اروپا نسبت به تضعیف یورو

به گزارش «راشاتودی»، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفت: ارزش یورو به دلیل سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا بسیار تضعیف شده است. صدراعظم آلمان به این موضوع هم اشاره کرد که البته تضعیف ارزش یورو تقریبا موجب افزایش شاخص مازاد تجارت این کشور شده است. «مرکل» تصریح کرد، شاخص مازاد تجارت آلمان به دلیل دو عامل، روند افزایشی داشته و دولت این کشور در آن دخیل نبوده است و این دو فاکتور شامل کاهش ارزش نرخ یورو و بهای جهانی نفت است. صدر اعظم آلمان خاطر نشان کرد که در حال حاضر یورو نسبتا ضعیف است و در ادامه گفت: یورو ضعیف است و علت آن هم به سیاست های بانک مرکزی اروپا بر می گردد و این موضوع باعث شده که کالاهای آلمانی تقریبا ارزان قیمت باشند. «مرکل» در پایان گفت: اگر قیمت حامل های انرژی بیشتر بود، تراز تجاری آلمان وابسته به واردات نفت می شد که در این صورت مسئله به نظر متفاوت می رسید. 

درخواست مالیاتی خودروسازان هندی از دولت

خودروسازان هندی از دولت درخواست کرده‌اند مالیات بر فروش خودروهای هیبریدی را کاهش دهد. این خودروسازان معتقدند نرخ مالیات تعیین شده از سوی دولت توسعه تکنولوژی این خودروها را ناممکن می‌کند. به گزارش رویترز، هفته گذشته دولت هند اعلام کرد براساس رژیم مالیاتی جدیدی که از اول ژوئیه اجرایی خواهد شد، بر خودروهای هیبریدی 43 درصد مالیات وضع می‌شود.

ترکش انفجار منچستر بر بازار طلا

در حالی که پلیس انگلیس بر این باور است که وقوع انفجار در یک کنسرت در شهر منچستر اقدامی تروریستی و انتحاری بوده است، قیمت طلا روز سه شنبه در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد افزایش به 1262 دلار رسید. بر اساس این گزارش ادامه تنش های سیاسی در آمریکا به خصوص سیاست ها و اقدامات دونالد ترامپ موجب شده است تا روند صعودی قیمت طلا همچنان ادامه یابد. مقام های آمریکایی گفته اند که 2 مظنون اصلی احتمالا عامل انفجار کنسرت در شهر منچستر هستند. تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا در شرایطی که نگرانی ها و تنش های سیاسی تشدید می شود، با افزایش روبرو می شود. قیمت جهانی طلا هفته گذشته نیز با رشد 2.2 درصدی روبرو شد. کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی و ادامه تنش ها در کاخ سفید بر سر پرونده جنجالی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر و برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی توسط ترامپ تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. به گزارش سایت طلا، تحلیل تکنیکال وانگ تائو نشان می دهد که این احتمال وحود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت تا سطح 1272 دلار در هر اونس افزایش یابد. البته روز گذشته، ساعت 16 هر اونس طلای جهانی به قیمت 1259 دلار معامله شد و نسبت به شروع روز و شوک به وجود آمده در بازار، اندکی عقب نشینی داشت.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
یه زمانی مابه خودروهای هندی می خندیدیم اغلب آنها ماشینهای قدیمی ساخت انگلیس بودند اما فکرمی کنم مدتی بعدماهم ازهندخودروی برقی وارد خواهیم کرد.درصورتی که ادعای ما درخودروسازی بالاست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر