بازدید 6445
بازتاب

واکنش شفق به واگذاری:تراکتور،متعلق به مردم آذربایجان است

به خاطر فضای خاصی که بر کشور و منطقه آذربایجان حاکم بود، صلاح دانستم که اداره این تیم را به خاطر مصالح نظام در اختیار ارگان های ذیصلاح بگذارم. این تیم متعلق به مردمی است که ازطريق سامانه ١٠٠٠٤٤٤٤ثبت نام نموده وداراي كد هستند و اين خود هواداران هستند که باید در این زمینه تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۶۹۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 23 May 2017
مدیرعامل سابق تراکتورسازی تبریز در واکنش به جلسه ای که گفته می شود به منظور واگذاری این باشگاه صورت پذیرفته است گفت: بدعهدي وپيمان شكني درقاموس نهادي كه ميراث بر شرف وشهادت است، نمي گنجد و بعيد مي دانم يك باشگاه دو بار واگذار شود، ان هم ازسوي نهادي كه حافظ قانون است.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم تراکتورسازی بعد از سقوط به لیگ دسته اول سالها در این سطح حضور داشت و سرانجام در فصل ۸۸-۸۷ در حالی به لیگ برتر صعود کرد که هدایت این تیم و مدیریت آن برعهده ناصر شفق بود. او بود که یک مربی گمنام و جوان بنام فراز کمالوند را به کار گمارد و نسل جدید تراکتور را جمع کرد. 

حال که لیگ شانزدهم به پایان رسیده و در آستانه آغاز لیگ هفدهم هستیم، خبری مبنی بر واگذاری امتیاز تراکتور شنیده می شود که مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی، واکنش نشان داد.ناصر شفق برای ادامه روند درمان جراحات شیمیایی بجای مانده از دفاع مقدس. بامداد فردا دوشنبه  تهران را به مقصد آلمان ترک می کند . وی قبل از سفر به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.

آقای شفق گویا در رابطه با وضعیت تیم تراکتورسازی با رییس فدراسیون نشستی داشتید. 
بله یک نشست خیلی خوب با آقای تاج داشتیم و صحبت هایی بین ما رد و بدل شد که به سود تیم تراکتورسازی و به سود فوتبال ایران است.این باشگاه پیش ازاين در سال 1388 ضمن واگذاری احیا گردیده و با افتخار به لیگ برتر صعود کرد اما از آنجا که تیم در مراحل حساس و مهم خود قرار دارد پرداختن به مسائلی اين چنین نوعی خودزنی به حساب می آید.

در خصوص وضعیت مالکیتی تراکتور بیشتر توضیح می دهید؟ گویا این تیم قبلا یکبار واگذار شده؟
در سال ۸۷ باشگاه تراکتورسازی کاملا منحل شد و به شکل جدیدی مجددا به همان نام تاسیس و ثبت رسمی گردید. آن سال مالکیت تراکتورسازی جدید به بنده محول شد. یک باشگاه هم دو بار یا چند بار واگذار نمی‌شود. با توجه به انتقال مالکیت باشگاه در سال ۸۷ و با استناد به مدارکی که هست نمی توان بار دیگر اقدام به واگذاری این تیم بزرگ کرد.

شفق: مالک تراکتورسازی من هستم،مدیرعامل هم تعیین شده!

 در چند سال اخیر که تراکتور نابسامانی های زیادی از محل مدیریت تجربه کرد، شما به اداره تیم ورود نکردید. چرا؟
به خاطر فضای خاصی که بر کشور و منطقه آذربایجان حاکم بود، صلاح دانستم که اداره این تیم را به خاطر مصالح نظام در اختیار ارگان های ذیصلاح بگذارم اما اکنون با شرایط سالهای قبل تفاوت دارد و مشکلی نیست. این تیم متعلق به مردمی است که  ازطريق سامانه ١٠٠٠٤٤٤٤ثبت نام نموده وداراي كد هستند و اين خود هواداران هستند که باید در این زمینه تصمیم بگیرند.

گویا آقای آجورلو در جلسه ای اقدام به مذاکره بر سر واگذاری این باشگاه بوده است؟
من نیز از طریق رسانه ها از این موضوع مطلع شدم. از نظر من اين اخبار یشتر جنبه تبليغاتي دارد تا واقعی و من بشخصه مصلحت نمی بینم که به چنین موضوعاتي پرداخته شود ، تراکتورسازی انشالله در رقابت های آسیایی حضور پیدا مي کند وباید تکلیف بسته بودن پنجره نقل و انتقالات خود را بزودی مشخص کند تا بتواند فصل آینده را چه در لیگ برتر و چه در آسیا قوی و قدرتمند شروع کند. 

چند روز است که در خصوص انتخاب سرمربی تیم تراکتورسازی هم صحبت هایی مطرح شده و گزینه هایی هم معرفی شده‌اند. شما در مورد انتخاب مربی هم ورود می‌کنید؟
این موضوع را در اختیار مدیریت جدید قرار می‌دهیم. بهرحال تیم جدید مدیریت باید در این زمینه تصمیم گیری کند. ما می خواهیم که این فضا ، فضای تعامل باشد و مشکلی با هیات مدیره کنونی نداریم. امیدواریم فضای تعامل وجود داشته باشد و بتوانیم به بهترین شکل ممکن کار را پیش ببریم.

تراکتور فینال جام حذفی را هم به نفت تهران واگذار کرد. بازی را دیدید؟
تراکتورسازی، بازیکنان و هوادارانش احساس شایان وصفی نسبت به دفاع مقدس، شهدا و یادگاران آن دارند. این بازی در خرمشهر برای تراکتورسازی مصداق یک بازی خانگی است. چرا که بی شمار رزمندگان سلحشورآذربایجان به مانند تمامی مردم عزیز ایران زمین در خرمشهر شهید شده یا از آن شهر خاطره هاي تلخ وشيرين دارند. من این بازی را برای تراکتورسازی و نفت یک بازی خانگی دانسته و در عین حال با -همه احترامی که برای علی دایی و تیم نفت قائلم،   آرزوی موفقیت تراکتور را دارم.

تیم تراکتورسازی از پنجره تابستانی نقل و انتقالات محروم است. برای این مشکل چه راهکاری در نظر دارید؟
احکامی که از سوی فیفا صادر می‌شود تغییر ناپذیر است و باشگاه تنها باید هم و غم خود را برای حفظ داشته هایش بگذارد. این بهترین و تنها راهی است که برای مبارزه با این مشکل پیش روی ما قرار دارد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی