بازدید 6436

جلوگیری از مهاجرت روستاییان با اعطای تسهیلات

نمایندگان مردم در خانه ملت دلایل موافقت خود با لایحه یک فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته عشایری و مرزی را مطرح کرد.
کد خبر: ۶۹۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 23 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 2 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته عشایری و مرزی موارد موافقت خود با این لایحه را مطرح کردند.

 
شادمهر کاظم زاده در نطق میان دستور

 

کاظم زاده: این لایحه در راستای حذف مهمترین مشکل جامعه یعنی بیکاری است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه در راستای حذف مهمترین مشکل جامعه یعنی بیکاری است، گفت: ابعاد نگران‌کننده بحران اشتغال و لزوم نگاهی فراتر از رشد اقتصادی به اشتغال امری ضروری است و باید به آن توجه کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته کیفیت رشد اقتصادی رابطه معناداری با رشد اشتغال نداشت، تصریح کرد: باید با رأی مثبت به این لایحه بحث اشتغال را که از مهمترین مسائل جامعه است به سرانجام رساند؛ این لایحه مغایرت با برنامه ششم ندارد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس دهم با بیان اینکه برای جلوگیری از سیل مهاجرت جوانان جویای کار مناطق کم برخوردار و روستایی به کلانشهرها باید نگاهی جدی به این لایحه داشت، گفت: این مهاجرت‌ها کشور را دچار مشکلات بسیاری می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه سیستم بانکی در شرایط فعلی علیرغم مشکلات موجود توانایی تأمین منابع لازم برای اشتغال جوانان جویای کار را ندارد،افزود:در این رابطه بخش خصوصی هم تمایلی به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را ندارد.
سیدتقی کبیری

 کبیری: توجه به اشتغال مناطق روستایی در سال تولید و اشتغال ضروری است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه موضوع حمایت از روستاییان و مناطق کمتر توسعه یافته امری ضروری و لازم است، گفت: مهاجرت روستاییان و مناطق محروم به دلیل نبود اشتغال صورت می گیرد که این موضوع مشکلات امنیتی را در کشور به وجود می آورد.

نماینده مردم خوی و چایپاره با تأکید براینکه باید درسال "اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال" در جهت اشتغال مناطق روستایی ، کم برخوردار و محروم گام‌های جدی برداشت، افزود: این لایحه مغایر با برنامه‌های توسعه‌ای نیست.

وی ادامه داد:قالیبافی و صنایع دستی ازجمله ظرفیت‌های توسعه اشتغال در روستاها محسوب می شوند که باید با تأمین منابع لازم نسبت به توسعه آنها اقدام کرد.
مهرداد بائوج لاهوتی در نطق میان دستور

لاهوتی: راهکار حل اشتغال سرمایه گذاری است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین دغدغه مناظرات ریاست جمهوری و مردم بحث اشتغال بود، تصریح کرد: از راهکارهای حل اشتغال سرمایه‌گذاری است و برای دست یابی به رشد اقتصادی8 درصد باید 770 میلیارد سرمایه‌گذاری کرد؛ در حقیقت این لایحه خلاف سیاست‌های ابلاغی نیست و لازم است به اقتصاد روستایی توجه کرد.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در گذشته 70 درصد مردم در روستاها و 30 درصد در شهر زندگی می کردند ، ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر 71 درصد در شهرها و 29 درصد در روستاها سکنی دارند که این خطری جدی برای جمعیت کشور محسوب می شود.

وی بااشاره به اینکه جمعیت روستایی کشور درحال حاضر 25 درصد است،گفت: تخلیه روستاها تهدید جدی برای دامداری و دیگر مشاغل محسوب می شود که باید به اقتصاد روستایی و معیشت آنها توجه کرد.

لاهوتی با بیان وجود 11 میلیون حاشیه نشین در کشور گفت: اگر به اقتصاد و معیشت روستایی توجه شود؛مهاجرت کاهش می یابد ،بنابراین باید منابع لازم در اختیار روستاییان برای اشتغال قرار گیرد از این رو از نمایندگان انتظار می رود به کلیات این لایحه رأی مثبت دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها