بازدید 2844

اقرار پرتقال فروش به سرقت‌ خودروهاي نيسان

کد خبر: ۶۹۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 23 May 2017
مرد پرتقال فروش كه به علت سرمازدگي ميوه‌هايش سرمايه‌اش را از دست داده بود، دست به سرقت خودروهاي نيسان زد تا اينكه به دام پليس افتاد.

به گزارش جوان، عصر روز 17 فروردين ماه امسال بود كه مأموران پليس در جنوب پايتخت با تماس شهروندي در جريان سرقت خودروي نيساني قرار گرفتند.
 
نخستين بررسي‌ها حكايت از آن داشت كه سارقي در يكي از خيابان‌هاي جنوب شهر پس از بي‌هوش كردن راننده‌اي، خودروي وي را سرقت مي‌كند كه در جريان آن راننده براي درمان به بيمارستان منتقل مي‌شود. بدين ترتيب مأموران براي بررسي موضوع راهي بيمارستاني شدند كه راننده خودرو در آن بستري بود.  

شاكي كه مرد جواني بود، در توضيح ماجرا گفت: شغل من باربري است. مدتي قبل خودروي نيساني خريدم و با آن شروع به كار كردم. من با خودروام داخل تهران كار مي‌كنم و گاهي هم از باربري‌ها براي شهرستان بار مي‌زنم.  

وي ادامه داد: ظهر ديروز پس از پايان كارم در حوالي ميدان قزوين داخل خودروام منتظر پسرم بودم تا او را به خانه يكي از بستگانم برسانم كه مرد ميانسالي به سراغم آمد و از من خواست تا چند تخته فرش را از خانه‌اي در حوالي دو راهي قپان به خانه‌اي در شرق تهران ببرم، اما من به او گفتم كه منتظر پسرم هستم و كار نمي‌كنم.
 
مرد ميانسال اصرار داشت به خاطر اينكه خودروام نو و تميز است، دوست دارد فرش‌ها و ديگر وسايل زندگي‌اش را با خودروي من به خانه جديد‌ش منتقل كند. او با اصرار زياد شماره تلفن همراهم را گرفت و قرار شد روز بعد براي انجام كارش با من تماس بگيرد. 

ساعتي قبل در حوالي ميدان قزوين منتظر مشتري بودم كه مرد ميانسال دوباره به سراغم آمد و از من خواست تا فرش‌هايش را بارگيري كنم و به مقصد برسانم. او سوار خودروام شد و با هم به طرف سه راه آذري به راه افتاديم. در ميان راه تلفني با فردي در حال حرف زدن بود كه مدعي شد آن كسي كه قرار بوده فرش‌ها را به او تحويل بدهد، الان در خانه نيست و بايد ساعتي منتظر او باشيم. پس از اين مرد ميانسال دو پرس غذا همراه دو نوشابه خريد و به داخل خودرو آورد و با هم خورديم. دقايقي بعد هر دو از خودرو پياده شديم كه ناگهان احساس سرگيجه كردم و چشمانم تار شد. در همين لحظه متوجه شدم كه مرد ميانسال خودروی مرا به حركت در آورد و من هم از هوش رفتم تا اينكه داخل بيمارستان به هوش آمدم و فهميدم او مرا با نوشابه مسموم بي‌هوش و خودروام را  همراه 400 هزار تومان پول نقد و تلفن همراهم سرقت كرده است.

  پس از طرح اين شكايت، پرونده به دستور قاضي علي وسيله ايرد موسي، بازپرس شعبه 5 دادسراي ناحيه 34 براي بررسي در اختيار كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي قرار گرفت.
 
در حالي كه چند روزي از حادثه نگذشته بود، مأموران دريافتند سارق با شاكي تماس گرفته و به بهانه دريافت مژدگاني خودروي وي را تحويل داده است. 

 مأموران در تحقيقات بعدي با چندين شكايت مشابه روبه‌رو شدند كه همگي حكايت از آن داشت سارق ميانسال به همين شيوه تعداد زيادي خودروي نيسان از تهران، شهريار و شهرهاي شمالي سرقت كرده است و چند روز بعد با صاحبان خودرو تماس گرفته و به بهانه نشان دادن آدرس خودروي سرقتي از شاكيان مژدگاني دريافت كرده و خودروهاي آنها را تحويل داده است. 
 
در نهايت مأموران چند روز قبل موفق شدند متهم را هنگام دريافت مژدگاني از یکی از  شاکیان  دستگير كنند. 

 متهم صبح ديروز براي بازجويي به دادسرا منتقل شد و به سرقت پنج خودروي نيسان اعتراف كرد.  وي گفت: خانه‌ام در شهريار است، اما اهل يكي از شهرهاي شمالي كشور هستم و كارم پرتقال‌فروشي است. 

سال قبل حدود 20 ميليون تومان از باغداري در شمال پرتقال خريدم، اما متأسفانه به خاطر سرمازد‌گي تمامي پرتقال‌ها يخ زد و سرمايه‌ام از بين رفت و ورشكسته شدم. 

 پس از اين با مشكل مالي روبه‌رو شدم كه تصميم به سرقت گرفتم. من به بهانه انتقال باري، خودرو ی نيساني را كرايه مي‌كردم و بعد با نوشيدني راننده را بي‌هوش و خودرواش را سرقت مي‌كردم. پس از سرقت اموال داخل آن با راننده تماس مي‌گرفتم و مي‌گفتم كه محل پارك خودروي سرقتي شما را مي‌دانم و پس از گرفتن مژدگاني، آدرس محل پارك خودرواش را مي‌دادم.

 متهم پس از بازجويي براي تحقيقات بيشتر به دستور قاضي علي وسيله ايرد موسي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار