بازدید 3505
۱

انفجار در کوره ذوب‌آهن کارخانه فولاد

کد خبر: ۶۹۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 23 May 2017
 انفجار در یکی از کوره‌های ذوب‌آهن کارخانه فولاد بویراحمد باعث زخمی‌شدن ٩ کارگر شد که حال چند نفر از آنها وخیم اعلام شده است. 

 به گزارش شرق، ساعت ٢:٣٠ صبح دیروز صدای انفجار مهیبی در بخشی از کارخانه فولاد بویراحمد، واقع در روستای فیروزآباد یاسوج شنیده شد و بلافاصله کارگران به محل کوره‌ای رفتند که صدای این انفجار از آنجا شنیده می‌شد. آتش مهیبی که از کوره بیرون می‌آمد خبر از حادثه‌ای تلخ می‌داد. 

کارگران که می‌دانستند چندنفر از همکارانشان در مقابل کوره مشغول به کار هستند، بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و کوره را خاموش کردند. به چند ثانیه نکشید که ٩ کارگر که در محل کوره مستقر بودند سوختند و شش نفر از آنها که درست در مقابل کوره بودند هیچ قسمتی از بدنشان سالم نبود. 

با انتقال آسیب‌دیدگان به بیمارستان، به دلیل وخامت حال بعضی از آنها به بیمارستانی در شیراز منتقل شدند. 

«پژمان نیک‌اقبالی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد، در این زمینه گفت: در حدود ساعت ٢:٢٥ بامداد روز دوشنبه، یکم خرداد انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد. 

وی افزود: بلافاصله نیروهای امدادی و درمانی از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر در محل حضور یافتند که ٩ نفر از کارگران دچار سوختگی و جراحت شدند. 

نیک‌اقبالی افزود: بلافاصله مصدومان حادثه به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند که از این تعداد سه نفر به‌صورت سرپایی مداوا و شش نفر دیگر دچار سوختگی شدید شده بودند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد خاطرنشان کرد: با هماهنگی با مراکز درمانی استان‌های فارس و اصفهان، سه نفر به اصفهان و سه نفر به شیراز اعزام شدند.  

نیک‌اقبالی تصریح کرد: پنج نفر از این شش نفر به وسیله آمبولانس و یک نفر از طریق اورژانس هوایی به این شهرها انتقال یافتند. 

وی ادامه داد: وضعیت سه نفر از مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شدید شدند، وخیم گزارش شده است. این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار «شرق» از کارخانه نشان داد، درحال‌حاضر به دلیل وضعیت بحرانی ایجادشده فعلا به دستور مدیریت کارخانه تعطیل است و هیچ کارگری در آنجا حضور ندارد. 

یکی از کارگران این کارخانه گفت: هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده، اما اینکه کوره منفجر شود چیز عجیبی در شغل ما نیست و گاه آتش به بیرون پرت می‌شود و همیشه سوختگی ما را تهدید می‌کند، اما شدت انفجار بسیار زیاد بود و باید دید چرا این اتفاق افتاده ‌است. 

کارگرانی که سوخته‌اند شیف شب بودند و این کارخانه در چند شیفت کار می‌کند. آنها ١٢ شب به‌ بعد باید در مقابل کوره کار می‌کردند که ساعت ٢:٣٠ این اتفاق افتاده‌ است. 

وی گفت: فعلا مدیران کارخانه نیز در محل حاضر نشده‌اند و همگی پیگیر وضعیت مصدومان هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عاقبت خرید ماشین الات چینی مزخرف در دولت بهار !!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی