بازدید 18585
آخرین تحولات سوریه؛

اعلام شکست داعش در سوریه و اجرای قوانین جدید از سوی کردهای سوریه در مناطق تحت کنترل خود

سوریه در 24 ساعت گذشته تحولات مختلفی را به مانند روزهای گذشته گذرانده است. در این میان، باید به داعش اشاره کرده که روز به روز در حال شکست های سنگین در سوریه است. داعش به عناصر خود اعلام کرده که باید اردوگاه یرموک دمشق را به قصد «مهاجرت به اراضی خلافت» ترک کنند.
کد خبر: ۶۹۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 23 May 2017
سوریه در 24 ساعت گذشته تحولات مختلفی را به مانند روزهای گذشته گذرانده است. در این میان، باید به داعش اشاره کرده که روز به روز در حال شکست های سنگین در سوریه است.
 
به گزارش «تابناک»، در همین راستا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت، داعش با شکست در برابر ارتش سوریه اراضی تحت اشغال خود در این کشور را از دست داده، ولی همچنان خطرناک است.

روز دوشنبه، نماینده سازمان ملل در امور سوریه طی سخنانی اعلام کرد که مذاکرات آستانه باعث شد، درگیری‎ها در سوریه کاهش یابد؛ هر چند توافق آتش بس در برخی مناطق کاهش تنش نقض شده است.
 
دي ميستورا
استیفان دی میستورا گفت: داعش اراضی تحت اشغال خود در سوریه را از دست داده و متحمل شکست شد، اما همچنان خطرناک است.

وی افزود: از طرف‌های درگیر در سوریه می خواهیم، برای رسیدن به کمک‌های انسانی به همه مناطق این کشور تلاش کنند.

دی میستورا تأکید کرد، این سوری‌ها هستند که باید قانون اساسی را تدوین کنند و من در مذاکرات اخیر ژنو از طرفین مذاکره‎کننده خواستم که پرونده قانون اساسی را در مذاکرات ژنو مورد بحث و بررسی قرار دهند.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه از معارضان سوری خواست تا در شکل واحد جمع شوند.
 
عناصر داعش باید یرموک را ترک کنند
 
داعش به عناصر خود اعلام کرده است که باید اردوگاه یرموک دمشق را به قصد «مهاجرت به اراضی خلافت» ترک کنند.

داعش عناصر تحت فرمان خود را مجبور به ترک اردوگاه یرموک کرده است، اما شهروندان عادی، برای ماندن و یا رفتن مخیر هستند.

گروه «اقدام برای فلسطینیان سوریه» اعلام کرده است، گروه تروریستی داعش به عناصر تحت امر خود اعلام کرده که نخستین گروه از آنها طی چند روز آینده به مناطق تحت سیطره داعش در شرق سوریه منتقل خواهند شد.
 
 

این گروه به نقل از فعالان داخل اردوگاه اعلام کرد، عناصر داعش دارایی ها و موتورسیکلت های خود را با قیمت های بسیار پایین در بازار العروبه به فروش رسانده اند.

داعش سه نقطه را به منظور ثبت نام از شهروندانی که تمایل به خروج از اردوگاه را دارند، برای ثبت نام مشخص کرده است.
 
 حملات هوایی ارتش سوریه به داعش در دیرالزور
 
نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع داعش را در دو منطقه الرشدیه و المقابر و چند منطقه دیگر را در دیرالزور هدف قرار داد که در اثر آن، استحکامات این گروه تروریستی منهدم شد و تعدادی از عناصر مسلح آن به هلاکت رسیدند.

خبرنگار العالم از سوریه گزارش داد، سه تن در اثر اصابت خمپاره که منبع شلیک آن گروه های مسلح حاضر در غوطه شرقی هستند، مجروح شدند.

دو زن و یک کودک نیز بر اثر اصابت خمپاره به خانه های نظامی در شهر درعا مجروح شدند که نقض تازه تفاهم نامه مناطق کاهش تنش به شمار می آید.
 
قوانین کردهای سوریه در مناطق تحت کنترل خود
 
مخالفان سوری، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) را به تحمیل تصمیم‌های خود بر عرب‌ها در مناطق تحت تصرف این حزب با هدف تحکیم نفوذ خود در این مناطق متهم کردند.
به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مخالفان سوری اعلام کردند، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه شهروندان را وادار می‌سازد تا اجازه اقامت بگیرند یا فردی از بین مردم این منطقه ضامن آنها شود.

ائتلاف مخالفان سوری تأکید کرد، این اقدامات که سیاست تغییر جمعیتی را چه با قدرت نرم یا خشونت آمیز تقویت می‌کند، نگرانی‌ها را نسبت به تقسیم سوریه بیشتر می‌سازد.

این در حالی است که یک رهبر کرد در توجیه این اقدامات گفته است، این اقدامات با دلایل امنیتی و به منظور جلوگیری از ورود داعش در میان افرادی است که به این منطقه می‌آیند. وی تأکید کرد که کردهای سوریه اهداف تجزیه طلبانه ندارند.

مرکز خبری مخالف «ناظر بر شمال سوریه» در گزارشی نوشت، پس از اینکه حزب اتحاد دموکراتیک شهر عفرین و حومه آن را در شمال سوریه تحت کنترل درآورد، شروع به تحمیل دستورهایی کرد که قدرت این حزب را در شهر بیشتر می‌کند و عرصه را بر مخالفان و غیرنظامیانی که در مناطق تحت تصرف این حزب زندگی می‌کنند، تنگ می‌گرداند.

در این گزارش آمده است، دفتر اقامت‌ها بر هر آواره یا کسی که تمایل به اقامت در عفرین را دارد، شرط‌هایی گذاشته که مبتلا به بیماری مزمن یا بیماری واگیردار نباشد، معلولیت ذهنی نداشته باشد و همچنین اینکه حامی یا پشتیبان هیچ یک از گروه‌های داخلی یا منطقه‌ای یا بین‌المللی که تروریستی به شمار می‌آیند، نباشد. در عین حال، کسی که درخواست اقامت را داده است، ضامنی از مردم عفرین داشته باشد که او را بشناسد و مسئولیت وی را در هنگام اقامتش در این شهر پس از پذیرش وی بر عهده بگیرد.

در مقابل، یاسر الفرحان، عضو هیأت حقوقی ائتلاف مخالفان سوری در مصاحبه با الشرق الاوسط تصریح کرد: این اقدامی جدید از سوی حزب اتحاد دموکراتیک نیست، این حزب این تدابیر را نیز درخصوص افرادی که از دیر الزور و مناطق درگیر به شهر حسکه گریخته‌اند، اجرا کرده است. آنچه رخ می‌دهد، مصادره حق سوری‌ها برای آزادی آمد و شد و زندگی در هر نقطه‌ است. بسیاری از مردم مناطق تحت نفوذ نظام خودمختار کردها ـ چه از میان ترکمان‌ها یا عرب‌ها ـ ناگزیر شدند تا به خارج از این مناطق بروند، زیرا آنها مجبور شده بودند، زبان کردی را در مدارس بیاموزند. همچنین به مردم مناطق دیگر ـ چه عرب یا مسلمان یا مسیحی یا ترکمان ـ اجازه خرید و تملک را نمی‌دادند.

از سوی دیگر، نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند، به کنترل کامل بر حومه شرقی استان رقه، مقر داعش در شمال سوریه نزدیک شده‌اند که این امر مقدمه‌ای برای آغاز نبرد رقه است.

خبرها حاکی از این است که یگان‌های مدافع خلق وابسته به نظام خودمختار کردها محموله زیادی از سلاح و تجهیزات نظامی از جمله ضد هوایی را تحویل گرفت.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای عملیات «خشم فرات» پس از اینکه توانستند به روستاهای واقع در توابع شهر رقه بروند و همچنین به پیشروی‌هایی در روستاها به سمت شرق دست یافتند، همچنان به عملیات خود به سمت حومه شرقی ادامه می‌دهند.
 
پاریس: بحران سوریه فقط راه حل نظامی دارد
 
وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود گفت که بحران سوریه فقط راه حل نظامی دارد.

به گزارش روسیاالیوم، جان اف لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت که بحران سوریه فقط از طریق نظامی حل می‌شود.

وی در نشست خبری مشترک با زیگمار گابریل در برلین گفت: بحران سوریه فقط راه حل نظامی دارد.

لودریان با بیان اینکه ضرورت داره راه حل سیاسی بحران سوریه نیز دنبال شود، افزود: فرانسه معتقد است که راه حل سیاسی موقت نیازمند پایبندی به آتش‌بس است و ما امیدواریم، این آتش‌بس توسعه یابد.

وزیر خارجه فرانسه افزود: راه حل سیاسی بلندمدت در سوریه باید در چهارچوب مذاکرات ژنو محقق شود.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره راه حل نظامی بحران سوریه در حالی است که روسیه، آمریکا و سایر طرف‌های خارجی ذی‌ربط در بحران سوریه، بر این موضوع اصرار دارند که بحران سوریه فقط راه حل سیاسی دارد.

لودریان در دوره ریاست‌جمهوری فرانسوا اولاند، وزیر دفاع فرانسه بود که در دولت ماکرون به سمت وزیر خارجه منصوب شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان