بازدید 3443

واردات فولاد خام صفر شد

واردات فولاد خام در فروردین ماه به صفر رسید و تنها ۲۹ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۶۹۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳ 22 May 2017
واردات فولاد خام در فروردین ماه به صفر رسید و تنها ۲۹ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش مهر به نقل از انجمن فولاد ایران، شرکت های فولاد ساز کشور در ماه فروردین امسال، یک میلیون و ۷۳۴ هزارتن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۵، یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن بود.

 از این میزان، یک میلیون و ۳۳۴ هزار تن توسط «بخش خصوصی شده» و ۴۰۰ هزار تن توسط «بخش خصوصی» تولید شده است.

علاوه بر این طی فروردین ماه، یک میلیون و ۵۶۷ هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، کلاف، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره) در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال ۹۵ (یک میلیون و ۳۳۴ هزار تن)، حاکی از رشد ۱۷ درصدی است.

از آمار یاد شده، ۹۸۹ هزار تن توسط «بخش خصوصی شده» و ۵۷۸ هزار تن توسط «بخش خصوصی» تولید شده است.

 طی مدت یاد شده ۴۳۹ هزار تن فولاد خام و ۱۰۲ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ (۳۴۳ هزار تن شمش و ۱۷۲ هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب ۲۸ درصد رشد و ۴۱ درصد کاهش داشته است. همچنین طی فروردین ماه، واردات فولاد خام نداشته ایم و تنها ۲۹ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۲۶۳هزار تن انواع محصولات فولادی) ۸۹ درصد کاهش نشان می دهد.

منظور از «بخش خصوصی شده»، شرکت هایی هستند که طی سال های گذشته تحت اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان