بازدید 3026

عربستان مجبور به تمدید توافق اوپک است

رویترز اعلام کرد: به دلیل فشارهای اقتصادی که عربستان دارد، این کشور روز پنج‌شنبه حتی اگر قرار باشد سهم کاهش تولید دیگر کشورها را نیز برعهده بگیرد، تمدید توافق را اجرایی خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 22 May 2017
رویترز اعلام کرد: به دلیل فشارهای اقتصادی که عربستان دارد، این کشور روز پنج‌شنبه حتی اگر قرار باشد سهم کاهش تولید دیگر کشورها را نیز برعهده بگیرد، تمدید توافق را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش فارس، فشارهای مالی، عربستان را برای انجام توافق اوپک در هفته جاری مشتاق‌تر خواهد کرد، حتی اگر بنا باشد عربستان سهم زیادی از کاهش نفت را برعهده بگیرد، تلاش می‌کند تا توافق صورت گیرد.

کاهش سریع در کسری بودجه دولت عربستان بعید است که در ماه آینده ادامه یابد، به ویژه از زمانی که ریاض مجبور بوده برای حمایت از رشد اقتصادی‌اش هزینه‌های بیشتری بپردازد. 

ضمن اینکه اصلاح‌گران اقتصادی عربستان بخش زیادی از اعتبارشان را روی پیشنهاد اولیه فروش موفقیت‌آمیز  «آرامکو» بنا کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنند درآمد حداقل 2 تریلیون دلاری برای آنها داشته باشد، نتیجه اینکه تحلیلگران نفتی و اقتصاددانان می‌گویند عربستان در حالی به نشست اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها در 25 می به اتریش می‌رود که به دنبال افزایش درآمدهای نفتی از طریق بالا بردن قیمت است، حتی اگر لازم باشد که به ازای آن بخش زیادی از تولید خود را کاهش دهد. 

مونیکا مالیک اقتصاددان ارشد در کامرشال بانک ابوظبی می‌گوید: وضعیت مالی عربستان به سمت چالش بیشتر پیش می‌رود، به ویژه در حالت کلی رشد اقتصاد کشور کاهش یافته است.

دولت عربستان مجبور است هزینه‌های زیادی برای حمایت از رشد اقتصادی و متنوع کردن اقتصادش هزینه کند و به همین دلیل لازم است تا درآمدهای بالایی داشته باشد، آنها مجبورند تا قیمت نفت را بالا ببرند. حداقل قیمت باید از وضع فعلی بالاتر باشد.

قیمت نفت برنت بشکه‌ای 51 دلار است و خالد الفالح وزیر انرژی عربستان گفته است می‌خواهد توافق اوپک تا 9 ماه دیگر تمدید شود.

ریاض تولید نفت خود را حتی بیش از میزان توافق کاهش داده و این رقم را در ماه آوریل به 118 درصد سهمی که تعهد کرده بود رسانده است.

منابع اعلام کرده‌اند که در نشست اوپک پنجشنبه 4 خرداد در وین اتریش برگزار می‌شود، 2 سناریو بررسی می‌شود که احتمالاً در کنار تمدید توافق 9 ماهه، کاهش بیشتر از 1.8 میلیون بشکه در روز نیز بررسی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل