بازدید 35179
بسته خبری «تابناک»؛

پشت‌پرده درگیری فیزیکی جدیدی و دبیر در شورا/روایت باهنر از استعفای ناطق نوری/واکنش یک مرجع تقلید به اجرای سند 2030/اقدام تحسین‌برانگیز یک کاندیدا پس از رأی نیاوردن

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «با پیشنهاد لاریجانی، آرای ۵۰ نفر اول شورای شهر بازشماری می‌شود»، «رأی و رتبه داماد محمود احمدی‌نژاد در انتخابات شورای شهر تهران»، «واکنش ترکان به حرکت بقایی در روز انتخابات»، «تبریک یک اصلاح طلب به ابراهیم رئیسی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 22 May 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تخلف مهمی در انتخابات نبوده است
 
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، درباره اعتراض های یکی از نامزدهای انتخابات و موارد آن گفت: اعتراضاتی که این دوستان داشتند درخصوص کمبود تعرفه در برخی شعب بود، یا اینکه برخی تعرفه ها مهر نشده، یا ساعات رای گیری در برخی شعب زود تمام شده که رئیس ستاد با حضور در شورای نگهبان مطرح کردند. تلاش می کنیم که در این هفته در جلسه شورای نگهبان شکایت ها و گزارش های دریافتی مطرح و نتیجه آن در فرصت قانونی خدمت مردم ارائه شود. طبق قانون شورای نگهبان حداکثر 10 روز از زمان برگزاری انتخابات یعنی تا سه‌شنبه هفته آینده فرصت دارد تا پس از بررسی شکایات، نتایج را اعلام کند. شورای نگهبان همچنین تا همان روز سه‌شنبه هفته آینده فرصت دارد درباره صحت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نظر خود را به اطلاع مردم برساند.

روایت باهنر از استعفای ناطق نوری
 
محمدرضا باهنر در این باره گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم ایشان 28 سال در این سمت بودند، و نمی‌خواهم قیاس کنم اما همین تعجب در زمانی که من هم در مجلس دهم ثبت نام نکردم وجود داشت و ایشان شاید خواستند تحولی صورت بگیرد. تا جایی که من اطلاع دارم ایشان خود را سرباز نظام و انقلاب میداند و بارها شنیده ام که تبعیتشان از رهبری تاحدی است که اگر امر کنند آقای ناطق رئیس عقیدتی و سیاسی میرجاوه شود ایشان بدون درنگ این کار خواهد کرد و فکر می کنم ایشان خواسته زمینه کار برای جوانان فراهم شود. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

پیروز شدن دولتی که رسانه ملی در دست داشت، عجیب نیست!
 
حداد عادل عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای اسلامی، تصریح کرد: پیروز شدن دولت مستقر که از همه امکانات برخوردار است و 4 سال رسانه از جمله رسانه ملی در دستش بوده و هر وقت خواسته دیدگاه‌های خود را از این طریق بیان کرده، امر عجیبی نیست و در انتخابات ما نیز همین اتفاق افتاد. وی با بیان اینکه مهم این است که 16 میلیون نفر از مردم توانستند حرف خود را بزنند و مطالبات خود را به گوش همه برسانند، افزود: این جشن و سرور تمام خواهد شد ولی آن مطالبات سر جای خود باقی خواهد ماند.

با پیشنهاد لاریجانی، آراء ۵۰نفر اول شورای شهر بازشماری می‌شود
 
محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از بازشماری آراء 50 نفر اول شورای اسلامی شهر تهران به پیشنهاد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: چندین مرتبه به صورت تلفنی با چمران صحبت و تاکید کردم که به اعتراض اعضای لیست خدمت توجه داریم. بنا به پیشنهاد لاریجانی برای بررسی اعتراض اعضای لیست خدمت روز گذشته تصمیم گرفتیم آرا 50 نفر اول انتخابات شورای اسلامی شهر تهران را باز شماری کنیم که همچنان روند بازشماری ادامه دارد. اگر در جریان بازشماری آرا اختلاف معنا داری دیده شود، قطعا بررسی‌های بیشتری انجام می‌شود ولی تاکنون اختلاف معناداری مشاهده نشده است. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

تظاهرات‌کنندگان در ونزوئلا یک مرد جوان را سوزاندند
 
مخالفان دولت در ونزوئلا در پنجاهمین روز اعتراض‌های خود یک دانشجوی ۲۱ ساله را به ظن دزدی آتش زدند. وزارت کشور و دادگستری ونزوئلا اعلام کرده‌اند که بر پیکر سوخته «اورلاندو هوزه فیگوئرا» همچنین آثار ضربات چاقو وجود دارد. عصرایران این خبر را منتشر کرد.

بازشماری آرای شورای شهر تشویش اذهان عمومی است
 
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر استان تهران در واکنش به اظهارات تقی پور مبنی بر ایجاد شائبه در شمارش آرا و درخواست برای بازشماری آرا، گفت: این گونه اظهارات در این مرحله که نتیجه مشخص نشده به طور حتم تشویش اذهان عمومی است؛ البته دغدغه نامزدها محترم است اما باید صبر کنند تا نتیجه رسمی بیرون بیاید. علیرضا رحیمی گفت: بعد از اعلام نتایج کسانی که شکایت داشته باشند، می‌توانند به هیات اجرایی تقدیم کنند و این شکایت‌ها در هیات نظارت و اجرایی ظرف ۱۰ روز رسیدگی و بررسی می‌شود. رحیمی ادامه داد: آقای چمران و کسانی که این گونه اظهارات را مطرح می کنند، شاید نسبت به فرایندها به روز نیستند و شاید هم آخرین دستور العمل ها به آن‌ها نرسیده است. سیستم شمارش آرا و موضوع نظارت کاملا روشن است؛ به هر حال ناظران کاندیداها، در مواردی که از سوی فرمانداری مجوز داده شد، در پای صندوق‌های رای حضور داشتند و برای شمارش هم حضور دارند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

تلگرام و واتس آپ در روسیه فیلتر می‌شود
 
سرویس نظارت بر فناوری های اطلاعاتی و ارتباط جمعی روسیه هفته گذشته اعلام کرد که دسترسی به تلگرام در روسیه در صورت امتناع صاحب آن از همکاری با این نهاد دولتی مسدود می شود. براساس قانون روسیه، تمامی ارایه دهندگان خدمات اینترنتی موظف هستند تا پایگاه‌های داده‌های کاربران خود در روسیه را در خاک این کشور راه اندازی کنند تا از احتمال انتشار غیر قانونی اطلاعات به دیگر کشورها جلوگیری شود. این نهاد نظارتی روسیه تأکید کرده تاکنون هیچ پاسخی از طرف صاحب تلگرام دریافت نکرده است و طبق قانون یک درخواست دیگر برای وی ارسال می کند و اگر مجددا پاسخی دریافت نشود، دسترسی به تلگرام مسدود خواهد شد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

اقدام تحسین‌برانگیز یک کاندیدا بعد از رأی نیاوردن
 
یکی از کاندیداهای شهر جوانرود که رأی نیاورد در اقدامی مردم پسند، با لباس رفتگری تبلیغات خود را از سطح شهر جمع کرد.
 
پشت‌پرده درگیری فیزیکی جدیدی و دبیر در شورا/روایت باهنر از استعفای ناطق نوری/واکنش یک مرجع تقلید به اجرای سند 2030/اقدام تحسین‌برانگیز یک کاندیدا بعد از رای نیاوردن

 رأی و رتبه داماد محمود احمدی‌نژاد در انتخابات شورای شهر تهران
 
مهدی خورشیدی، داماد محمود احمدی نژاد هم یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران بود که نتوانست به شورای شهر راه پیدا کند.با انتشار لیست میزان آرای تفکیکی شورای شهر تهران مشخص شده درست در جایی که داماد احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین در لیست تعداد آرا قرار دارد و با 1549 رأی در رده 315 قرار گرفته است.

نتایج انتخابات میاندوره ای مجلس دهم 
 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 38 اسامی منتخبان انتخابات اولین میاندوره ای دهمین مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره (38)
اسامی منتخبان انتخابات اولین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای که موفق به کسب اکثریت نسبی آرای صحیح درحوزه انتخابیه شده اند، به این شرح اعلام می گردد:
1- در حوزه انتخابیه اصفهان آقای حسن کامران دستجری با کسب 242 هزار و 889 رای از مجموع 696 هزار و 755 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.
2- در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر آقای علی جلیلی با کسب 33 هزار و 715 رای از مجموع 153 هزار 408 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت
3- در حوزه انتخابیه بندر لنگه بستک و پارسیان آقای ناصر شریفی با کسب 38 هزار و 799 رای از مجموع 120 هزار و 227 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.
4- در حوزه انتخابیه اهر و هریس آقای بیت اله عبداللهی با کسب 23 هزار و 144 رای از مجموع 102 هزارت و 309 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.
ستاد انتخابات کشور


واکنش ترکان به حرکت بقایی در روز انتخابات
 
 ترکان همچنین با اشاره به رفتار حمید بقایی مبنی بر نوشتن نام احمدی نژاد در برگه رای خود، اظهار داشت: موضوع این است که یکی نظام را قبول دارد و یکی هم ندارد. اگر نظام را قبول داریم باید کلیات آن را هم بپذیرم .وی افزود: بنده در دولت اول آقای احمدی نژاد در وزارت نفت، معاون بودم. همانطور که همه می دانند من نسبت به ایشان ارادتی نداشتم اما بر این باور بودم که تا زمانی که ایشان رییس جمهور هستند دستورات ایشان را باید اجرا کرد. البته دستوراتی که در رابطه با پست و سمت خود یعنی رییس جمهوری صادر می کنند.مشاور عالی ریاست جمهوری ادامه داد: از آنجایی که نظام را قبول داریم، رئیس جمهوری احمدی نژاد را هم پذیرفتیم. بنده در آن زمان یا باید از سمت خود استعفا می دادم یا باید دستور ریاست جمهوری را قبول کنم.ترکان گفت: این انتخابات چند کاندیدای رسمی داشت که باید به این نامزدها رای داده می شد. ابتدای انقلاب هم کسانی که مخالف نظام بودند در برگه های رای خود اسامی افراد فراری را می نوشتند و این کار آقای بقایی هم مانند رفتار همان افراد است.


تبریک یک اصلاح طلب به ابراهیم رئیسی
 
عضو اصلاح طلب شوری جدید شهر تهران گفت: من به آقای رئیسی هم تبریک می‌گویم زیرا مورد اعتماد یک جامعه 15 میلیونی هستند، امیدواریم اصولگرایان با یک هوشمندی به بازسازی در درون جریان خود بپردازند تا در آینده نیز شاهد رقابت‌های قانونمند و چارچوب‌دار باشیم. شهربانو امانی،‌ فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم در گفت و گو با نامه نیوز با اشاره به انتخابات پرشور روز جمعه و پیروزی حسن روحانی، گفت:‌ کارنامه آقای روحانی در 4 سال گذشته یک کارنامه کاملا قابل دفاعی بود، خیزش مردم در روز 29 اردیبهشت عقلانیت و هوشمندی مردم ایران را نشان داد. وی ادامه داد:‌ به رغم تخریب‌هایی که از سال 92 علیه دولت یازدهم شروع شده بود و در زمان انتخابات نیز به اوج خود رسیده بود،‌ مردم صف خودشان را از تخریب‌گران و پوپولیست‌ها جدا کردند. اگرچه ایران مانند سویس نیست اما دیدیم که در بسیاری از روستاهای دور افتاده و با توجه به مشکلات اقتصادی، مردم بازهم به یارانه بیشتر نه گفتند و آقای روحانی و عقلانیت را انتخاب کردند.

رای حسین الله‌کرم در شورای شهر تهران
 
حسین الله‌کرم، از اعضای سابق و موثر انصار حزب‌الله و میثم مظفر از مدیران محمد باقر قالیباف که تا پیش از این مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بود، در انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرده بودند.حسین الله‌کرم توانسته در انتخابات شورای شهر ۳۷۲۷۹ رای کسب کند و در جایگاه ۵۵ بنشیند و میثم مظفر هم با ۳۶۹۸۱ رای در جایگاه ۵۶ قرار دارد. آنها هیچ شانسی برای ورود به شورا ندارند.

واکنش "ظریف" به اظهارات ترامپ علیه ایران
 
محمد جواد ظریف به اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران در عربستان واکنش داد .این دیپلمات ارشد کشورمان در صفحه توییتر خود نوشت: ایران - که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است - توسط رئیس جمهور آمریکا در آن "مهد دمکراسی و میانه روی" مورد حمله قرار می‌گیرد. آیا این سیاست خارجی است یا صرفا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟

پشت‌پرده درگیری فیزیکی جدیدی و دبیر در شورا
 
خبرآنلاین نوشت: همه‌ چیز از دو هفته قبل شروع شده بود؛ زمانی که عباس جدیدی نتوانسته بود مجوز حضور در انتخابات را بگیرد. او در این اتفاق علیرضا دبیر را مقصر می‌دانست. چرایش را کسی نمی‌داند اما او دبیر را مقصر مشکلاتی که برایش ایجاد شده بود می‌دانست. برای همین تلفنی حسابی از خجالت همکار و هم‌تیمی سابقش در آمده بود. عباس جدیدی در بخشی از گفت‌وگو به دبیر می‌گوید: «(...) عمراً اگر بگذارم تو صحیح و سلامت در خیابان‌های تهران راه بروی.»جدیدی در نهایت تأیید صلاحیت می‌شود ولی جایی در لیست خدمت پیدا نمی‌کند و مثل هادی ساعی و حسین رضازاده به عنوان نامزد مستقل به انتخابات شورای شهر می‌آید و مجموع آراء او در تهران، مثل هر دو قهرمان دیگر بیرون از لیست، تقریباً فاجعه‌آمیز است. البته علیرضا دبیر که توی لیست قرار گرفته هم شانسش برای بودن در جمع اعضای علی‌البدل هم خیلی نیست! در این شرایط جو سنگینی بر جلسه شورای شهر حاکم است. جلسه‌ای که غیر علنی و به نوعی یکی از آخرین حضورهای این گروه تصمیم‌ساز برای شهر در ساختمان شورا بوده.تماس دو هفته قبل و حساسیت و فشار اعلام نتایج آرا، تقریباً نه فقط جدیدی و دبیر که همه اعضای اصولگرا و غیر اصولگرای بازمانده از شورا را کمی عصبی کرده بود. جلسه پتانسیل انفجار را داشت که دبیر در زمان رد شدن از کنار عباس جدیدی این جرقه را روشن کرد. او جمله تند چند روز قبل عباس را به یادش آورد و تأکید ‌کرد که هنوز روی پاهایش در شهر راه می‌رود. این جمله را دبیر گفت و رفت سر صندلی‌اش نشست. جدیدی کمی از راه دور با دستانش خط و نشان کشید و بعد دلش طاقت نیاورد. او سمت دبیر رفت و ضربه‌ای به این نماینده شورای شهر زد. دبیر هم متقابلاً سیلی عباس جدیدی را پاسخ داد، اما ضربه قهرمان سبک‌وزن که به حوالی چشم جدیدی خورده بود، پوست صورت قهرمان سنگین وزن را شکافت و خون جاری ‌شد. فریادها و توهین‌ها فضای شورا را پر کرد و ...عباس جدیدی که مدام آقا تختی را الگوی اخلاقی‌اش معرفی می‌کرد، کوتاه هم نمی‌آمد. بقیه ریختند تا سوای‌شان کنند و به سختی و با سلام و صلوات هر کدام را به سمتی بردند. جدیدی که به شدت عصبانی بود، به گفته شاهدان با مأموران تماس گرفت و شکایتی علیه علیرضا دبیر تنظیم کرد، اما در آن دقایق علیرضا دبیر از شورا خارج شده بود.

معوقات بانکی چند هزار میلیارد تومان است؟
 
سیف رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نسبت رشد معوقات بانکی از 14.7 درصد به 10 درصد کاهش یافته است، گفت: میزان معوقات بانکی 100 هزار میلیارد تومان است.

واکنش یک مرجع تقلید به اجرای سند2030
 
آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که انتخابات پرشوری با درایت رهبر معظم انقلاب برگزار شد. نوری همدانی در پایان با اشاره به سند 2030 یونسکو خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که پذیرش این سند خیانت است و نظر ما در این خصوص همانند نظر مقام معظم رهبری است.

جوابیه تند برانکو به منصوریان
 
روز گذشته منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار خود با تیم العین امارات در خصوص تیم اول و دوم پایتخت اظهار کرد که پرسپولیس قهرمان شانزدهمین دوره لیگ برتر، دومین تیم پایتخت است.در همین راستا برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پیش از نشست خبری با تیم لخویا قطر پیامی را برای منصوریان ارسال کرد.برانکو در ابتدای صحبت های خود گفت: برای منصوریان بهترین ها را آرزو دارم اما استقلال بهترین تیم رده دوم جدول است!همچنین مهدی طارمی مهاجم سرخپوشان تاکید کرد که پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا، پرطرفدارترین تیم ایران و تیم اول پایتخت است.

زاینده رود بار دیگر می‌خشکد
 
وعده انتخاباتی دولت برای احیای دائمی زاینده رود هنوز در گوش مردم اصفهان می پیچد اما طبق برنامه ریزی قرار است ۱۵ خرداد بار دیگر آب بر روی بزرگترین شریان حیاتی مرکز کشور قطع شود.مهر این خبر را منتشر کرده است.

میزان رای روحانی و رئیسی در تهران
 
مجموع واجدین شرایط استان تهران 9 میلیون نفر، واجدین شرایط شهر تهران 5میلیون و 600 هزار نفر شرکت کردند. مشارکت مردم استان تهران 6 میلیون و 100 هزار رای، مشارکت مردم شهر تهران بیش از 55 درصد بود. 
رای در استان تهران:
حسن روحانی حدود 4 میلیون رأی
سیدابراهیم رئیسی یک میلیون و 800 هزار رأی
 رأی در شهر تهران:
- حسن روحانی حدود 2 میلیون و 560 هزار رأی
- سیدابراهیم رئیسی 958 هزار رای 
رای در شهرستان ری
- حسن روحانی 186 هزار و 831 رأی
- سیدابراهیم رئیسی 137هزار و 261 رأی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی