بازدید 10018
با نزدیک شدن به انتخابات هیأت رئیسه مجلس مطرح شد؛

لاریجانی رئیس می ماند/ فراکسیون مستقلین لیست جدا برای هیأت رئیسه می دهد

این روزها نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علاوه بر نظارت بر انتخابات شورای شهر، با پایان یافتن دوره یک ساله هیأت رئیسه مجلس، خود را برای انتخاب هیأت رئیسه جدید آماده می کنند، و بنا به گفته برخی از اعضای این هیأت، قرار است مجلس تا چند روز دیگر وارد این دستور جلسه شود.
کد خبر: ۶۹۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 22 May 2017
هرچند کشور به دلیل انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری، روزهای مهمی را پشت سر گذاشته، در هفته های آتی نیز یک انتخابات سرنوشت ساز در پارلمان صورت خواهد گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ این روزها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علاوه بر نظارت بر انتخابات شورای شهر، با پایان یافتن دوره یک ساله هیأت رئیسه مجلس، خود را برای انتخاب هیأت رئیسه جدید آماده می کنند و بنا به گفته برخی اعضای این هیأت، قرار است مجلس تا چند روز دیگر وارد این دستور جلسه شود.

اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات هیأت رئیسه مجلس برای دومین سال عنوان کرد: بنا بر آیین نامه داخلی، انتخابات هیأت رئیسه برای سال های بعدی باید در تاریخ انجام شود که ترکیب هیأت رئیسه دائم در سال اول مشخص شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که انتخابات هیأت رئیسه دائم دهم خرداد سال 95 برگزار شد، انتظار می رود، هفته آینده سه شنبه یا چهارشنبه انتخابات هیأت رئیسه برگزار شود.

وی گفت: البته شاید اعضای هیأت رئیسه برنامه ریزی کنند که روز برگزاری انتخابات چند روزی جابجا شود، ولی سرانجام باید هفته آینده انتخابات صورت گیرد.

این نماینده مجلس در خصوص انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون ها عنوان کرد: همچنین اعضای هیأت رئیسه کمیسیون ها بعد از تعطیلات 14 و 15 خرداد برگزار می شود و به نظر می رسد، تغییر اعضای کمیسیون ها صورت نگیرد، چون درخواستی برای این امر به هیأت رئیسه ارسال نشده است.

اما در این میان، گزینه های چندانی برای ریاست مجلس وجود ندارد و با توجه به جو آرامی که در در میان بهارستان نشین ها حاکم است، به نظر می رسد که ریاست لاریجانی بر صحن علنی همچنان ادامه یابد و شاید تنها در چند کرسی از اعضای هیأت رئیسه مجلس تغییراتی رخ دهد.

با توجه به اینکه محمدرضا عارف نیز تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است، گمانه زنی ها در این باره حکایت از آن دارد که شاید عارف اساسا اعلام کاندیداتوری نیز برای ریاست مجلس نداشته باشد. همچنین با توجه به انسجام بین فراکسیون امید و فراکسیون اعتدال، احتمال تغییر نواب رئیس مجلس نیز بسیار پایین است.

با این حال، برخی نمایندگان مجلس بر این باورند، هیأت رئیسه مجلس نیاز به تغییراتی دارد و برای بهتر شدن ترکیب این هیأت نیاز است که برخی افراد آن تغییر کنند.

شنیده ها حکایت از آن دارد که برخی نمایندگان مجلس، در حال تهیه لیستی از برخی افراد تأثیرگذار در مجلس هستند تا گزینه های خود را جایگزین برخی چهره های حاضر در هیأت رئیسه مجلس کنند.

در همین ارتباط، مهرداد لاهوتی با اعلام حمایت از علی لاریجانی گفت: تکلیف ریاست مجلس از نظر ما مشخص است. اعضای فراکسیون مستقلین از ریاست آقای لاریجانی حمایت می‌کنند، ولی در مورد سایر ارکان هیأت رئیسه، لیستی را ارائه خواهیم کرد.

وی در ادامه یادآور شد: به زودی فراکسیون مستقلین در یکی از جلسات خود در مورد انتخابات هیأت رئیسه تصمیم گیری خواهد کرد و ممکن است در صورت تمایل سایر فراکسیون ها لیست مشترکی با آن‌ها ارائه کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار