بازدید 3118
بیانیه پایانی کنفرانس عربی اسلامی آمریکایی:

باید با تروریسم مقابله کرد/ سیاست‌های ایران در منطقه غیرقابل قبول است

کنفرانس عربی اسلامی آمریکایی در بیانیه پایانی خود بر عزم راسخ کشورهای شرکت‎کننده در این کنفرانس در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۵ 22 May 2017
کنفرانس عربی اسلامی آمریکایی در بیانیه پایانی خود بر عزم راسخ کشورهای شرکت‎کننده در این کنفرانس در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش تابناک و به نقل از اسکای نیوز، سران کشورهای عربی، اسلامی، آمریکایی در پایان نشست روز یکشنبه خود در ریاض بیانیه‎ای صادر و در آن تاکید کردند که مقابله با ریشه‌های فکری تروریسم و قطع منابع مالی آن و تبادل اطلاعات درباره تحرکات گروه های تروریستی ضرورت دارد.

در بیانیه کنفرانس عربی اسلامی آمریکایی تاکید شد که سران آن با تاسیس مرکز جهانی در ریاض برای مقابله با تفکر افراطی استقبال می‌کنند.

در بیانیه پایانی اعلام شد که سران کشورهای شرکت کننده، دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و مقابله با «گروه های تروریستی» در یمن را قبول دارند.

در ادامه بیانیه پایانی آمده است که از اعزام 34 هزار سرباز به عنوان نیروی ذخیره برای حمایت از عملیات ضد تروریسم در عراق و سوریه استقبال شده است.

سران کشورهای عربی اسلامی آمریکایی در بیانیه پایانی خود افزودند: ما مخالف سیاست ها و اقدامات نظام ایرانی به دلیل ادامه حمایتش از تروریسم و تندروی هستیم.

در این بیانیه ایران به نقض قوانین بین المللی روابط دیپلماتیک محکوم و برنامه موشک های بالستیک ایران خطرناک و سیاست های آن موجب ناامنی در منطقه عنوان شد. 

در پایان این بیانیه پایانی بر هماهنگی مواضع و دیدگاه ها بین جهان عربی و اسلامی و آمریکا در بالاترین سطح آن تاکید شده است.

 
 
 
فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار