بازدید 2924

اخبار کوتاه جهان انرژی در 24 ساعت گذشته

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله توافق همه کشورهای تولید کننده نفت با تمدید 9 ماهه توافق اوپک، برنامه ریزی روسیه برای بازار نفت پس از انقضای توافق اوپک، کاهش 12.5 درصدی فروش نفت ایران به اسار اویل هند، امضای موافقت‌نامه‌های نفتی عربستان و آمریکا و افزایش تولید نفت شیل آمریکا برای ششمین ماه متوالی بوده است.
کد خبر: ۶۹۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 21 May 2017
به گزارش ایرنا و به نقل از بلومبرگ، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی از آمادگی و رضایت همه تولید کنندگان نفت برای تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خبر داد.

الفالح افزود: همه کشورها، 9 ماه تمدید توافق تصمیمی را عقلانی و منطقی می دانند. 

‎**روسیه برای بازار نفت پس از انقضای توافق اوپک برنامه ریزی می‌کند

‎به گزارش رویترز، «ایگور سچین» مدیرعامل شرکت روسنفت اعلام کرد که این شرکت برای رقابت در بازارهای جهانی نفت پس انقضای توافق کاهش تولید آماده می شود.

‎روسنفت کلید اصلی تحقق تعهد روسیه به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بوده است.

وی افزود: ما تا پایان سال ٢٠١٧ میلادی افزون بر پایبندی به توافق کاهش تولید، توجه خاصی به میدان های نفتی کنونی خواهیم داشت تا این منابع را از دست ندهیم و آمادگی لازم برای حفاری در میدان های جدید را ایجاد خواهیم کرد تا به محض انقضای توافق اوپک، آماده رقابت در بازار باشیم و سهم بازار خود را از دست ندهیم.

** کاهش 12.5 درصدی فروش نفت ایران به اسار اویل هند

به گزارش رویترز، در پی اختلاف هند با ایران بر سر توسعه بلوک گازی «فرزاد ب» و تصمیم پالایشگاه‌های هندی برای کاهش واردات نفت از ایران، میزان خرید نفت شرکت اسار اویل هند از ایران در ماه آوریل 2017 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با حدود 12.5 درصد کاهش به 156 هزار و 600 بشکه در روز رسید.

اگر چه، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، این شرکت واردات نفت از ایران را با حدود 8 درصد افزایش به حدود 150 هزار و 700 بشکه در روز رسانده است.

**قطر تمدید توافق اوپک برای سه ماه نخست 2018 میلادی را ضروری می‌داند

به گزارش رویترز، «محمد الساده» وزیر انرژی قطر با ابراز امیدواری به تثبیت بازار نفت در پی تمدید توافق کاهش تولید، گفت: با توجه به افزایش پیش بینی شده تقاضا در سه ماه سوم و چهارم 2017 میلادی، انتظار داریم که ثبات بازار جهانی نفت بهبود یابد و رشد بی وقفه شرایط اقتصاد جهانی، تضمینی برای محقق شدن این حقیقت است.

به گفته وی، به علت کاهش فصلی تقاضا در سه ماه نخست سال 2018 میلادی، نیاز برای تمدید توافق کاهش تولید در این مقطع نیز احساس می شود. 

**افزایش تولید نفت شیل آمریکا برای ششمین ماه متوالی

به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که میزان تولید نفت شیل این کشور در ماه آینده میلادی (ژوئن)، با 122 هزار بشکه افزایش به 5.44میلیون بشکه در روز خواهد رسید که بالاترین رقم از می 2015 (اردیبهشت - خرداد 94) تاکنون خواهد بود.

تحلیلگران معتقدند افزایش بیشتر تولید نفت شیل آمریکا ممکن است تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را برای بازگشت توازن به بازار نفت با چالش روبه‌رو کند. 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا 2 هفته پیش از توافق اوپک برای کاهش تولید، پیش بینی کرده بود که میزان تولید نفت آمریکا با حدود 20 هزار بشکه کاهش به 4.5 میلیون بشکه در روز برسد.

**عربستان کاهش وابستگی به صادرات نفت را اجرایی می‌کند

به گزارش رویترز، عربستان در پی تلاش برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، در سفر دونالد ترامپ به ریاض، 200 میلیارد دلار قراردادهای نفتی و غیر نفتی با شرکت‌های آمریکایی امضا کرد.

ارزش قراردادهای نفت و گاز سعودی آرامکو با آمریکا 50 میلیارد دلار ذکر شده است. به گفته خالد الفالح، وزیر انرژی این کشور، در پی امضای این قراردادها بسیاری از کالاهایی که عربستان تاکنون وارد می‌کرد، از این پس در داخل ساخته خواهد شد.

**آرامکو به دنبال گسترش فعالیت در بازار انرژی آمریکا است

به گزارش رویترز، «امین ناصر» مدیر سعودی آرامکوی عربستان گفت: این شرکت در پی آن است که در 10 سال آینده نفوذ خود را در بازار انرژی آمریکا گسترش دهد و کسب و کار پالایشگاه «موتیوا» را در ایالات متحده رونق بخشد.

ناصر افزود: ما می‌خواهیم سرمایه گذاری های خود را در زمینه پالایش و پتروشیمی در آمریکا توسعه دهیم. پالایشگاه موتیوا واقع در هوستون آمریکا، حاصل سرمایه گذاری مشترک آرامکوی عربستان و شل انگلیسی - هلندی است.

**انتقال نفت از خط لوله میانمار- چین آغاز شد

به گزارش رویترز، خبرگزاری شینهوای چین اعلام کرد که شرکت ملی نفت چین «سی ان پی سی»، نخستین محموله نفت را از طریق خط لوله میانمار به جنوب غربی چین دریافت کرد. این خط لوله که حاصل سرمایه گذاری مشترک سی ان پی سی و شرکت نفت و گاز دولتی میانمار (MOGE) است، دارای ظرفیت نهایی 400 هزار بشکه در روز است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر