بازدید 5503

لزوم افزایش مهارت آموزی در مدارس

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد هم اکنون ضرورت دانشگاه‌زدایی و مدرک‌زدایی بیش از گذشته حس می‌شود لذا باید به دنبال افزایش مهارت آموزی در بین افراد باشیم.
کد خبر: ۶۹۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 21 May 2017
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه امروزه فارغ التحصیلان مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارند، گفت: این مهم در حالیست که حتی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی – کاربردی نیز از مهارت لازم برخودار نیستند و صرفا مدرک رشته فنی را دریافت کرده‌اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: هم اکنون ضرورت دانشگاه‌زدایی و مدرک‌زدایی بیش از گذشته حس می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه تعداد مربیان و معلمان آموزش دیده ماهر در سطح مدارس کشور کم است و این امر نیز یکی از دلایل کاهش سطح مهارت آموزش دانش آموزان تلقی می‌شود، اظهار کرد: در این بین اگر مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را با وسایل و ابزار مناسب تجهیز کنیم و تنوع رشته‌های فنی در این مراکز را بوجود بیاوریم می‌توان شاهد افزایش مهارت در بین دانش‌آموزان باشیم که بدون نیاز به تحصیل در دانشگاه وارد بازار کار شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن اشاره به اینکه امروزه افراد بسیاری مدارک دانشگاهی دارند اما فاقد شغل هستند، ادامه داد: بر این اساس باید موضوع مهارت آموزی را از سنین پایین‌تر جدی بگیریم؛ به عبارتی دیگر صرفا تفکر تحصیل در دانشگاه‌های فنی را در بین دانش‌آموزان پرورش ندهیم و به دنبال افزایش کیفیت آموزش در مقطع دبیرستان باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد تدریس برخی رشته‌های نظری و علوم انسانی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی – کاربردی هستیم در حالی که مقرر نبود چنین اتفاقی رخ دهد زیرا فلسفه چنین دانشگاه‌هایی پرورش دانشجویان با مهارت بوده است از این رو چنین موضوعی جای تامل دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها