بازدید 5060

رقابت داروهای ایرانی با برندهای برجسته جهانی

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: شرکت های داروسازی باید به گونه ای تقویت شوند که با استفاده از تجهیزات به روز نقش موثری در تولید داروهای ایرانی داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 21 May 2017
اصغر سلیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن کاهش 25 درصدی واردات دارو، افزود: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، پیشرفت در زمینه کاهش واردات و افزایش صادرات است که حوزه دارو نیز از این قائده مستثنی نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته وضعیت خوبی در صنایع دارویی دارند باید کشورمان با استفاده از نخبگان و پزشکان برتر ایرانی به دنبال سهم خوبی از صادرات دارویی باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر شرکت های داروسازی باید به گونه ای تقویت شوند که با استفاده از تجهیزات به روز نقش موثری در تولید داروهای ایرانی داشته باشند.

وی یادآور شد: تولیدات دارویی هم باعث اشتغالزایی شده  و هم با بهره گیری از نیروهای جوان کشورمان، منابع مالی خوبی برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد.

سلیمی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت داروهای تولید داخل، یادآور شد: در روند تولیدات دارویی در کشور باید استانداردهای بین المللی رعایت شود تا بتوان در این عرصه تبدیل به برندی معتبر شد زیرا در صورت مشکل دار بودن داروها، از دید بُعد جهانی چهره تولیدات دارویی خدشه دار خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران در مسیر تولید دارو و صادرات آن تازه کار است و باید از لحاظ کیفیت به مرتبه ای دست پیدا کنیم تا رغبت جهانی نسبت به استفاده از داروهای ایرانی افزایش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار