بازدید 4142

تحلیل «جمهوری اسلامی» درباره رقابتی‌ترین انتخابات

کد خبر: ۶۹۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 21 May 2017
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

رقابتی‌ترین انتخابات را در 29 اردیبهشت 96 با بیشترین امنیت و سلامت، پشت سر گذاشتیم.این، یعنی اقتدار نظام جمهوری اسلامی، عظمت و نجابت ملت ایران و البته لطف خدای متعال که همواره شامل حال این ملت بزرگ است.
 
برای تشریح ابعاد این رقابتی‌ترین انتخابات، مطالب زیادی برای گفتن و نوشتن وجود دارد که در فرصت مناسب باید مطرح شوند و اکنون به بعضی از آنها می‌پردازیم.
 
1- آراء مردم در این انتخابات نشان داد، سخن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که می‌گفت مردم راه خود را پیدا کرده اند، کاملاً درست بود. همه ما نفس گرم این یار صادق و مظلوم امام و انقلاب را در کنار تک تک صندوق‌های رای در روز 29 اردیبهشت احساس کردیم. هر چند در این انتخابات جسم او در میان ما نبود ولی روح او با ما بود و حق این است که گفته شود پیروز این انتخابات، تفکر آزاداندیشانه و بلند و متدینانه و انقلابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. پیروزی این تفکر البته پیروزی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی نیز هست.
 
2- هر چند عده‌ای تلاش کردند در ایام تبلیغات انتخاباتی مردم را از چیزهائی که به دولت یازدهم نسبت می‌دادند بترسانند و از دین ستیزی این دولت گفتند و توهماتی از قبیل سند 2030 و تکیه به قدرت‌های خارجی و پشت پا زدن به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای ترساندن مردم مطرح کردند، ولی مردم فریب این دروغ‌ها و تهمت‌ها را نخوردند و با عزمی راسخ‌تر به رئیس همین دولت رای دادند. این، یعنی دروغ و تهمت و تخریب در این کشور جواب نمی‌دهد و راه درست این است که همه براساس صداقت عمل کنند و سخن بگویند و قضاوت را به مردم واگذار نمایند. اگر این انتخابات فقط همین درس را برای حامیان پشت پرده رقبای رئیس‌جمهور روحانی داشته باشد که آنها فقط با دست برداشتن از افراط و تفریط و برخورد واقع بینانه با مسائل و با حقوق مردم می‌توانند به دل ملت راهی باز کنند، می‌توان برای حل مشکلاتی که آنان در کار خود دارند امیدوار بود.
 
3- این سومین انتخابات پیاپی است که مردم با هجوم به صندوق‌های آراء، به سینه جریان‌های سیاسی بداخلاق دست رد می‌زنند. انتخابات ریاست جمهوری 1392، انتخابات مجلس شورای اسلامی در 1394 و اکنون انتخابات ریاست جمهوری 1396 باید برای این جریان‌های سیاسی درس آموز باشد. اگر آنها از این رویدادها با پیام های روشنی که دارند درس بگیرند، هرگز نمی‌توانند به میان مردم برگردند. این وقایع روشن، نشان داده‌اند که جامعه ما به اخلاق پاسخ مثبت می‌دهد و برای صداقت، حساب باز می‌کند. چه خوبست کسانی که فکر می‌کنند مردم باید مثل آنها فکر کنند و از آزاد فکر کردن و قیم نداشتن فاصله بگیرند، در نگاه خود به مردم تجدیدنظر کنند.
 
4- نهادهای مهم و ارزشمندی همچون جامعه مدرسین، جامعه روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و بطور کلی روحانیت باید خود را از منازعات سیاسی دور نگهدارند و صرفاً مردم را به حضور در پای صندوق‌های آراء دعوت کنند. این، همان کاری است که امام خمینی انجام می‌دادند و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر آن پای می‌فشارند و تاکید می‌کنند که نمی‌گویم به چه کسی رای بدهید یا رای ندهید ولی اصرار دارم که در انتخابات حضور داشته باشید. ایکاش نهادهای روحانیتی نیز همین سیره حسنه را پی می‌گرفتند و خود را به حمایت از این یا آن نامزد آلوده نمی‌کردند. این، تاسف بار است که این نهادهای روحانیتی با اصرار به مردم بگویند به فلان نامزد رای بدهید ولی مردم به نامزد دیگر رای بدهند. ملت ما به این نهادهای روحانیتی برای دراز مدت نیاز دارد، آنها نباید خود را برای اشخاص هزینه کنند.
 
5- همین نکته درباره رسانه ملی هم صادق است. رسانه ملی متعلق به عموم ملت است و نباید در خدمت یک حزب یا جناح یا فرد باشد. متاسفانه عملکرد رسانه ملی در انتخابات اخیر بی‌طرفانه نبود و در کنار برنامه‌های تنظیم شده توسط کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات کشور که یکسانی و بیطرفی را می‌بایست رعایت کند، اقداماتی داشت که بی‌طرفی را نقض می‌کرد و این روش غیرعادلانه زبانزد مردم بود. ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به رسانه ملی برای زمان‌های حساس نیاز دارند. این رسانه نباید با هزینه کردن خود برای این و آن و خارج شدن از مسیر بی‌طرفی، جایگاه و اعتبار خود را از دست بدهد که متاسفانه داده است.
 
6- این روزها همه توصیه می‌کنند بعد از دوران رقابت به رفاقت برگردیم. توصیه درستی است ولی اولین شرط اجرائی شدن آن این است که کینه توزی‌ها علیه دولت مستقر کنار گذاشته شود و رسوبات برجای مانده توسط خود ایجاد کنندگان آن زدوده شود و همگی از دولتمردان حمایت کنند و البته نقد منصفانه و ناصحانه خود را نیز داشته باشند. متاسفانه رقابت نه تنها به رفاقت تبدیل نشده بلکه کارشکنی‌ها ادامه دارد و این همان راهی است که بر فاصله بداخلاق‌ها با مردم می‌افزاید. راه درست این است که به کینه توزی‌ها پایان داده شود و تلاش برای وحدت و همدلی آغاز گردد تا نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان با قدرت و قوت به راه مستقل و عزتمند خود ادامه دهد.
 
7- و نکته آخر اینکه رئیس‌جمهور محترم همانگونه که در پیام تلویزیونی دیروز گفتند آماده شنیدن انتقادها و نظرهای مخالف باشند، به وعده‌ها عمل کنند و به قدرت ملت تکیه نمایند و با پشتوانه ملی که در انتخابات اخیر به دست آورده‌اند قدرتمندانه در برابر مطامع قدرت‌های خارجی بایستند. این، راهی است که با پیمودن آن می‌توان آرمان‌های انقلاب اسلامی را پاسداری کرد و به خون شهدا وفادار ماند، حرکتی که آحاد مردم ایران خواستار آن هستند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر