بازدید 4743

زلزله بار دیگر خراسان شمالی را لرزاند

کد خبر: ۶۹۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 20 May 2017
زلزله ای با قدرت 3.3در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بار دیگر نخستین ساعات امروز شنبه بجنورد را لرزاند.

به گزارش ایرنا و به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت 5و 26 دقیقه و 28 ثانیه در عمل 18 کیلومتری زمین رخ داد.
 
براساس این گزارش این زلزله در 15کیلومتری بجنورد، 21 کیلومتری حصار گرمخان و 25 کیلومتری پیش قلعه در استان خراسان شمالی رخ داده است.
 
هنوزگزارشی از خسارت مالی و جانی این زمین لرزه دریافت نشده است.
 
به گزارش ایرنا، عصر روز جمعه گذشته نیز زلزله ای به قدرت 4.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین بجنورد را لرزاند.
 
همچنین زلزله ای شنبه شب هفته گذشته با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه در خراسان شمالی رخ داد که مرکز کانونی آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود.
 
این زلزله 400 مصدوم و 2 کشته داشت.
 
استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.
 
این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.
 
مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود 170 کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای 55 تا50 کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.
 
براساس آمارهای موجود درسده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت 6.2 درجه درمقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال 1375 بود که خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر