بازدید 3485

وزیر کشور: شرمنده صبر مردم هستیم

کد خبر: ۶۹۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 19 May 2017
وزیر کشور از صبوری مردم برای انتظار طولانی در صف رای تشکر کرد و از آنها خواست با مراجعه به مراکز خلوت‎تر، سریعتر در انتخابات شرکت کنند. او همچنین از خبرسازی‏‎های مجعول در فضای مجازی انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مردم با حضور پرشور در عرصه انتخابات یک بار دیگر به دنیا ثابت کردند پای آرمان ها و ارزش های خود هستند. باید تمام امکانات و تمهیدات را داشته باشیم تا همه مردم بتوانند به راحتی رأی دهند. آنقدر حضور زیاد است که برخی موارد شرمنده صبر مردم عزیز شدیم. امیداواریم مردم ما را ببخشند و تحمل کنند.

وی افزود: طبق قانون تا ساعت 12 شب می توانیم زمان انتخابات را تمدید کنیم اما رأس ساعت 12 باید ستادها را ببندیم. در برخی شهرها و کلانشهر ها با تراکم مردم در شعب اخذ رای مواجه هستیم. از مردم می خواهم توزیع شوند و در سایر شعبه ها حضور پیدا کنند. اگر این کار را کنند می توانیم از همه رأی بگیریم. به دلیل همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری این ترافیک بوجود آمده است.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که تا ساعت 12 شب بتوانند آرای مردم را در ستاد ها اخذ کنند.

وی در واکنش به شایعات و گمانه زنی هایی در فضای مجازی دال بر اعلام نتایج آرا در برخی شعب در حالیکه هنوز صندوق ها باز نشده‎اند، گفت: مردم به اینها توجه نکنند. مسئولان مأموریت پیدا کردند افرادی که چنین اقدامی کردند به دستگاه قضایی معرفی کنند.

به گفته وزیر کشور از صبح تا کنون هیچ کسری تعرفه نداشته‎ایم. شعبه هایی هم که کسری به وجود آمد بلافاصله برطرف شد. به فرمانداران گفته شده در شعبه هایی که رأی گیری باقی مانده، تعرفه برسانند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: امیدواریم مردم در این ساعات پایان همکاری بیشتر داشته باشند در تهران، مشهد و شیراز حوزه هایی هستند که خلوت هستند و مردم به آن شعب مراجعه کنند تا شرمنده آنها نشویم. انشاءالله آخرین فرصت که 12 شب است دستور شمارش آرا صادر می شود که هیأت های اجرایی و نظارت انجام می دهند.

وی افزود: شورای نگهبان اطلاعیه داد که فقط این شورا ناظر انتخابات شورای نگهبان است و همه ایرادات و اشکالات باید به شورای نگهبان ارجاع شود و بعد از اعلام نتیجه شورای نگهبان سه روز فرصت رسیدگی دارد. کسانی که صحبت از ارجاع مشکلات به دیگران را مطرح می کنند حتما برخورد قانونی با آنها می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر