بازدید 6123
۱

امضای قراردادهای بزرگ نفتی عربستان با آمریکا

به گزارش منابع آشنا با موضوع و به نقل از رویترز، شرکت بزرگ نفت آرامکو انتظار دارد تا در طول سفر رئیس جمهور دونالد ترامپ به عربستان سعودی، تعداد زیادی قرارداد با شرکت‌های آمریکایی امضاء کند.
کد خبر: ۶۹۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳ 19 May 2017
به گزارش منابع آشنا با موضوع و به نقل از رویترز، شرکت بزرگ نفت آرامکو انتظار دارد تا در طول سفر رئیس جمهور دونالد ترامپ به عربستان سعودی، تعداد زیادی قرارداد با شرکت‌های آمریکایی امضاء کند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، شرکت‌های آمریکایی شلومبرگر، هالیبرتون، بیکر هیوز و ودرفرد، در زمینه توسعه تولیدات داخلی، عربستان را کمک خواهند کرد.

امضای قراردادهای بزرگ نفتی عربستان سعودی با آمریکا

منابع رویترز اذعان کردند، عربستان صعودی نیز قرار است با جنرال الکتریک، شرکت‌های حفاری ملی Oilwell VARCO، صنایع نابورز (Nabors)، Rowan و شرکت‌های دیگر، قرارداد امضاء کند.

یک منبع خاطر نشان کرد، " مشارکت جدید باعث تقویت سرمایه گذاری دو جانبه و حرکت آن به سمت بومی سازی، می‌شود. " شرکت‌های آمریکایی و آرامکو، دارای سوابقی طولانی در زمینه همکاری از جمله مشاوره و خدمات مدیریت پروژه می‌باشند.

در سال ۲۰۱۵، عربستان سعودی برنامه خود، موسوم به IKTVA (برنامه افزایش ارزش کل در پادشاهی) را با هدف دو برابر کردن درصد تولید بومی کالا‌ها و خدمات مربوط به انرژی، شروع کرد و قصد دارد در سال ۲۰۲۱ آن را به ۷۰ درصد برساند.

IKTVA به دنبال ایجاد ۵۰۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در عربستان بوده و بخش مهمی از چشم انداز ۲۰۳۰، با هدف تنوع از صادرات نفتی، می‌باشد.

در نوامبر سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد، آمریکا می‌تواند در طول جنگ در سوریه نیز واردات از عربستان و دیگر کشورهای عربی را قطع کند و به هیچ وجه به این کشور‌ها وابسته نمی‌باشد. وی قبل از ریاست جمهوری نیز خاطر نشان کرده بود، عربستان سعودی مرکز تجارت جهانی در آمریکا را منفجر کرده و افزود، پادشاهی بدون کمک‌های آمریکا از بین خواهد رفت. با این حال، عربستان سعودی اولین کشوری است که وی در طی سفرهای خارج از آمریکا به عنوان رئیس جمهور، به آن سفر می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
عجب نمک به حرامی است این دولت آمریکا.!! اینهمه از قبل ایران از این کشورهای شبه جزیره عربستان منتفع شده بازهم ناسپاسی میکند و به جای قدردانی و تشکر از ایران بازهم دست عسلی ما را گاز میگیرد و برای ملت ما تحریم وضع میکند. اگر ما با این کشورها دوستی داشتیم، ای آمریکای پلید کی و کجا این سعودی و امارات وقطر وامثالهم به این راحتی میامدند پولهای نفتی را بدهند ویک سری تجهیزات بخرن که حتی بلد نیستن به کار ببرند چه برسد تعمیر ونگهداری کنند که بازهم محتاج نیروهای شما خواهند بود و باید از جیب مبارکش خرج نیروهای شما را بدهند. آخر این نان در دامنت از ما رسیده !. کمی خدا را شاکر باش و درحق ملت نجیب ما ظلم نکن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل