بازدید 4848

صعود پروانه کاظمی به هفتمین قله مرتفع دنیا

او اولین بانوی ایرانی است که توانسته است به کوه‌های موستاق آتا، ماناسلو، آمادابلام، لوتسه و ماکالو صعود کند.کاظمی همچنین اولین بانوی ایرانی است که به صورت مستقل اورست را صعود کرده است.
کد خبر: ۶۹۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳ 19 May 2017
پروانه کاظمی بر فراز قله دائولاگیری ایستاد.

به گزارش تابناک ورزشی، پروانه کاظمی هیمالیانورد زن ایرانی ، پرچم سه رنگ ایران را بر فراز قله دائولاگیری به اهتزاز درآورد.

پروانه کاظمی از بامداد جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه از کمپ سه به سمت قله دائولاگیری حرکت کرد که پس از ۱۴ ساعت تلاش موفق شد ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی بر فراز "دائولاگیری" با ارتفاع ۸۱۶۷ متر، هفتمین قله بلند جهان بایستد و افتخار بزرگی را نصیب ایران کند.

پروانه کاظمی در بهار ۹۳  نیز قصد صعود به این قله را داشت، اما موفق به صعود نشد. او اولین بانوی ایرانی است که توانسته است به کوه‌های موستاق آتا، ماناسلو، آمادابلام، لوتسه و ماکالو صعود کند. کاظمی همچنین اولین بانوی ایرانی است که به صورت مستقل اورست را صعود کرده است. او تنها بانوی ایرانی است که بر روی دو قله دائولاگیری و کانچن جونکا (سومین قله بلند دنیا) تلاش کرده است.

پروانه کاظمی در سال ۲۰۱۲ رکورد اولین صعود کننده به اورست را در کارنامه خود ثبت کرد. او اولین زن جهان است که توانسته دو قله اورست و لوتسه را باهم صعود کند.

پروانه کاظمی - فدراسیون کوهنوردی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار