بازدید 1841

تاکید علی عبدالله صالح بر پایبندی‌اش به ائتلاف با انصارالله

رئیس جمهوری سابق یمن با تاکید بر پایبندی‌اش به ائتلاف با انصارالله، اعلام کرد که نشست‌های متعددی برای مقابله با تجاوز به یمن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲ 19 May 2017

رئیس جمهوری سابق یمن با تاکید بر پایبندی‌اش به ائتلاف با انصارالله، اعلام کرد که نشست‌های متعددی برای مقابله با تجاوز به یمن برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن در نشستی با اعضای حزبش در صنعاء گفت: پیشنهاد مالی سنگینی را دریافت کردم تا مقابل آن به ائتلافم با انصارالله پایان دهم، اما آن را نپذیرفتم.

علی عبدالله صالح افزود که تمامی پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، روسیه و آمریکا باعث نخواهد شد که او از مسیری که در پیش گرفته، پا پس بکشد.

وی گفت که هیچ عیبی نیست که یمن با ایران به عنوان یک کشور اسلامی بزرگ همپیمان شود.

علی عبدالله صالح گفت که به عنوان رئیس یک حزب مخالف آرزو می‌کند که تهران دست خود را برای ائتلاف با وی دراز کند.

وی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را نیز به ائتلاف با اسرائیل و ایالات متحده متهم کرد.

در اوایل ماه میلادی جاری، علی عبدالله صالح گفت که پیشنهادهایی را برای مذاکره از سوی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دریافت کرده است. وی همچنین گفت که پیشنهادهایی به حامیان انصارالله نیز داده شده است.

رئیس جمهوری سابق یمن تصریح کرد، به شرطی که عربستان به تجاوزهای خود پایان دهد، وی دستش را برای صلح با عربستان دراز می‌کند.

علی عبدالله صالح خاطرنشان کرد که بدون حضور جنبش انصارالله، آماده مذاکره نخواهد بود و ائتلافش با این جنبش ادامه دارد اما این ائتلاف برای تقسیم غنیمت‌ها و وزارت‌خانه‌ها نیست.

وی برای دستیابی به تفاهمی با شورای امنیت این شرط را مطرح کرد که قطعنامه ۲۲۱۶ کنار گذشته شود. علی عبدالله صالح گفت: این قطعنامه‌ی جنگ است و من آن را به رسمیت نمی‌شناسم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان