بازدید 2161

دمشق: هیچ توجیهی برای حمله آمریکا مورد قبول نیست

یک منبع در ارتش سوریه اعلام کرد که در حمله ائتلاف آمریکا به یکی از ایست‌های نظامی ارتش سوریه چندین تن کشته شدند.
کد خبر: ۶۹۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 19 May 2017

یک منبع در ارتش سوریه اعلام کرد که در حمله ائتلاف آمریکا به یکی از ایست‌های نظامی ارتش سوریه چندین تن کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یک منبع در ارتش سوریه با بیان اینکه در حمله ائتلاف آمریکا به یکی از ایست‌های نظامی ارتش سوریه چندین تن کشته شدند،  تصریح کرد که هرگونه تلاشی برای توجیه این حمله مردود است.

این منبع نظامی سوری اعلام کرد که حمله به یکی از ایست‌های ارتش سوریه دروغ بودن ادعاهای ائتلاف آمریکا را در مبارزه با تروریسم برملا می‌سازد و این تجاوز بی شک تاکیدی بر طرح صهیونیستی آمریکایی در منطقه است و اینکه آمریکا این حمله را اینگونه توجیه می‌کند که نیروهای هدف قرار گرفته به هشدارها مبنی بر توقف پیشروی‌هایشان توجه نکردند، کاملا مردود است.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به حمله روز گذشته آمریکا اعلام کرد: حمله آمریکا به ارتش سوریه اقدامی مردود است و نقض حاکمیت این کشور به شمار می‌آید.

گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که هرگونه عملیات نظامی به تشدید اوضاع در سوریه منجر می‌شود و یقیناً بر روند سیاسی در آستانه و ژنو تاثیر می‌گذارد به ویژه همچون چنین اقدامی که نیروهای مسلح سوریه را هدف قرار داده است.

وی گفت، یک روز قبل از حمله آمریکا به ارتش سوریه، حمله‌ دیگری صورت گرفت که به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان انجامید. این حملات نیز مردود است و در فراهم کردن شرایط مناسب برای روند سیاسی و انجام تلاش‌های انسانی جهت پایان دادن به رنج غیرنظامیان نقش ندارد.

بشار جعفری، رئیس هیات دولت سوریه در مذاکرات ژنو نیز این حمله آمریکا را نشانه‌ای از تروریسم دولتی دانست.

جعفری در ادامه تاکید کرد: در دیدار با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه تنها یک مساله مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آن هم نشست کارشناسان بود.

وی با اشاره به اینکه هیات دولت سوریه دراین دور از مذاکرات درباره چهار بسته مربوط به سازش در سوریه بحث و گفتگو نکرده، اظهار داشت: با هیات سازمان ملل به اتفاق نظر رسیدیم که نشست‌های فنی میان کارشناسان در طول مذاکرات و نه قبل یا بعدش ادامه داشته باشند.

صبح روز پنج‌شنبه فعالان مخالف در حومه دیر الزور از عملیات هلی برن ائتلاف ضد داعش در اطراف شهر البوکمال واقع در مرزهای عراق و سوریه پرده برداشتند.

این عملیات ۲۴ ساعت بعد از عملیاتی مشابه در روستای "السیال" در نزدیکی البوکمال رخ داد.

گزارش‌ها حاکی از این بود که این عملیات توسط هلی‌کوپترهای ائتلاف در منطقه سوق الغنم (بیابان السیال) صورت گرفته و به کشته شدن افراد مسلح داعش و بازداشت تعدادی دیگر از آنها انجامیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر