بازدید 5331
طرد بریتانیا از بازار واحد اتحادیه اروپا،

بیش از نیمی از شرکت‌های آلمانی خواستار جدایی کامل بریتانیا از بازار واحد اتحادیه اروپا شدند

بررسی‌های اخیر توسط شرکت چند ملیتی خدمات حرفه‌ای Deloitte نشان می‌دهد، بیش از نیمی از شرکت‌های آلمانی خواستار جدایی کامل بریتانیا از بازار واحد اتحادیه اروپا به دلیل عدم رعایت اصل چهار آزادی توسط این کشور می‌باشند.
کد خبر: ۶۹۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 19 May 2017
بررسی‌های اخیر توسط شرکت چند ملیتی خدمات حرفه‌ای Deloitte نشان می‌دهد، بیش از نیمی از شرکت‌های آلمانی خواستار جدایی کامل بریتانیا از بازار واحد اتحادیه اروپا به دلیل عدم رعایت اصل چهار آزادی توسط این کشور می‌باشند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، حدود ۴۹ درصد از شرکت‌های مورد بررسی اذعان کردند که هدف اصلی اتحادیه اروپا از مذاکره با بریتانیا، باید خروج این کشور از بازار واحد اتحادیه در صورت نپذیرفتن کامل اصل چهار آزادی، باشد. اگر بریتانیا اصل چهار آزادی را نپذیرد، دیگر شهروندان انگلیسی قادر نخواهند بود که آزادانه در کشورهای اتحادیه جابجا شده یا کار کنند.

بیش از نیمی از شرکت‌های آلمانی خواستار جدایی کامل بریتانیا از بازار واحد اتحادیه اروپا شدند

با توجه به نظرسنجی شرکت Delotte در ماه آوریل، ۲۶ درصد از شرکت‌های شرکت کننده خاطر نشان کردند، درصورت جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور همچنان دسترسی به بازار واحد را داشته و از لغو جابجایی شهروندان بریتانیایی در اتحادیه، صرف نظر کنند. همزمان، ۲۴ درصد دیگر از شرکت‌ها خواستار امضای قراردادی تجاری، همانند قرارداد امضا شده با کانادا، بین آمریکا و اتحادیه اروپا، هستند.

بیشتر شرکت‌های آلمانی در مورد چشم انداز مذاکرات برگزیت تردید داشته و ۳۹ درصد از آن‌ها اذعان کردند که گفت و گو در این زمینه تن‌ها باعث تسهیل انتقال موقت بحث به آینده می‌شود و ۲۹ درصد دیگر نیز خاطر نشان کردند که بحث و گفت و گو‌ها همچنان ادامه دارد و آینده این داستان قابل پیش بینی نیست.

تقریبا یک سوم از شرکت‌های آلمانی معتقدند که مذاکرات بین اتحادیه اروپا و انگلستان می‌تواند به امضای توافق نامه تجارت آزاد منجر شود، در حالی که ۲۰ درصد معتقدند که این روند با هیچ گونه توافق همراه نبوده و بحث در مورد جدایی انگلستان بدون وضع هیچ قانونی ادامه خواهد یافت.

شرکت‌های آلمانی نیز می‌ترسند که برگزیت اثرات منفی عمیقی بر آینده اتحادیه اروپا داشته باشد. ۴۶ درصد از شرکت‌ها اعتقاد دارند که در نهایت برگزیت موجب تضعیف، تکه تکه شدن اروپا و در نهایت جدایی سایر کشور‌ها از بلوک می‌شود.

بیش از یک سوم شرکت‌های مورد سوال اشاره کردند، تحریک تقویت نیروهای مردمی و حمایت از تولیدات داخلی در اتحادیه اروپا به اندازه تضعیف سیاست اقتصادی بازار محور اتحادیه، موضوعی چالش برانگیز و ترسناک خواهد بود. حال آن که تن‌ها ۳۹ درصد اعتقاد دارند که این روند، باعث تسریع و تقویت توسعه اروپا می‌شود.

این نظرسنجی توسط شرکت Deloitte و شرکت تحقیقات آنلاین بازار ResearchNow بین ۱۹ - ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ برگزار شده است که شامل ۲۵۰ شرکت بزرگ آلمانی فعال در بخش‌های مختلف صنعت، اعم از مهندسی مکانیک و صنایع شیمیایی تا بانکداری، خرده فروشی و رسانه‌ها بوده است. گردش مالی سالانه شرکت‌های مورد بررسی از ۱۰۰ میلیون یورو شروع شده و تا ۱۵ میلیارد یورو نیز وجود داشته است. بیش از نیمی از شرکت ها، گردش مالی بیش از ۱ میلیارد یورویی داشته اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر