بازدید 8211
۵

مشارکت بالا در انتخابات، عاملی برای امنیت و آرامش خواهد بود

یکی از شاخصه‌های مهم دموکراسی در جهان، بحث انتخابات است، به گونه ای که در هر کشوری به تناسب افزایش میزان مشارکت مردم، رونق دموکراسی افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین هرچه شرکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، دامنه امنیتی درون و خارج کشور افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۹۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 19 May 2017
چند روز پیش، رهبر انقلاب در دیدار هزاران تن از معلمان سراسر کشور، تأکید کردند: اگر می خواهیم اُبهت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شود و مصونیت آن بماند، باید همه در انتخابات شرکت کنند. اگر چنانچه در انتخابات کوتاهی شود و عواملی زمینه ساز یأس مردم شوند، قطعاً کشور لطمه خواهد خورد و هر فردی هم که در این لطمه سهیم باشد، در پیشگاه پروردگار مسئول خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود بر این نکته که «مشارکت حداکثری مصونیت و اقتدار برای کشور ایجاد می‌کند که زمینه دست‌اندازی دشمنان به جمهوری اسلامی ایران را کم می‌کند»، تأکید بسیاری داشته اند.

به طور کلی می توان گفت، یکی از شاخصه‌های مهم دموکراسی در جهان، بحث انتخابات است، به گونه ای که در هر کشور، به تناسب افزایش میزان مشارکت مردم رونق دموکراسی افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین، هرچه شرکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، دامنه امنیتی درون و خارج کشور افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن اقتدار جمهوری اسلامی به دوستارانش در خارج از کشور منتقل شده و ترس و ناامیدی و یاس را در دشمنان ایجاد می‌کند.

در همین رابطه ابوالفضل حسن بیگی در خصوص "پیام حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت به جهان و تاثیر آن در موقیعت جمهوری اسلامی ایران "، بیان داشت: بدون شک ملت ایران با حضور گسترده خود در پاس صندوق های رای در روز 29 اردیبهشت قدم بلندی برای اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی بر خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه عظمت و سربلندی کشور عزیزان به واسطه حضور گسترده و با نشاط مردم غیور ایران زمین در اقصی نقاط کشور و برای مشارکت در تعیین سرنوشت و آینده کشور رقم خواهد خورد،‌ گفت: همه مردم ایران از هر قوم، طیف و جناح باید برای اقتدار و ابهت کشور در انتخابات مشارکت ‌کنند تا عاملی برای جلوگیری از دسیسه های دشمنان باشند.

حسن بیگی با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در انتخابات به مانند سال ها و دوره های قبل باعث ابهت،‌ اقتدار و وحدت در بین اقشار مختلف ملت ایران اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: دشمنان همواره به دنبال تخریب و ضربه زدن به کشور عزیزمان بوده اند ‌که مطمئنا حضور گسترده مردم در این صحنه، نقشه ها و توطئه های آنها را خنثی و ناکام خواهد گذاشت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی،‌ افزود: بسیاری از کشورهای جهان، چون ایران را الگوی خود در جهان اسلام انتخاب کرده اند، خواهان قدرت در کشورمان هستند و مردم ایران هم باید با هر زبان و گویشی و در هر گوشه ای از کشور برای حفظ استقلال و قدرت ایران در انتخابات شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه بدون شک حضور فراگیر و مشارکت بالای مردم در انتخابات، عاملی برای امنیت ملی و آرامش در کشور خواهد بود و منافع ملی را نیز تأمین خواهد کرد،‌ چون نشان دهنده همراهی و همدلی مردم با مسئولین است، ‌اظهار کرد: در واقع انتخابات جشن شکوهمند وحدت و همدلی مردم با مسئولین برای تعیین سرنوشت و آینده کشور است و این حضور قوی پشتوانه محکمی برای نظام در عرصه بین المللی به شمار می رود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ما باید نسبت به سرنوشت خود و آینده کشور حساس باشند و حضور مردم در انتخابات اتحاد و وحدت ملی را نشان می‌دهد، تصریح کرد:‌ مشارکت مردم در انتخابات تأمین کننده امنیت و منافع ملی کشور در تمامی عرصه هاست و نشان دهنده وحدت ملت و نظام است.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
تابناک جان اگر مهندسی رای نشه روحانی رای میاره فقط سایتتون دیگه اعتبار گذشته رو نداره با اینهمه جانبداری افراطی از رییسی
عده زیادی هم در انتخابات شرکت کردند و صرفا انتخاب بین بد و بدتر بود
دردنیا رییس جمهورشخص اول مملکته بجز کشورهاییکه سلطنتی تشریفاتی دارن دموکراسی خوبه نه برای خاورمیانه چون منابع سرشارزیرزمینی اعم ازنفت وگازداره
امروز رفته بودم در یکی از مراکز رای گیری عملا افرادی بودن که تا اسم روحانی رو روی برگه میدیدن اهانت میکردن .
متاسفانه تندروها فکر میکنن نماینده ملت هستن. زنده باد سواد زنده باد اصلاحات زنده باد روحانی
انشا الله که اینطور باشد لااقل لبست های حامبان روحانی را نگه دارید تادر زمان بروز خطر انها را ردبا بی کنید که کجا هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار