بازدید 18519

حضور در انتخابات قدرت چانه زنی در عرصه‌های بین‌المللی را افزایش می دهد

رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود، بر این نکته که «مشارکت حداکثری مصونیت و اقتدار برای کشور ایجاد می‌کند که زمینه دست‌اندازی دشمنان به جمهوری اسلامی ایران را کم می‌کند»، تأکید بسیاری داشته اند.
کد خبر: ۶۹۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 18 May 2017
فردا 29 اردیبهشت روز انتخاباتی مهم در کشور است. از ماه‌ها پیش از این بارها و بارها درباره این روز و اهمیت آن سخن گفته شده و مردم گام به گام همراه با مسئولان و فعالان سیاسی به این روز مهم و سرنوشت‌ساز رسیده‌اند و می‌دانند که رأی هر فرد در نتیجه انتخاباتی که برگزار خواهد شد، تأثیری غیرقابل کتمان دارد.

به گزارش «تابناک»؛ رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود، بر این نکته که «مشارکت حداکثری مصونیت و اقتدار برای کشور ایجاد می‌کند که زمینه دست‌اندازی دشمنان به جمهوری اسلامی ایران را کم می‌کند»، تأکید بسیاری داشته اند.

به طور کلی می توان گفت، یکی از شاخصه‌های مهم دموکراسی در دنیا، بحث انتخابات است، به گونه ای که در هر کشوری به تناسب افزایش میزان مشارکت مردم، رونق دموکراسی افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین، هرچه شرکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، دامنه امنیتی درون و خارج کشور افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن اقتدار جمهوری اسلامی به دوستارانش در خارج از کشور منتقل شده و ترس و ناامیدی را در دشمنان ایجاد می‌کند.

اگر مشارکت حداکثری در انتخابات رقم زده شود، امکان چانه‌زنی جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی افزایش پیدا کرده و طبیعتا با این قدرت ایران می‌تواند از حق و حقوق خود به بهترین شکل دفاع کند. در این زمان است که دنیا می‌فهمد، دموکراسی و حقوق بشر به بهترین شکل در ایران رعایت می‌شود و مردم از جایگاه ویژه‌ای در تعیین سرنوشتشان برخوردارند.

در همین ارتباط، علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان، پیرامون تأثیرات حضور گسترده مردم در انتخابات بر امنیت ملی و قدرت چانه زنی مسئولین کشور در عرصه های بین المللی، اظهار کرد: بدون شک حضور حداکثری مردم، یکی از بزرگترین و بهترین عوامل افزایش قدرت و اقتدار کشور در عرصه های مختلف بین المللی است.

وی با تصریح بر اینکه عاملی برای بالا رفتن قدرت چانه زنی مسئولان کشور در مذاکرات و نشست های بین المللی می باشد،‌ گفت: حضور مردم در انتخابات، تأثیر مستقیمی بر حفظ منافع ملی و امنیت ملی کشور از جهات مختلف دارد.

نمانده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات 29 اردیبهشت مطمئنا موجب ابهت نظام جمهوری اسلامی ایران و تقویت خواهد بود، افزود: انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای در کسب و افزایش اعتبار و عزت ملی کشور در سطح بین‌المللی ایفا می‌کند؛ عاملی که خود قدرت چانه‌زنی و توان دیپلماسی کشور را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم زاهدان با تأکید بر اینکه حضور حداکثری مردم، بدون شک یکی از بزرگترین و بهترین عوامل افزایش قدرت و اقتدار کشور در عرصه های مختلف بین المللی است، گفت: انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای در کسب و افزایش اعتبار و عزت ملی کشور در سطح بین‌المللی ایفا می‌کند؛ عاملی که خود قدرت چانه‌زنی و توان دیپلماسی کشور را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه قطعاً حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مؤید این است که مردم پشتیبان نظام هستند و در نتیجه قدرت و توان چانه‌زنی نظام اسلامی در سطح بین‌الملل و منطقه بالا می‌رود و هم امنیت ملی تقویت می‌شود،‌ تأکید کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران عرصه تجلی مردم سالاری دینی است و حضور پر شور مردم در پای صندوقهای رأی موجب تثبیت امنیت ملی و اقتدار کشور در صحنه بین المللی می شود.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار