بازدید 7742

محسن هاشمی به شورا می رود یا شهرداری؟

اقبال بسیاری از لیست های انتخاباتی شورای پنجم تهران به محسن هاشمی نشان می دهد وی شانس بسیار زیادی برای ورود به شورای شهر را دارد. از طرفی کارنامه طلایی هاشمی ظرفیت بالای او را به خوبی منعکس می کند که می تواند مشکلات تهران را در منصب شهردار بیش از عضویت در شورا حل نماید.
کد خبر: ۶۹۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 17 May 2017

اقبال بسیاری از لیست های انتخاباتی شورای پنجم تهران به محسن هاشمی نشان می دهد وی شانس بسیار زیادی برای ورود به شورای شهر را دارد. از طرفی کارنامه طلایی هاشمی ظرفیت بالای او را به خوبی منعکس می کند که می تواند مشکلات تهران را در منصب شهردار بیش از عضویت در شورا حل نماید.

محسن هاشمی به شورا می رود یا شهرداری؟به گزارش تیترشهر: شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات شورای شهر آغاز شده است. احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی تلاش بسیار کرده اند تا لیست خود را به شورای شهر تهران بفرستند و از رقیب پیشی بگیرند. در این میان محسن هاشمی یک اسم مشترک در میان لیست هایی است که طیف های مختلف منتشر کرده اند.

محسن هاشمی مدیرعامل اسبق متروی تهران بوده که در زمان فعالیت خود توانست عملکرد بسیار خوبی در حوزه تاسیس و گسترش خطوط راه آهن شهری داشته باشد و همین مسئله نام نیکویی برای محسن هاشمی در حوزه مدیریت شهری و عمران زیرساخت های حمل ونقل به جای گذاشته است.

او شرکت مترو را با حدود ۷۰۰۰ نفر پرسنل و مشکلات مختلف که باعث شده بود، هیچ خطی از مترو به بهره‌برداری نرسیده باشد، تحویل گرفت. محسن هاشمی مترو را از وزارت کشور جدا کرد و به شهرداری تهران ملحق نمود، تا از امکانات دولت و شهرداری برای راه‌اندازی مترو استفاده کند. او با اولویت بندی خطوط، همه توان کاری شرکت را بر یک بخش معطوف کرد و توانست بطور متوسط هر سال ۱۰کیلومتر از خطوط حمل و نقل ریلی را راه‌اندازی کند.

ابتکارمحسن هاشمی در بهره‌گیری از امکان استفاده از اعتبارات خارجی و مجموعه‌های ایستگاهی، در احداث خطوط مترو شتاب ایجاد کرد و سفر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با مترو امکان‌پذیر شد و تعداد سفرها با حمل و نقل ریلی به بیش از ۲ میلیون نفر در روز رسید.

استقبال مردم آن قدر زیاد شده بود که واگن‌های موجود جوابگوی حجم عظیم مسافران نبود. تأمین واگن‌های جدید، مشکلی حیاتی بود. محسن هاشمی با استفاده از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی کارخانه ساخت واگن‌های مترو را تأسیس نمود. هدف انتقال تکنولوژی بود تا در یک فرایند زمانی، ایران صاحب فناوری تولید واگن‌های مترو شود. این کارخانه عظیم راه افتاد و درصد مهمی از قطعات واگن، امروز در داخل تولید می‌شود. او توانست در مدت مدیریت خود، ۱۰۰۰ دستگاه واگن را در خطوط مترو فعال کند. دیگر ساخت مترو کاملاً بومی شده بود.

حرکت مدیریتی محسن هاشمی در توسعه خطوط ریلی، نهضت مترو سازی را در کشور به راه انداخت. شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کرج و اهواز، شروع به احداث قطار شهری کردند. اتحادیه‌ای از سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری کلانشهرها، تشکیل شد و محسن هاشمی، رئیس این اتحادیه گردید.

وی در تهران، با شش شهردار از خطوط سیاسی مختلف، از کرباسچی گرفته تا احمدی‌نژاد و قالیباف، کار کرد و توانست چهار دستگاه حفار اتوماتیک تونل را در خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو فعال نماید. او این بعد از ۲۰ سال کار و در حالی که ۱۳۰ کیلومتر خطوط مترو و ۸۰ ایستگاه با سه میلیارد سفر را به همراه داشت، به دلیل عدم همکاری دولت در تأمین بودجه مترو، به مدیر بعدی تحویل داد.

محسن هاشمی نقطه اشتراک لیست های گوناگون است و این که بسیاری از لیست ها نام وی را ذکر کرده اند خود نشان می دهد شانس بالایی برای ورود به شورای پنجم تهران دارد و پیش روی او مسیری قرار گرفته که می تواند بار دیگر به عنوان یک تصمیم گیرنده ، مدیری با تجربه و فردی مسلط بر حوزه مدیریت شهری، مسائل شهر را حل و فصل و راهکارهای مناسبی ارائه دهد.

فرزند ارشد آیت الله هاشمی یک بار ثابت کرد می تواند با مدیریت چند وجهی از پس مشکلات برآید و شرایط را به نفع مردم تغییر دهد. با توجه به سوابق ایشان خیلی دور از انتظار نیست تا مسئولان شهری تنها در فکر ریاست شورای برای او نبوده و نیم نگاهی هم برای مسند ریاست شهرداری برای وی داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل