بازدید 2886

رییسی:باید‌آزادی‌فرهیختگان‌در‌سخن‌و‌انتقاد‌رعایت‌شود

ابراهیم رییسی خطاب به هواداران خود در مشهد گفت: بدون تردید لطف شما به احترام اتصال اینجانب با نظام و به عنوان آستان ملکوتی علی بن موسی الرضا است.
کد خبر: ۶۹۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ 17 May 2017
ابراهیم رییسی خطاب به هواداران خود در مشهد گفت: بدون تردید لطف شما به احترام اتصال اینجانب با نظام و به عنوان آستان ملکوتی علی بن موسی الرضا است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم رئیسی طی سخنانی در میدان شهدای مشهد، اظهار کرد: باید برای تاخیر در حضور عذرخواهی کنم چون در مسیر جوانان حضور ارزشمندی داشتند و باعث شد کمی دیر خدمت شما حاضر شوم.

وی گفت: بدون تردید لطف شما به احترام اتصال اینجانب با نظام و به عنوان آستان ملکوتی علی بن موسی الرضا است.

رییسی گفت: دولت باید پاسخ دهد به چه دلیلی چهار سال اقتصاد، امکانات و نیروی انسانی این کشور را معطل گذاشته است؟

وی افزود: دولت باید پاسخگوی مشکلات باشد، مگر 4 سال پیش نگفتید «بازار ایران نباید مملو از اجناس چینی باشد؟» چرا بازار ما در دست چینیان است؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در دولت پیش سالانه 5 میلیارد دلار اجناس چینی وارد کشور می‌شد اما در دوران این دولت هر سال 10 میلیارد وارد کشور شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «سوال این است با این همه غنای کشور و نیروی انسانی فرهیخته چرا امروز مشکل زندگی مردم در کار و کسب آن‌ها در اشتغال آن‌ها جویندگان کار و پدران و مادران آنها را نگران کرده است؟» ادامه داد:  چرا بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت صنعتی کشور تعطیل مانده است؟ چرا به جای به حرکت در آوردن چرخ ها به چند نفر بحساب تسهیلات داده می شود؟

وی گفت: مردمی که توانستند به دنیا نشان بدهند اهل ایثار و مقاومت و اهل رقم زدن آینده تاریخ به نفع تمدن اسلامی هستند چرا جوان تحصیلکرده ما برای کار و کسب دچار مشکل شود. مشکل این است که آقایان به جای حل مشکل به دست توانای ملت بدانند در دست بیگانگان می‌دانند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما معتقدیم راهکار برون رفت از مشکلات رکود و گرانی امروز در کشور رکورد زده است. مشکل بیکاری و فساد اداری کلید این قفله و مشکلات در دست توانای این ملت و جوانان برومند آن است. مگر بیگانگان تاکنون گره از مشکلات گدام کشور گشوده‌اند که ما دومی باشیم.

وی با بیان این‌که «آقای محترم مگر شما  زنان را آزاد کردید»، اظهار داشت: خداوند زنان را آزاد خلق کرده است، شما جلسه تشکیل می‌دهید و از حقوق شهروندی رونمایی می‌کنید، حقوق شهروندی ادعایی نیست، قانون اساسی و قوانین آن خودش حقوق شهروندی است.

وی خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی، حق شهروندی آن است که بیکاری از خانواده‌ای خجالت نکشد. حق شهروندی آن است که سفره فقرای ما روز به روز کوچک‌تر نشود.

رییسی با طرح این پرسش که «مگر دیپلماسی این نیست که وزارت خارجه زمینه صادرات داخلی را در کشورهای دیگر را پیدا کند؟» بیان کرد: مناسبات شما با 15 کشور همسایه چگونه است؟ بازار عراق دست ماست یا ترکیه، این نتیجه دیپلماسی شماست. مگر دیپلماسی فقط رابطه با 4 کشور است، 180 کشور در دنیا برای برقراری رابطه داریم.

وی ادامه داد: حق شهروندی که شما نسبت به آن سمینار تشکیل می‌دهید، گفتنی و ادعاکردنی نیست، باید آزادی دانشجو در سخن و انتقاد، آزادی فرهیختگان در سخن گفتن رعایت شود؛ چرا کسانی که انتقاد می‌کنند به آنها برچسب می‌زنید.

وی افزود: شما اسم هنرمندان، زنان و اهل سنت را می‌برید اما در عمل برای اینها چه کردید؟ اینکه هنرمندی گوشه بیمارستان جان دهد ادای حق هنرمند است؟

رئیسی خطاب به هوادارانش با طرح این سوال که «آیا کسی از شما تاکنون وام با تسهیلات صفر درصد گرفته است؟»، ادامه داد:  آقای روحانی این‌ها را جواب دهید، چرا یک  آقایی باید وام  300 میلیاردی با سود صفر درصد بگیرد؟ اینها را پاسخ دهید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: چرا از پاسخ دادن طفره می‌روید؟ ما می‌گوئیم این وضع مردم است، شما سر نمی‌زنید به مردم اما ما با مردم ارتباط داریم. این مردم دولتمردی می‌خواهند که اشرافی نباشد. این مردم می‌گویند ما حقوق نجومی را خلاف مصالح دولتمرد اسلامی می‌دانیم.

وی با بیان این‌که «بنده در یک سالی که در مشهد ماموریت داشتم، شاهد یک تغییر رویکرد بودیم و فلش به سمت حمایت از محرومان و فقرا رفته است»، گفت: می‌گوئید چرا مالیات نمی‌دهید؟ این آستان مقدس اساسش مبتنی بر وقف است، ما هم مالیات ارزش افزوده می‌دهیم و تمام شرکت‌های آستان قدس حسابرسی شده‌ و پولی که باید مالیات داده شود، 10 برابر آن به فقرا و ایتام داده می‌شود.

وی اظهار داشت:  بنده اعلام کرده‌ام تمام دولتمردان و مدیران باید ثروت و درآمدشان شفاف باشد و مردم نسبت به آن مطلع شوند.

رئیسی با تاکید بر این‌که «نخستین کسی که باید در دولت مدعی فساد باشد شخص رئیس جمهور و وزرای دولت است»، ادامه داد:  این‌ها نباید بگذارند فساد به جای دیگر برسد، نباید در مقابل گزارش دهنده فساد گارد بگیریم، در آستان قدس نمی‌خواهم حرف بزنم اما از ابتدا بازرسی را فعال و خانه خلوت‌ها را شناسایی کردم، ضمن احترام به تولیت فقید، احساس کردم در یکی از شرکتها مشکلی هست و سریع افرادی را جابجا کردم، شما می‌گویید دزد، دزد اما اقدام نمی‌کنید اما من اقدام کردم و اعلام نکردم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر