بازدید 2597

ورود ۵۰ دستگاه واگن استیجاری به ناوگان رجا

مدیرعامل رجا گفت: ۵۰ دستگاه واگن مسافری از شرکت‌های اروپایی اجاره کرده‌ایم که همه نو هستند و در صورت امکان پس از چند سال بهره‌برداری آنها را خریداری خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۹۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 17 May 2017
مدیرعامل رجا گفت: ۵۰ دستگاه واگن مسافری از شرکت‌های اروپایی اجاره کرده‌ایم که همه نو هستند و در صورت امکان پس از چند سال بهره‌برداری آنها را خریداری خواهیم کرد.

به گزارش فارس، محمد رجبی امروز در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌الملل حمل‌ونقل ریلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی با توجه به محدودیت جذب منابع با تعدادی شرکت‌های سازنده واگن صحبت کردیم همچنین مذاکراتی داشتیم تا واگن از خارج اجاره و وارد ناوگان رجا کنیم.

مدیرعامل رجا افزود:‌ حدود 50 دستگاه واگن مسافری از شرکت‌های اروپایی اجاره کردیم که وارد ناوگان رجا خواهد شد.

رجبی ادامه داد:‌ این واگن‌های اجاره‌ای همه نو هستند و تلاش می‌کنیم در صورت امکان پس از اجاره این قطارها اگر شرایط فراهم شود با خرید آنها در آینده آنها را تحت مالکیت رجا درآوریم.

وی با تأکید براینکه 15 دستگاه واگن دو طبقه حمل خودرو به زودی به ناوگان رجا افزوده می‌شود، گفت: خدمات مربوط به نوسازی ناوگان در دستور کار رجا قرار دارد.

مدیرعامل رجا همچنین گفت: قرارداد 120 دستگاه واگن نو را با پلور سبز عملیاتی کرده‌ایم که تا قبل از سفرهای تابستانی 20 واگن از این قرارداد وارد واگن رجا می‌شود و تا پایان سال 25 دستگاه دیگر از این قرارداد به ناوگان رجا افزوده خواهد شد.

رجبی افزود: امیدواریم تا پایان امسال سه رام قطار بازسازی شده نیز وارد ناوگان رجا کنیم.

وی از گسترش سیستم خرید غیر حضوری بلیت رجا خبر داد و گفت: سال گذشته سهم فروش‌های اینترنتی رجا 39 درصد بود اما امسال این رقم به 50 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل رجا همچنین از فراهم سازی امکان رزرو هتل همزمان با رزرو بلیت قطار در سیستم رجا خبر داد.

وی بیان کرد: قطار گردشگری تهران - سوادکوه در پنج‌شنبه‌های هر هفته توسط رجا راه‌اندازی شده است

رجبی با بیان اینکه 63 درصد جابه‌جایی مسافران ریلی توسط رجا انجام می‌شود، گفت: رجا تنها شرکتی است که جابه‌جایی حومه‌ای را انجام می‌دهد. تلاش می‌کنیم به جهت آنکه نرخ‌های خدمات حمل‌ونقل حومه پایین است مابه‌التفاوت را توسط دولت و با تأمین مالی جبران کنیم.

وی بیان کرد: طبق رایزنی با دولت مقرر شده است در بودجه 97 مابه‌التفاوت نرخ واقعی و نرخ فعلی قطارهای حومه‌ای لحاظ شود و دولت به ما اختصاص دهد. 

مدیرعامل رجا افزود: طی قراردادی با واگن‌پارس 40 دستگاه واگن توسط واگن‌پارس برای رجا ساخته می‌شود که 4 دستگاه آن را تا قبل از پایان سال 95 تحویل گرفتیم و بقیه این واگن‌ها را امسال و نیمه اول سال 97 تحویل می‌گیریم.

رجبی درباره قرارداد رجا با ریل‌بازهای ایریکو گفت که این قرارداد زمانی منعقد شد که رجا دولتی بود البته پس از آنکه رجا واگذار شد این قرارداد به راه‌آهن منتقل شد و مقرر شد ایریکو 50 ست ریل‌باز به راه‌آهن تحویل دهد و احتمالاً در آینده این قطارها که در مالکیت راه‌آهن توسط راهبر مثل رجا یا شرکت ریلی دیگر راهبری می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی قطارهای تابستان و برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: طبق معمول سال‌های اخیر آغاز سفرهای تابستانی پس از عید فطر خواهد بود اما از ابتدای تیرماه ما برای این سفرهای تابستانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر