بازدید 4782

برنامه ششم راهکارهای اصلاح توزیع صنایع‌دستی را پیش‌بینی کرد

نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی با بیان اینکه راهکارهای اصلاح شیوه توزیع صنایع‌دستی در برنامه ششم توسعه پیش‌روی مسئولان است، گفت: تاسیس شهرک‌های صنایع دستی می‌تواند در حل مشکل توزیع این صنایع کمک شایانی کند.
کد خبر: ۶۹۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 17 May 2017
شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشکلات سر راه توزیع صنایع دستی، گفت: اگرچه تولید صنایع دستی در  کشور به مرحله انبوه نرسیده است اما این میزان تولید هم به دلایل متعدد به درستی عرضه و صادر نمی‌شود.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی به برخی از دلایل نابسامانی در توزیع صنایع دستی اشاره کرد و افزود: عدم تبیین محلی برای عرضه و توزیع این صنایع در شهرها و استان‌های مختلف، نبود فرهنگ خرید و استفاده از این صنایع در جامعه، رخنه مشابه تقلبی و چینی این آثار در بازار، سودجویی واسطه‌ها و دلال‌هایی که از اجازه رسیدن ماحصل دسترنج فعالان این عرصه را به آن‌ها نمی‌دهند و... از جمله دلایل این نابسامانی است.

وی تاسیس نمایشگاه‌ها، دهکده‌ها و شهرک‌های صنایع دستی در داخل و خارج از کشور را یکی از راه‌های مهم برای برون‌رفت از مشکلات توزیع این صنایع دانست و گفت: برگزاری کار گروه‌های عملیاتی در حوزه تولید با هدف ارتقاء کیفیت محصول و تولید بر اساس نیاز مشتری و تنوع تولید یکی دیگر از مسائلی است که مسئولان باید در این زمینه برای آن برنامه‌ریزی کلان داشته باشند.

نادری معتقد است بازاریابی و برندسازی با هدف شناسایی سلیقه مشتریان، فروش در حوزهای مجازی و غیرمجازی، شناسایی کانال‌های توزیع و عرضه محصولات در فروشگاه‌ها و شهرهای بزرگ ایران از موارد است که در حوزه عرضه و توزیع صنایع دستی باید به آن توجه کرد.

نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس با بیان اینکه راهکارها و برنامه‎های مرتبط برای اصلاح شیوه توزیع و صادرات صنایع‌دستی در برنامه ششم توسعه آمده است اجرای آن را مساوی با ایجاد اشتغال در سطح کلان و درآمدزایی مناسب دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل