بازدید 1579

رئیس سابق آژانس اطلاعات داخلی فرانسه: ناتو باید برچیده شود

رئیس سابق آژانس اطلاعات داخلی فرانسه گفت، ائتلاف نظامی ناتو بعد از سقوط شوروی سابق منسوخ شده و عمدا روسیه را یک تهدید امنیتی جلوه می دهد تا موجودیتش را توجیه کند.
کد خبر: ۶۹۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 17 May 2017

رئیس سابق آژانس اطلاعات داخلی فرانسه گفت، ائتلاف نظامی ناتو بعد از سقوط شوروی سابق منسوخ شده و عمدا روسیه را یک تهدید امنیتی جلوه می دهد تا موجودیتش را توجیه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایو بونه، رئیس سابق آژانس اطلاعات داخلی فرانسه یا همان "اداره نظارت بر خاک کشور" که در سال 2008 منحل شد، اظهار داشت: روس‌ها دیگر شرور نیستند و تهدید شوروی نیز از بین رفته به این علت که اتحاد جماهیر شوروی دیگر موجودیت ندارد.

بونه همچنین گفت، ادعاهای ائتلاف ناتو درباره رفتارهای تجاوزگرانه مسکو "اغراق شده" هستند.

او ادامه داد: ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) می خواهد موجودیت خود را ادامه دهد و تنها دلیل برای تداوم موجودیت این سازمان روس‌ها هستند و اینکه تلقی از روسیه به عنوان یک تهدید ادامه یابد.

بونه در مصاحبه با شبکه راشا تودی روسیه گفت: نمایش دادن روسیه به عنوان یک تهدید بین المللی دیگر تاثیر ندارد. من می توانم به شما اطمینان دهم که خوشبختانه مردم فرانسه دیگر این مساله را باور نمی‌کنند.

او تصریح کرد: من متاسف هستم از این که کشورم فرانسه یک بار از ناتو خارج شد اما مجددا به این سازمان پیوست.

اشاره وی به خروج فرانسه از ناتو در سال 1966 به دلیل نارضایتی از ناتوانی این ائتلاف در مقاومت در مقابل اتحاد جماهیر شوروی و توسعه سلاح‌های بازدارنده هسته‌ای است. فرانسه 30 سال بعد مجددا به ائتلاف ناتو پیوست.

بونه اظهار داشت، در مقطع تاریخی کنونی ناتو دیگر یک سازمان مفید نیست بلکه یک سازمان خطرناک است. او ادامه داد: باید ائتلاف آتلانتیک شمالی به کلی منحل شود. من دیدم که ناتو در یوگسلاوی درسال 1999 چه کار کرد و بدون مجوز دست به جنگ در آنجا زد. اکنون نیز ناتو به افغانستان حمله کرده در حالی که این کشور عضو ناتو نیست.

 این مقام اطلاعاتی سابق فرانسه سیاست‌های ائتلاف ناتو در قبال روسیه را محکوم کرده و گفت: این که ما روس‌ها را نگران کرده و آنها را عصبی کنیم دیگر عاقلانه نیست. "خرس روسی" را تحریک نکنید.

او ادعای تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را رد کرده و گفت: من فکر می کنم که دقیقا بر عکس است و روسیه در انتخابات ما مداخله نکرد بلکه یک سری صاحبان منافع مالی در داخل و خارج فرانسه به ویژه اسرائیلی‌ها تلاش کردند تا تاثیر علنی بر روند انتخابات بگذارند و در این راستا از کمپین ریاست جمهوری امانوئل ماکرون حمایت کردند.

بونه از اینکه فرانسه "به دلایل سیاسی" از همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه، سوریه و دیگر "کشورهایی که مستقیما با تروریسم می‌جنگند" خودداری می‌کند، اظهار تاسف کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر