بازدید 4864

انتشار یک سند از ترامپ و «کومی»

کد خبر: ۶۹۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 17 May 2017
یک روزنامه آمریکایی می گوید رئیس معزول اف بی آی، در یادداشتی اعتراف کرده که ترامپ به وی پیشنهاد داده تا از موشکافی در رابطه مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید با روسها چشم پوشی کند.

به گزار مهر، داستان پردازی درباره رابطه پنهانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و روسیه، با ادعای جدید «نیویورک تایمز» در خصوص علت برکناری ناگهانی «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی، وارد مرحله جدیدی شد.

به گفته نیویورک تایمز، یک روز پس از استعفای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، ترامپ در دیدار با کومی از وی خواست تا تحقیق پیرامون رابطه فلین با روسها را متوقف کند.

نیویورک تایمز این ادعا را با استناد به یادداشتی که کومی بلافاصله بعد از دیدار با ترامپ نوشته مطرح می کند. رئیس سابق اف بی آی در یادداشت خود به نقل از ترامپ می نویسد: امیدوارم اجازه بدهی این موضوع تمام شود. بگذار فلین پی کارش برود. او مرد خوبی است.

کومی هم ظاهرا اگرچه به خواسته ترامپ تن نداده اما به این مطلب اذعان کرده است که «بله، فلین مرد خوبی است».

البته کاخ سفید در واکنش به ادعای نیویورک تایمز، وجود چنین گزارش مکتوبی را انکار می کند.

به گفته کاخ سفید، ترامپ هرگز از کومی یا هرکس دیگری نخواسته که به تحقیقات خود از جمله تحقیق پیرامون پرونده فلین خاتمه دهد.

گفتنی است اتهام جدید علیه ترامپ به تلاش برای پنهان کردن رابطه خود با روسیه، حدود یک هفته پس از برکناری ناگهانی کومی با این ادعا که به درستی از عهده وظایفش برنمی آمده، مطرح می شود.

 ترامپ در یکی از تازه ترین توئیت های خود گفته است که به دفعات از کومی خواسته تا منابع درز اطلاعات از کاخ سفید را پیدا کند.

این در حالی است که در ادامه سلسله اتهاماتی که از بابت حسن برخورد با روسها به ترامپ نسبت داده می شود، «واشنگتن پست» هم روز دوشنبه مدعی شد که ترامپ در دیدار هفته گذشته با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، اطلاعات امنیتی آمریکا را به وی لو داده است- ادعایی که از سوی کاخ سفید و همین طور کرملین رد می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل