بازدید 27189
بسته خبری «تابناک»؛

کناره گیری جهانگیری از انتخابات/ انتقاد روحانی از عملکرد جناحی صداو سیما/ دلیل قالیباف برای انصراف از انتخابات/ میرسلیم هم کنار می‌رود؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«روایت رئیسی ازنوع دیپلماسی دولت یازدهم»، «تکذیب حمایت احمدی نژاد از رئیسی»، «اعتراض میرسلیم به اقدامات غیرقانونی دولت در انتخابات»، «تخلف انتخاباتی بیش از 60 نفر از مدیران دولتی و اجرایی»، «واکنش ظریف به وعده جدید روحانی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 16 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

میرسلیم هم کنار می‌رود؟

مصطفی میرسلیم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر ارزیابی وی در مورد کناره‌گیری قالیباف بیان کرد: آقای قالیباف خود باید پاسخ این سئوال را بدهد. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری از صحنه انتخابات را رد کرد و گفت: تا پایان در صحنه انتخابات می‌مانم. میرسلیم به آزادی مطبوعات و رسانه‌های تأکید کرد و گفت: برخی شایعاتی در این مورد به من نسبت دادند که صحیح نیست.


روایت رئیسی ازنوع دیپلماسی دولت یازدهم

سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم بوشهر با بیان اینکه همه‌چیز مردم را به سند برجام متصل می‌کنند، افزود: هرچند برجام به عنوان یک سند مورد توجه قرار دارد اما مشکلات این سند از آنجاست که با توجه پیش‌پرداخت آن انجام شده چک آن نقد نشده است. دیپلماسی کشور بسیار ضعیف است و این دیپلماسی التماسی بوده درحالی که باید با دیپلماسی انقلابی مشکل جامعه را حل کرد.


انتقاد روحانی از عملکرد جناحی صداو سیما

روحانی در جمع مردم زنجان گفت: ما برای یک تصمیم بزرگ ملی این هفته آماده شده ایم. در روز جمعه باید بین یکی از دو راه تصمیم بگیریم. یا باید پرچم ایران را بر قله برافراشته کنیم و به سوی پیشرفت قدم برداریم، یا باید به سمت دره برویم و عزت را از دست بدهیم. مردم ایران و زنجان راه قله را انتخاب خواهند کرد. سخن همان است که استاد فرمودند، به جوانها اعتماد کنید. نروید در روستاها و به مردم دروغ بگویید. با اتوبوس مردم را جمع نکنید. همه دنیا که همین سه چهار روز نیست. اخلاق کجا رفت؟ صداقت کجا رفت؟ مگر رهبر معظم انقلاب نفرمود مرّ قانون؟ قانون کجا رفت؟ مگر رهبر معظم انقلاب نفرمود حق الناس؟ حق الناس کجا رفت؟ صداوسیمایی که همه کارمندانش خوب و زحمتکشند و آنها را دوست داریم، گرفتار یک باند سیاسی شده اند.


زیرنویس تلویزیون برای همایش حامیان رئیسی!

کناره گیری جهانگیری از انتخابات/ انتقاد روحانی از عملکرد جناحی صداو سیما/ دلیل قالیباف برای انصراف از انتخابات/ میرسلیم هم کنار می‌رود؟

تکذیب حمایت احمدی نژاد از رئیسی

علی اکبر جوانفکر در کانال تلگرامی دولت بهار نوشت: در ادامه دروغ‌پراکنی‌های انجام شده در فضای رسانه‌ای، متاسفانه یک خبر جعلی دیگر دایر بر حمایت دکتر احمدی‏نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم از یک کاندیدای خاص در سطحی وسیع منتشر شده است. نظر به اینکه احتمال می رود از این دست خبرهای ساختگی و دروغین طی روزهای آینده با هدف فریب افکار عمومی در سطح گسترده تری منتشر شود، لازم می داند بار دیگر بر این نکته تاکید نمایم که دکتر احمدی نژاد از هیچیک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به طور مطلق حمایت نکرده و نخواهند کرد. بدیهی است مطالب مربوط به دکتر احمدی نژاد زمانی معتبر است که در پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس دولتهای نهم و دهم موسوم به مهر مردم منتشر گردد یا پیام تصویری و صوتی شفاف ایشان در دسترس باشد. گفتنی است در کانال ها آمده بود که احمدی نژاد از رئیسی حمایت کرده است.


تا رفع ابهامات سند ۲۰۳۰ متوقف می‌شود

محمدباقر نوبخت صبح امروز(سه ‌شنبه) در نشست خبری هفتگی خود درباره سند ۲۰۳۰ و حواشی پیش آمده پیرامون آن اظهار کرد: مقام معظم رهبری هفته گذشته در جایگاه رهبری که برهمه مسائل نظارت دارد درباره سند ۲۰۳۰ توصیه هایی فرمودند و طبیعی است که نظر معظم له برای دولت مهم است. پیگیری لازم صورت گرفت و برای عمل به منویات ایشان قرار رشد تارفع ابهامات درباره سند ۲۰۳۰ هرگونه فعالیتی درمورد آن در ایران متوقف شود. وی در واکنش به صحبت‌های یکی از نمایندگان که گفته بود دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان از خزانه برداشت کرده تا شب انتخابات یارانه پرداخت کند گفت: خداوند به ما صبر و خویشتنداری عنایت کند. اگر بگوییم که شکایت می‌کنیم که می‌گویند دولت کم ظرفیت است بهتر است کاری نکنیم که به نام اصولگرایی لطمه وراد شود. ایلنا این خر را منتشرکرد.


مسمویت 195 نفر در شام عروسی در مریوان

كوليوند سرپرست اورژانس کشور :شام مسموم ۶۵نفر در یک مجلس عروسی در مریوان را راهی بیمارستان کرد.متاسفانه یک نفر هم جان باخت/ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان: مسمومیت مهمانان عروسی در مریوان به 195 نفر رسید که از این تعداد، 68 نفر تحت نظر و بستری موقت شدند و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


جهانگیری هم وعده پرداخت یارانه داد!

اسحاق جهانگیری،کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم یاسوج: با رویکردی دقیق یارانه را به همه طبقاتی که نیاز دارند، پرداخت خواهیم کرد. از ابتدای امسال تصمیم گرفتیم به هر خانواده نیازمند ایرانی بین 200 تا 700 هزار تومان مستمری پرداخت کنیم. 50میلیون ایرانی را سهام­دار سهام شرکت‌ها خواهیم کرد. بنده شخصا سه سال در این زمینه وقت گذاشته­‌ام. آبنده مسئول پیگیری امورات استان کهگیلویه و بویراحمد خواهم بود. با رای سرنوشت­‌ساز شما و انتخاب آقای روحانی مطمئن باشد که بقیه مشکلات برطرف خواهد شد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


اعتراض میرسلیم به اقدامات غیرقانونی دولت در انتخابات

مصطفی میرسلیم امروز در زنجان گفت: روند برگزاری تبلیغات تقریبا سالم بوده جز آن چیزی که از سوی دولت متاسفانه برخلاف مقررات انجام گرفته است. باید فکری برای تبعیض در تبلیغات شود؛ همه وزرا بسیج شده‌اند تا در نقاط مختلف امکانات توزیع کنند. وام هایی در اختیار بخشداری‌ها و دهداری‌ها قرار داده‌اند؛ در همین شب انتخابات شروع به پخش یارانه‌ها کرده‌اند. دانا این خبر را منتشر کرد.


 کناره گیری جهانگیری  از انتخابات

مرعشى، رييس ستاد خبرى جهانگيرى: شوراى‌عالى سياست‌گذارى اصلاح‌طلبان طى نامه‌اى ضمن تقدير و تشكر از حضور جهانگيرى در عرصه انتخابات از او خواسته به نفع روحانى از ادامه رقابت‌ها كناره‌گيرى نمايد. اسحاق جهانگیرى کاندیداى دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز به نفع حسن روحانی کناره گیری کرد. فارس این خبر را منتشر کرد.


قالیباف" هنوز کتبا انصراف نداده است

دبیر ستاد انتخابات کشور: قالیباف هنوز انصراف خود را کتبا به ما اعلام نکرده است و فقط از طریق رسانه‌ها اعلام کرده است که انصراف داده است. قانون در این حالت که نامزد از رسانه‌ها اعلام می‌کند که انصراف داده اما انصراف خود را کتبا به ستاد انتخابات کشور اعلام نکرده است سکوت دارد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


دلیل قالیباف برای کناره گیری از انتخابات

قالیباف در مصلای تهران گفت: امروز همه باهم موتلف شدیم برای پایان دادن به وضع موجود تا بگوییم دولت چهار درصدی و دولت حرف نمی خواهیم.محمدباقر قالیباف در تجمعی که برای حمایت از رییسی در مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما انقلابمان برای این نبود که دولت در چشم مردم نگاه کنند و دروغ بگویند.


تخلف انتخاباتی بیش از 60 نفر از مدیران دولتی و اجرایی

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشته‌اند.


دلایل رفتن طارمی از پرسپولیس مشخص شد

پیشنهادهای خارجی مهدی طارمی، او را بیشتر از پیش مشتاق ترانسفر شدن در تابستان کرده است، علاوه بر این، برانکو نیز بی علاقه به رفتن این بازیکن نیست و شاید یکی از دلایلی که این سرمربی اصرار به اضافه شدن گادوین منشا به تیم داشت، همین مورد بوده است.باوجود اینکه برانکو از نظر فنی هیچ مشکلی با مهدی طارمی ندارد، اما شنیده می شود که برخی بی نظمی های طارمی و حاشیه های این روزهای وی، سرمربی سرخ پوشان را به ستوه آورده و تمایل زیادی برای جدایی آقای گل این فصل لیگ برتر از تیم پرسپولیس دارد.حتی گفته می شود بعد از مشکلاتی که در عقد قرارداد گادوین منشاء با باشگاه پرسپولیس رخ داد، برانکو مستقیم با گادوین تماس گرفت تا او را متقاعد کند که با باشگاه دیگری قراداد نبندد، زیرا منشاء، بازیکن جایگزین خوبی برای طارمی است.


واکنش ظریف به وعده جدید روحانی

ظریف در گفت و گو با ایرنا گفت، این احتمال وجود دارد در شرایط مناسب مذکراتی صورت بگیرد بر اساس اصول و دیدگاههای جمهوری اسلامی که تحریمهای دیگر هم برداشته شود اما شرایط باید مناسب باشد و مهمتر از همه ما باید ببینیم که طرف مقابل این حوزه را کاملا اجرایی می کند یا نه. اگر خاطرتان باشد مقام معظم رهبری تقریبا فروردین سال 94 بود که فرمودند ما این را به عنوان یک آزمونی برای طرف های مقابل می بینیم که اگر در این آزمون نشان بدهند که تمایل دارند به راه حل برسند این آمادگی را داریم وارد حوزه های دیگر هم بشویم.


دست‌نوشته جالب هوادار میرسلیم در تبریز

کناره گیری جهانگیری از انتخابات/ انتقاد روحانی از عملکرد جناحی صداو سیما/ دلیل قالیباف برای انصراف از انتخابات/ میرسلیم هم کنار می‌رود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل