بازدید 3162

وقتی بازار بدهی بزرگترین چالش و رقیب تالار شیشه ای می شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:نگرانی های ناشی از استمرار عدم تحقق مطالبات فعالان بازار سرمایه در دولت آینده به افزایش مشکلات در بازار سرمایه دامن زده است.
کد خبر: ۶۹۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 16 May 2017
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:نگرانی های ناشی از استمرار عدم تحقق مطالبات فعالان بازار سرمایه در دولت آینده به افزایش مشکلات در بازار سرمایه دامن زده است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به کاهش 179 واحدی واحدی شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار در روزهای اخیر، گفت:در فضای انتخاباتی فعالان بازار بورس متناسب با تحلیل فضای انتخابات و آینده بازار سرمایه و پیش بین های آن اقدام به اخذ تصمیم می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه که در وضعیت کنونی بازار سرمایه وجود دارد، عدم تعیین تکلیف برای جایگاه ریاست جمهوری آینده و برنامه های دولت آینده است، که پایین آمدن حجم معاملات ناشی از فضای انتخاباتی پیش رو است.

ابهام در آینده انتخابات سبب عدم اتخاذ تصمیم در بازار سرمایه شده است

پورابراهیمی با بیان اینکه ابهام در آینده انتخابات سبب عدم اتخاذ تصمیم در بازار سرمایه شده است، ادامه داد:پیش بینی هایی که بازار سرمایه از آینده انتخابات دارد ، تصمیم گیری های سهامداران را با پیچیدگی هایی روبه رو کرده است و سهامداران تصمیمات خود را به بعد از انخابات موکول کرده اند.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در بازار سرمایه یادآور شد: مصوبه شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود سپرده بانکی به رشد و توسعه بازار سرمایه کمک می کند، که دولت آینده باید اقدامات لازم را در این عرصه انجام دهد.

عدم تحقق کاهش نرخ سود سپرده به افزایش مشکلات در بازار سرمایه دامن زده است

پورابراهیمی با بیان اینکه فعالیت های بازار بدهی به رقیب بازار سهام تبدیل شده است، افزود:بازار سرمایه با شرایط خاصی روبه رو شده، چرا که بازار بدهی که می توانست به توسعه بازار سرمایه کمک کند، به رقیب بازار سهام تبدیل شده و بازار سرمایه را دچار چالش کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد:نگرانی های ناشی از استمرار این وضعیت در دولت آینده و عدم تحقق مطالبات فعالان بازار سرمایه همانند کاهش نرخ سود سپرده و یا بازار بدهی به افزایش مشکلات در بازار سرمایه دامن زده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:ابهام در آینده دولت و اینکه چه شخصی با چه رویکردی و با چه برنامه ای برای اقتصاد و بازار سرمایه روی کار می آید، شاخص سهام را با افت روبه رو کرده است.

خبرگزاری خانه ملت؛ بازار بدهی بازاری است که در آن انواع اوراق مبتنی بر بدهی مبادله می‌شوند، در این بازار ذینفعان می‌توانند دیون جدید را در بازار اولیه خرید و فروش کنند و یا اینکه در بازار ثانویه اوراق مبتنی بر بدهی وارد شده و به خرید و فروش دیون گذشته بپردازند.

در بازار بدهی انواعی از اوراق بدهی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مبادله می‌شود که می‌تواند مرتبط با دولت، شرکت‌ها، شهرداری‌ها و غیره باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی