بازدید 7496

وبا یک سوم مردم یمن را تهدید می‌کند

کد خبر: ۶۹۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 16 May 2017
حدود 7 میلیون و 600 هزار نفر از مردم یمن در مناطق پر خطری زندگی می‌کنند که احتمال ابتلا به بیماری وبا در آن مناطق بسیار قوی است؛ ضمن اینکه حدود نیمی از جمعیت این کشور به دلیل خشکسالی از تغذیه مناسب برخوردار نیستند.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین آماری که سازمان ملل از وضعیت مردم یمن منتشر کرده است، حدود 8 میلیون نفر از مردم این کشور در مناطق پر خطر زندگی می‌کنند. 

یمن که در جنوب غربی آسیا و در جنوب شبه جزیره عربستان واقع در خاورمیانه قرار دارد، 24 میلیون نفر جمعیت دارد که یک سوم آن اکنون در وضعیت ناسامانی زندگی می‌کنند. 

یمن که بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان را تجربه می‌کند، 17 میلیون نفر معادل 60 درصد جمعیت آن، با گرسنگی روبه‌رو هستند. 

سخنگوی سازمان ملل، روز 13 مه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حدود 7 میلیون و 600 هزار نفر از مردم یمن در مناطق پر خطری زندگی می‌کنند که احتمال ابتلا به بیماری وبا در آن مناطق بسیار قوی است؛ ضمن اینکه حدود نیمی از جمعیت این کشور به دلیل خشکسالی از تغذیه مناسب برخوردار نیستند و با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. 

سازمان بهداشت جهانی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در دو هفته گذشته 51 نفر به علت شیوع نوعی وبا جان خود را از دست داده‌اند و 2 هزار و 752 مورد نیز موارد مشکوک به وبا در 10 استان یمن گزارش شده که بخش عمده‌ای از آنها مربوط به صنعا، پایتخت این کشور می‌شود. 

در پی ناامنی‌های یمن حداقل 10 هزار نفر کشته و بیش از 2 میلیون نفر آواره شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار