بازدید 7703

آلودگی ۵۰ اپراتور و سازمان به باج گیر سایبری

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی مدیریت رخدادهای رایانه ای آخرین میزان آلودگی به بدافزار باج گیر «واناکریپت» را منتشر کرد. تاکنون ۵۰ اپراتور ارتباطی و سازمان به این باج افزار سایبری آلوده شدند.
کد خبر: ۶۹۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 16 May 2017
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی مدیریت رخدادهای رایانه ای آخرین میزان آلودگی به بدافزار باج گیر «واناکریپت» را منتشر کرد. تاکنون ۵۰ اپراتور ارتباطی و سازمان به این باج افزار سایبری آلوده شدند.

به گزارش مهر، مرکز ماهر وابسته به سازمان فناوری اطلاعات ایران، در گزارشی بیشترین آلودگی از طریق باج افزار wannacrypt را به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی و بیشترین استان های آلوده را تهران و اصفهان اعلام کرد.

تاکنون و از سوی مرکز ماهر، به بیش از ۵۰ اپراتور و سازمان که بیشترین آلودگی را داشته اند، علاوه بر اعلام از طریق نامه های رسمی، به صورت تلفنی مشاوره های لازم در جهت پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt ارائه شده است.

همچنین طی سه روز گذشته، ۵۰۰ درخواست راهنمایی از سوی بخش های مختلف مطرح شده که اقدام های لازم برای افزایش سطح آگاهی متقاضیان و فعالیت های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدید صورت گرفته است.

به روزرسانی سیستم عامل ویندوز، پشتیبان گیری از اطلاعات مهم و حیاتی سیستم ها، به روزرسانی آنتی ویروس ها و اطلاع رسانی به کاربران جهت عدم اجرای فایل های پیوست ایمیل های ناشناس، غیرفعال کردن پروتکل SMB، در سیستم عامل ویندوز درصورت عدم به روزرسانی یا نصب وصله ها، بستن پورت های ۴۴۵ و ۱۳۹ از طریق فایروال سیستم عامل ویندوز و خودداری از بازکردن ایمیل های مشکوک و ناشناس، از جمله راهکارهای فنی ارائه شده در این حوزه است.

کاربران می توانند برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی ها در خصوص پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt به آدرس اینترنتی سایت مرکز ماهر به نشانی WWW.CERTCC.IR مراجعه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر