بازدید 2716

دی میستورا: اسد به راه حل سیاسی پایبند است

فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه به روند سیاسی در سوریه اعتقاد دارد و به این روند پایبند است.
کد خبر: ۶۹۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۹ 16 May 2017
 فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه به روند سیاسی در سوریه اعتقاد دارد و به این روند پایبند است.

به گزارش تابناک و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از ژنو، استفان دی میستورا در نشستی خبری که روز دوشنبه پیش از آغاز دور ششم مذاکرات درباره سوریه در پایتخت سوئیس برگزار شد، از ارائه توضیح درباره اظهارات اخیرش درباره ژنو خودداری کرد و گفت: سازمان ملل متحد طرحی برای تکمیل دور کنونی مذاکرات ژنو درباره سوریه در ماه رمضان دارد و این دور بر مسائل سیاسی و بشردوستانه متمرکز خواهد بود.

وی تاکید کرد هر آنچه در عرصه میدانی رخ می دهد بر مذاکرات سیاسی تاثیر منفی یا مثبت خواهد داشت. وی همچنین تبدیل توافق کاهش تنش به واقعیت را از جامعه بین المللی خواستار شد.

فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه در این نشست خبری گفت: هر آنچه در عرصه میدانی رخ می دهد بر مذاکرات سیاسی تاثیر مثبت و منفی خواهد داشت. سازمان ملل متحد و کشورهای ضامن توافق آتش بس در سوریه در خصوص تقسیم کار توافق کرده اند. کشورهای ضامن و امضا کننده یادداشت کاهش تنش در آستانه دارای نفوذ هستند و به پیشرفت در این خصوص متعهد شده اند.  

وی اضافه کرد کردها بخشی اساسی از جامعه سوریه هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

دی میستورا ابراز خوش بینی کرد، اراده رو به افزایشی از طرف آمریکا برای همکاری در خصوص دستیابی به راه حل بر اساس قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت وجود دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر