بازدید 3218

تدوین طرح حرفه_سرباز در فراکسیون تولید و اشتغال

رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس، از تدوین طرح حرفه_سرباز در فراکسیون متبوعش خبر داد و گفت: فرصت خدمت سربازی بهترین زمان برای آموزش تخصص های پایه به صورت کارورزی برای آماده ساختن نسل جوان به بازار کار است.
کد خبر: ۶۹۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷ 16 May 2017
غلامرضا کاتب در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه  امروزه بزرگترین نقطه ضعف جویندگان کار در ایران علیرغم داشتن تحصیلات دانشگاهی عدم وجود مهارت های لازم جهت ورود به بازار کار  است، گفت: در گذشته کودکان و نوجوانان در کنار تحصیل خود در اوقات فراغت به کسب مهارت ها و کارورزی در مشاغل مختلف می پرداختند که متاسفانه به دلیل گسترش فرهنگ غلط به تدریج به فراموشی سپرده شده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه کشور در دوران فعلی با موجی از فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی مواجه است، افزود: این فارغ التحصیلان به دلیل نداشتن هیچ تجربه عملی، مهارت کافی و درک درست از روابط در محیط کار و فعالیت، عملا نمی توانند به انتظارات و نیازهای بازار کار پاسخگو باشند و در نهایت تصور رایج و عمده جوانان بصورت استخدام در مشاغل دولتی و حتی خصوصی به عنوان کارشناس و کارمند پشت میز نشین شکل می گیرد.

جذب نیروی کار در بخش دولتی به حد اشباع رسیده است

کاتب با بیان اینکه جذب نیروی کار در بخش دولتی به حد اشباع رسیده است، ادامه داد:هم اکنون نیز ایران بیشتر از استانداردهای رایج در دنیا بخش اداری و دولتی را توسعه داده است که موجب افزایش هزینه های جاری دولت شده که به همین جهت تا سال ها نیاز جدی به نیروی کار در این بخش احساس نمی شود.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از سیستم های آموزشی کشور در خصوص تصویرسازی نادرست برای نوجوانان و جوانان از مفهوم شغل و کار، یادآور شد: متاسفانه تب مدرک گرایی و تحصیل در مقاطع بالاتر دانشگاهی حتی در رشته هایی که  کشور نیازی به آنها ندارند، در جامعه گسترش یافته است و یک فرد با گذراندن تقریبی 20 سال از عمر خود  تقریبا هیچ چیز مفیدی را فرا نمی‌گیرد و اگر دانشی هم کسب می کند، توان به کارگیری آن را در محیط پیرامون خود ندارد.

سربازی بهترین زمان برای آموزش مهارت ها و تخصص های پایه به صورت عملی و کارورزی است

وی افزود: آنچه در دنیا مرسوم است، فزونی و کثرت تکنسین ها و اهل فن به فارغ التحصیلان عالیه دانشگاهی است، در حالی که این نسبت در کشور ما  وارونه می باشد .

کاتب با بیان اینکه از سویی دیگر عدم وجود ارتباط هدفمند و پایدار دانشگاه و حوزه صنعت با وجود شعارهایی که تاکنون داده شده است، به عنوان یکی از بزرگترین  آسیب های موجود در این بخش شناخته می شود، ادامه داد: باید تا زمان اصلاح اساسی این فرآیند از فرصت های موجود به فوریت استفاده کرد و فرصت خدمت سربازی بهترین زمان برای آموزش مهارت ها و تخصص های پایه به صورت عملی و کارورزی در محیط های کار و آماده ساختن نسل جوان  به بازار کار است.

طرح حرفه_سرباز مراحل مطالعاتی کارشناسی خود را طی می کند

وی اظهار کرد: خوشبختانه بودجه خوبی جهت کمک هزینه های سربازان تحت عنوان حقوق وجود دارد، که می تواند با اندکی افزایش برای کمک به فن آموزی و کسب مهارت سربازان اختصاص پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: یقینا در صورت اجرای این طرح با اتمام دوره سربازی بخشی از این افراد در مراکزی که در آن کارورزی می کنند با مشوق هایی که از سوی دولت به کارفرمایان داده می شود، در صورت نیاز جذب می شوند و بخشی دیگر نیز امکان می یابند با اندک حمایتی پس از پایان خدمت خود توان ایجاد اشتغال و راه اندازی یک کسب و کار را داشته باشند.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرح حرفه_سرباز برای ارائه به مجلس شورای اسلامی، خبر داد و  تصریح کرد: طرح حرفه_سرباز مراحل مطالعاتی کارشناسی خود را جهت نگارش و ارائه به مجلس شورای اسلامی طی می کند و لازم است به دلیل اهمیت و حساسیت خاصی که دارد تمامی جوانب در آن لحاظ و پیش بینی شود، تا در صورت تصویب و اجرا شاهد آثار و برکات آن باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان