بازدید 3751
گزارش روزدوم بازی های همبستگی 2017

بانوان ایران مدال‌های تیراندازی المپیک اسلامی را درو کردند

نجمه خدمتی با454.7امتیاز در صدر قرار گرفت و صاحب مدال طلا شد.الهه احمدی با مجموع 451.6 امتیاز و ایستادن در جایگاه دوم صاحب عنوان نایب قهرمانی شد. جام بزرگ، پرچمدار کاروان ورزش کشورمان هم با 441.2 امتیاز به عنوان سوم دست یافت
کد خبر: ۶۹۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ 15 May 2017
روز چهارم از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی آغاز شد.

به گزارش تابناک ورزشی، چهارمین روز از بازی‌های کشورهای اسلامی امروز در حالی پیگیری می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان در 5 رشته با حریفان شان رقابت می‌کنند.

وزنه‌برداری
- در حرکت دوضرب مجید عسگری با 170 کیلوگرم آغاز کرد و آن را براحتی بالای سر برد. در حرکت دوم 177 کیلو را نیز مهار کرد تا در جدول دوضرب در جایگاه نخست بایستد. عسگری در حرکت سوم به وزنه 185 کیلوگرم حمله کرد تا بلکه بتواند طلای مجموع را از آن خود کند اما در مهار این وزنه ناموفق بود. در حرکت دوضرب دوستان یوکوبوف از ازبکستان با 177 کیلوگرم در جدول دوضرب دوم شد و تریانتو از اندونزی با 172 کیلو در جایگاه سوم ایستاد. بدین ترتیب و در پایان رقابت‌های دسته 69کیلوگرم، در مجموع دانیار اسماعیلوف از ترکیه با رکورد 323 کیلوگرم در جایگاه نخست ایستاد، مجید عسگری با رکورد 316 کیلوگرم مدال نقره را بر گردن آویخت و دوستان یوکوبوف از ازبکستان با 314 کیلوگرم سوم شد و مدال برنز را گرفت.


-مجید عسگری به عنوان نخستین نماینده ایران در این رقابت‌ها در وزن 69 کیلوگرم روی تخته رفت.عسگری برای حرکت نخست یکضرب وزنه 131کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد. در حرکت دوم وزنه 136 کیلوگرم را نیز مهار کرد و برای حرکت سوم وزنه 139 کیلوگرم را نیز بالای سر برد تا هر سه حرکت خود در این وزن را با موفقیت انجام داده باشد. عسگری با این رکورد در حرکت یکضرب پنجم شد. در جدول حرکت یکضرب، دانیار اسماعیلوف از ترکیه با 151کیلوگرم در جایگاه نخست قرار گرفت و رکورد جدیدی را در حرکت یکضرب دسته 69 کیلوگرم در بازی‌های کشورهای اسلامی ثبت کرد.توران احمت اوکیای از ترکیه با 141 کیلوگرم روی پله دوم ایستاد و محمود الحمید از عربستان با 140 کیلوگرم سوم شد.

بوکس:

امید احمدی‌صفا مشت‌زن کشورمان در وزن 49 کیلوگرم که در مسابقه نخست خود برابر اوزتورک از ترکیه به پیروزی رسیده بود، امروز برابر رافت حسین اف از آذربایجان حاضر شد و به برتری رسید و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

ژیمناستیک
-علیرضا کیخا در وسیله خرک حلقه با ژیمناست‌های ترکیه (2 نفر)، آذربایجان (2 نفر)، قطر، الجزایر و عراق به رقابت پرداخت و در نهایت با کسب 200/14 امتیاز به عنوان دوم و مدال نقره دست یافت. در این وسیله ژیمناست آذربایجانی به لطف داوران با 250/14 امتیاز اول شد و ورزشکار قطری در جایگاه سوم ایستاد.گفتنی است کیخا در پایان برنامه اش نسبت به رای داوران اعتراض داشت که اعتراض خود را به همراه کادر فنی و سرپرستی تیم کشورمان به هیئت ژوری مسابقات تقدیم کرد که مورد قبول واقع نشد و ورزشکار شیرازی کشورمان به رغم همه شایستگی هایش در همان مکان دوم باقی ماند.

- ژیمناست‌ها در سه وسیله پرش خرک، خرک حلقه و بارفیکس به روی صحنه آمدند که در گام اول سامان مدنی به رقابت با نمایندگانی از ترکیه (2 نفر)، آذربایجان، عربستان، عراق، الجزایر و اندونزی پرداخت و در نهایت نتوانست عنوانی بهتر از پنجمی به دست آورد.در این وسیله ترکیه اول شد و ژیمناست‌های الجزایر و اندونزی به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

-رقابت‌های ژیمناستیک امروز با حضور نمایندگان 5کشورها آذربایجان(2 نماینده)، ترکیه(2 نماینده)، ایران(2 نماینده)، قطر و اندونزی (هرکدام یک نماینده)در بخش دارحلقه پیگیری شد. سعیدرضا کیخا و هادی خناری‌نژاد نمایندگان ژیمناستیک ایران در این وسیله بودند که خناری نژاد با کسب امتیاز 13.850 روی سکوی سوم رفت و یک برنز برای ایران گرفت. کیخا هم با کسب امتیاز 12.700 به رتبه پنجمی بسنده کرد.

-فینال وسیله پارالل با حضور 12 نماینده(هر کشور 2 نماینده) از 6 کشور ایران، آذربایجان، ترکیه، الجزایر، قطر و اندونزی برگزار شد. سامان مدنی و هادی خناری نژاد نمایندگان ژیمناستیک کشورمان در این بخش بودند که مدنی با کسب امتیاز 12.750 در رتبه چهارم قرار گرفت. هادی خناری نژاد هم با کسب امتیاز 12.450 هشتم شد. در این وسیله ترکیه، الجزایر و آذربایجان به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

-مسابقات فینال انفرادی ژیمناستیک بازی های همبستگی کشورهای اسلامی امروز در حرکات زمینی برگزار شد. در این قسمت تیم ما یک فینالیست به نام سعیدرضا کیخا داشت که به مصاف رقبای خود از کشورهای آذربایجان، قطر، الجزایر و ترکیه رفت و در نهایت نتوانست عنوانی بهتر از هفتمی به دست آورد.در این حرکات ورزشکارانی از آذربایجان، الجزایر و ترکیه به ترتیب اول تا سوم شدند.

تیراندازی
-مرحله فینال مسابقات تیراندازی تفنگ سه وضعیت 50 متر بانوان بازی های کشورهای اسلامی با حضور هشت تیرانداز از کشورهای ایران و ازبکستان (3نفر)، قطر و عمان (یک نفر) آغاز شد و به دلیل انصراف ورزشکار عمانی در اواسط رقابت در وضعیت اول (نشسته) با هفت تیرانداز پیگیری شد.مه‌لقا جام بزرگ، نجمه خدمتی و الهه احمدی که در مرحله مقدماتی به ترتیب اول تا سوم شده بودند، نمایندگان کشورمان در فینال تفنگ سه وضعیت 50متر بودند که همراه با دیگر حریفان شان پشت خط آتش ایستادند.در این رقابت تیراندازان به ترتیب در وضعیت نشسته، درازکش و ایستاده تیرهای خود را شلیک کردند که طی آن و در مجموع امتیازهای به دست آمده در هر وضعیت، نجمه خدمتی با454.7امتیاز در صدر قرار گرفت و صاحب مدال طلا شد.الهه احمدی با مجموع 451.6 امتیاز و ایستادن در جایگاه دوم صاحب عنوان نایب قهرمانی شد. جام بزرگ، پرچمدار کاروان ورزش کشورمان هم با 441.2 امتیاز به عنوان سوم دست یافت.

-در ادامه مسابقات تیراندازی چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی، امروز دوشنبه رقابت های تفنگ سه وضعیت 50 متر بانوان برگزار شد.در وضعیت نشسته نجمه خدمتی 198 امتیاز گرفت و مه لقا جام بزرگ و الهه احمدی هم به ترتیب 194 و 193امتیاز به دست آوردند.در وضعیت درازکش مه لقا جام بزرگ و نجمه خدمتی 197 و 196 امتیاز کسب کردند و الهه احمدی هم به 194امتیاز دست یافت. در وضعیت ایستاده نیز مه لقا جام بزرگ 193 امتیاز کسب کرد. 188 امتیاز به نام نجمه خدمتی ثبت شد و الهه احمدی هم 192 امتیازبه دست آورد.بدین ترتیب و در مجموع سه وضعیت مه لقا جام بزرگ 584 امتیاز کسب کرد. نجمه خدمتی 582 امتیاز به دست آورد و الهه احمدی هم 579 از آن خود کرد. بدین ترتیب مه لقا جام بزرگ، نجمه خدمتی و الهه احمدی به ترتیب در رده‌های اول تا سوم جدول رده بندی مرحله مقدماتی مسابقات تیراندازی تفنگ سه وضعیت 50 متر بانوان ایستادند و به فینال راه یافتند.

-محمد احمدی در ماده 25 متر تپانچه بادی استاندارد مردان که ساعتی قبل یک برنز کسب کرده بود، با 557 امتیاز در رده هفتم ایستاد. همچنین وحید گل‌خندان با 552 امتیاز دهم شد و بدین ترتیب هیچ کدام از نمایندگان در این ماده روی سکو نرفتند.

- رقابت‌های تیراندازی چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی امروز با برگزاری مسابقات 50متر تپانچه آزاد مردان پیگیری شد. وحید گل خندان با 564 امتیاز بالاتر از 21 تیرانداز دیگر در صدر قرار گرفت و محمد احمدی نیز با 545 امتیاز صاحب جایگاه ششم شد. بدین ترتیب گل‌خندان و احمدی به مرحله هشت نفره فینال مسابقات 50متر تپانچه آزاد مردان راه یافتند. فینال مسابقات تیراندازی بازی‌های کشورهای اسلامی در ماده 50متر تپانچه آزاد مردان، با حضور هشت تیرانداز از کشورهای ایران و ترکیه (٢ نفر)، عربستان، عمان، عراق و آذربایجان (یک نفر) برگزار شد.وحید گل خندان و محمد احمدی تیراندازان کشورمان در این مرحله از مسابقات بودند. در این فینال محمد احمدی که در مرحله مقدماتی جایگاه ششم را به دست آورد، صاحب200.9 امتیاز شد و در جایگاه سوم ایستاد تا به مدال برنز دست یابد.وحید گل‌خندان اما با 141.7 امتیاز و ایستادن در جایگاه ششم از کسب مدال بازماند. این در حالی است که وی مرحله مقدماتی را با صدرنشینی تمام کرد.

-رقابت‌های تیراندازی بازی‌های کشورهای اسلامی در ماده 50 متر تپانچه آزاد مردان در باکو در حال پیگیری است.وحید گل‌خندان یکی از دو نماینده کشورمان در این بخش از مسابقات است که در رقابت با 21 تیرانداز دیگر موفق به رکوردشکنی شد.رکورد برون مرزی ایران در ماده 50 متر تپانچه آزاد مردان پیش از این در اختیار ابراهیم برخورداری با 561 امتیاز بود اما گل خندان امروز در مرحله مقدماتی رکورد را 564 امتیاز را ثبت کرد و رکورد شکنی کرد.

شنا
- بنیامین قره حسن‌لو و سینا غلامپور در ماده 50 متر آزاد به آب زدند که قره حسن‌لو با ثبت رکورد 23 ثانیه و 90 صدم ثانیه و سینا غلامپور با زمان 24 ثانیه 23 صدم ثانیه به نیمه‌نهایی این ماده راه یافتند.در مرحله نیمه‌نهایی بنیامین قره حسن لو با ثبت زمان 24 ثانیه تمام به فینال این ماده راه یافت اما سینا غلامپور با زمان 24 ثانیه و 9 صدم ثانیه نهم شد و از راهیابی به فینال بازماند. در فینال  بنیامین قره حسن لو با ثبت زمان 23 ثانیه و 89 صدم ثانیه هشتم شد.در این ماده شناگر الجزایری با ثبت زمان 22 ثانیه و 28 صدم ثانیه اول شد و به مدال طلا رسید. شناگر ترکیه با زمان 22 ثانیه و 35 صدم به مدال نقره رسید و شناگر اندونزی با زمان 22 ثانیه و 86 صدم ثانیه مدال برنز را کسب کرد.

- آریا نسیمی شاد  در ماده 100 متر قورباغه به آب زد و با ثبت زمان یک دقیقه و 7 ثانیه و 11 صدم ثانیه به عنوان نفر یازدهم به نیمه نهایی این ماده راه پیدا کرد. آریا نسیمی شاد در مرحله نیمه نهایی شنای 100 متر قورباقه مردان با ثبت زمان یک دقیقه و 5 ثانیه و 72 صدم ثانیه دهم شد و به فینال این ماده نرسید.

-جمال چاوشی‌فر در فینال شنای 100 متر کرال پشت چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی با ثبت زمان 59 ثانیه و 55 صدم ثانیه در جایگاه هشتم این ماده قرار گرفت.در این ماده شناگر اندونزی با زمان 55 ثانیه و 23 صدم به مدال طلا رسید و شناگران تاجیکستان و ترکیه به ترتیب مدال نقره و برنز را کسب کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر