بازدید 3242

طلای سیاه 52 دلار شد

با انتشار بیانیه روسیه و عربستان مبنی بر تمدید توافق اوپک قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت و به 52.17 دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۶۹۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 15 May 2017
با انتشار بیانیه روسیه و عربستان مبنی بر تمدید توافق اوپک قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت و به 52.17 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه وزاری انرژی عربستان و روسیه مشترکا اعلام کردند که توافق کاهش تولید برای نیمه دوم امسال یعنی تا مارس 2018 تمدید می‌شود، قیمت نفت امروز دوشنبه 2 درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.33 دلار افزایش 52.17 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 1.29 دلار افزایش 48.13 دلار در هر بشکه معامله شد.

خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان و الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه در پکن اعلام کردند که توافق مشترک برای کاهش تولید تا مارس 2018 تمدید می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «ما به این نتیجه رسیدیم که توافق نیاز دارد تمدید شود.»

سازمان اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه در اواخر سال گذشته متعهد شدند تا روزانه 1.8 میلیون بشکه تولید نفتشان را در نیمه نخست 2017 کاهش دهند.

تمدید توافق نیز همان شرایط و سهمیه‌های کاهشی گذشته را دارد هرچند این دو وزیر ابراز امیدواری کردند که دیگر فروشنده‌ها به این تلاش‌ها بپوندند.

رویه و عربستان روی هم حدود 20 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کنند که برابر با یک پنجم مصرف جهان است.

اویستین برنتسن، مدیرعامل شرکت استرانگ پترولیوم در سنگاپور گفت: «عربستان و روسیه به دقت با یکدیگر همکاری می‌کنند. به نظر می‌رسد عربستان برای افزایش قیمت نفت بسیار مصمم است که اکنون این بیانیه مشترک را صادر کرده است.»

اعضای اوپک در 25 می در وین با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

با این حال، افزایش تولید اوپک که در این توافق شرکت نکرده است، تلاش‌های اوپک و روسیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با بهبود فعالیت‌های حفاری  در آمریکا، تولید نفت آمریکا از نیمه سال 2016 بیش از 10 درصد افزایش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس