بازدید 4115

جزئیات توافق دایی با سایپا

باشگاه سایپا خیلی محترمانه با حسین فرکی قطع همکاری کرد و از بین گزینه‌هایی چون علی دایی، امیر قلعه‌نویی و علیرضا مرزبان در نهایت علی دایی را انتخاب کرد. انتخابی که گفته می شود برخلاف میل باطنی رضا درویش مدیرعامل این باشگاه انجام شد.
کد خبر: ۶۹۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 15 May 2017
باشگاه سایپا خیلی محترمانه با حسین فرکی قطع همکاری کرد و از بین گزینه‌هایی چون علی دایی، امیر قلعه‌نویی و علیرضا مرزبان در نهایت علی دایی را انتخاب کرد. انتخابی که گفته می شود برخلاف میل باطنی رضا درویش مدیرعامل این باشگاه انجام شد.

به گزارش تابناک ورزشی،رضا درویش که از دوستان صمیمی و قدیمی علی پروین است برای انتخاب سرمربی تیمش به سراغ او رفت تا مشورتی با سلطان فوتبال ایران داشته باشد. بر خلاف آنچه در برخی سایت‌های خبری اعلام شده است پروین به هیچ وجه توصیه دایی را به درویش نکرد. اختلاف بین دایی و پروین عمیق‌تر و قدیمی‌تر از این حرف‌هاست که سلطانی بخواهد به دوست صمیمی‌اش سفارش شهریار فوتبال ایران را بکند. در حقیقت پروین؛ امیر قلعه‌نویی را به درویش پیشنهاد داد و به وی تاکید کرد مربی نیاورد که نتواند او را برکنار کند.

علی دایی دوستانی در هیئت مدیره باشگاه ساپیا دارد که قدرت‌شان از درویش در این باشگاه بیشتر است. در حقیقت دایی در اولین اقدام با دوستانش در هیئت مدیره سایپا وارد مذاکره شد. برای همین هم بود که وقتی درویش نام امیر قلعه‌نویی را به عنوان گزینه اول جانشینی حسین فرکی معرفی کرد 5 عضو هیئت مدیره با این موضوع مخالفت کرده و دایی را شایسته‌ترین فرد برای سرمربیگیری تیم‌شان دانستند.
جزئیات توافق دایی با سایپا
چند روز قبل از جام حذفی بود که درویش خواستار ملاقات دا علی دایی شد و طرفین در یکی از رستوران‌های معروف تهران ملاقات کردند. در این دیدار دوستانه طرفین برای همکاری با یکدیگر به نتایج خوبی رسیدند و قرار شد مذاکرات نهایی دو روز بعد از جام حذفی در باشگاه سایپا برگزار شود.

روز شنبه اگرچه علی دایی به عنوان سرمربی سایپا از سوی این باشگاه اعلام شد اما در حقیقت دایی هیچ برگه‌ای را امضا نکرد. وقتی مسئولان باشگاه سایپا قراداد را روبروی دایی قرار دادند او خواستار این شد که این قرارداد را با خود برده و مواردی را به کمک مشاورانش به آن اضافه کند.آخرین باری که وکلای علی دایی برای او قراردادی را تنظیم کردند برمی‌گردد به زمان مدیریت محمد رویانیان در پرسپولیس و قرارداد عجیب و غریبی که او با دایی امضا کرد. آن قرارداد به شکلی تنظیم شده بود که دایی برای سال اول یک میلیاردو هفتصد میلیون دریافت می‌کرد و سال به سال 20 درصد به این قرارداد 3 ساله اضافه می‌شد. برای قهرمانی هم 500 میلیون پاداش در نظر گرفته شده بود. بماند که بند‌های دیگری هم از جمله پرداخت مالیات توسط باشگاه نیز در آن دیده می‌شد. نکته قابل توجه اینکه دایی فقط 7 هفته بعد از آن قرارداد سه ساله سرمربی پرسپولیس بود اما نه تنها یک میلیارد و هفتصد میلیون سال اولش را دریافت کرد بلکه برای دریافت پول دو سال دیگر قراردادش هم از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد و اخیرا هم کمیته انضباطی به نفع او رای داد تا نزدیک به 4 میلیارد از باشگاه سابقش به خاطر 7 هفته مربیگری طلبکار شود. وکلای دایی دیروز قرارداد او را تنظیم کردند و قرار است امروز این قرارداد به باشگاه سایپا برده شود تا به امضای طرفین برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل