بازدید 21878

ورود هواپیمای مخوف روسی به سوریه تأیید شد

کد خبر: ۶۹۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴ 15 May 2017
برخی منابع از ورود هواپیمای «آ50 او» یا رادار پرنده روسی که به عنوان مخوف ترین هواپیمای نظامی روسیه نیز معرفی شده است به سوریه خبر دادند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه راسیسکایا گازتا، این هواپیما چندی پیش به سوریه اعزام شده است.
 
رسانه روسی اسپوتنیک هم نوشت که ابتدا عکس این هواپیما در آسمان سوریه، در شبکه های اجتماعی منتشر شد و سپس تصاویر ماهواره ای به دست آمده از ماهواره های رژیم صهیونیستی تائید کرد، هواپیمای آ50 او در پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه مستقر شده است.
 
در گزارش آمده، این هواپیما نوع مدرنیزه شده هواپیمای ردیابی راداری دوربرد آ50 است که بر اساس هواپیمای ایلیوشین ایل 76 دوران شوروی ساخته شده است.
 
هواپیمای روسی به رادار «سمل ام» که در بخش عقبی بدنه نصب شده است، مجهز است و با سرعت شش دور چرخش در دقیقه توان ردیابی اهداف زمینی تا 300 کیلومتر و اهداف هوایی تا 600 کیلومتر دورتر از خود را دارد.
 
مجله آمریکایی National Interest نیز هواپیمای آ50 او را که به «رادار پرنده» مشهور است، مخوف ترین هواپیمای نظامی ارتش روسیه معرفی کرده است.
 
روسیه از مهرماه سال 94 با درخواست رسمی دولت سوریه، مجموعه ای رزمی و شناسایی از یگان هوافضا و همچنین ناوهای خود را در ماموریت همکاری ضد تروریستی در این کشور بکار گرفته که سبب توقف پیشروی تروریست ها و سپس عقب نشینی و شکست های نظامی پیاپی جبهه ضدسوری شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان