بازدید 2331
۱

روحانی در اصفهان:حفظ برجام سخت‌تر از به دست آوردن آن است

کد خبر: ۶۹۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 14 May 2017
روحانی در اصفهان گفت: آیا ما می‌خواهیم فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم یا به عنوان رئیس و قیم از طرف یک گروه خاص.

به گزارش  ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در میدان امام خمینی گفت: حضور شما در میدان نقش جهان به معنای پیام شما جوانان اصفهان به همه جهانیان است. ما آینده ایران را در اختیار فریب‌کاران نمی‌گذاریم. ما آینده ایران را در اختیار شعار نخواهیم گذاشت.

او با سلام بر مردم شهرستان‌های اصفهان اظهار داشت: مردم عزیز اصفهان ما برای یک تصمیم تاریخی امروز در نگین انگشتر جهان جمع شده‌ایم. اصفهان انگشتر جهان و نقش جهان نگین این انگشتر است. همه زندگی و آبروی روحانی به فدای شما جوانان. ما برای یک تصمیم مهم جمع شده‌ایم. جوانان و مردم اصفهان و ایران! می‌خواهیم رئیس جمهور را به عنوان منتخب و نماینده کل ملت ایران انتخاب کنیم یا به عنوان نماینده یک باند در کشور.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: آیا ما می‌خواهیم فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم یا به عنوان رئیس و قیم از طرف یک گروه خاص. مردم! رئیس جمهور کسی است که برای امنیت کشور شما تصمیم می‌گیرد. ما امروز صاحب امنیت هستیم. البته این امنیت در سایه تلاش همه انسان‌های فداکار، نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و نظامی است اما مگر همین نیروهای مسلح و امنیتی در سال‌های قبل هم نبودند پس چطور این همه امنیت وسیع در کشور شاهد هستیم.

روحانی با بیان اینکه آنگاه که مردم به صورت مسلح در کنار نیروهای مسلح قرار بگیرند، امنیت کامل در کشور ایجاد می‌شود، تصریح کرد: آنگاه که همه اقوام به دولت اعتماد کنند امنیت در کشور حاکم می‌شود. رئیس جمهور یعنی رئیس شورای عالی فضای مجازی. اگر امروز شما دسترسی به اطلاعات جهان دارید، در سایه دولت یازدهم است.

او ادامه داد: ۱۰ بار تصمیم گرفتند که شبکه‌های اجتماعی را ببندند ولی این روحانی بود که در برابر این تصمیم ایستاد. رئیس جمهور یعنی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی. در این دوره فضای امنیتی از دانشگاه‌ها برداشته شد. آیا ما دانشگاه آزاد و امن را می‌خواهیم یا دانشگاه امنیتی؟ در سایه حضور شما مردم، در این مدت توانستیم با کمک هم دیوار را خراب کنیم و پل بسازیم.

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه امروز نصف جهان و کل جهان با دیوار تحریم فاصله انداختند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۲، ۶۲ هزار توریست به اصفهان آمد ولی در فروردین امسال ۸۵ هزار گردشگر خارجی به اصفهان امد. ما می‌خواهیم اصفهان به عنوان قلب جهان بتپد و همه مردم جهان بتوانند به اصفهان بیایند و این میدان را ببیند. ما می‌خواهیم مردم دنیا به ایران بییند و تعادل میان شرق در اصفهان و ساختن باغ بهشت را در این اصفهان ببینند.

روحانی اضافه کرد: خطری در سال ۹۲ وجود داشت که ۱۴ میلیون ایرانی را تهدید می‌کرد. اگر دولت یازدهم نبود دریاچه ارومیه خشک شده بود و نمکش ۱۴ میلیون نفر را تهدید کرده بود. ما برای هورالعظیم و دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری کردیم. این بار نوبت زاینده رود است. اصفهان به زنده بودن زاینده رودش است و اصفهان افتخار تمدن و همبستگی ایران و اسلام است. شما می‌بییند چگونه سیاست، مذهب و اقتصاد به هم گره خورده و تمدن ایران و اسلام سرافرازنه پرچمش در اهتزاز است.

او با بیان اینکه مردم ایران ما با دست به دست هم دادیم، ابراز داشت: اینجا سرزمین پل‌ها است. اینجا سرزمین دیوار نیست. ما با برجام بین ایران و جهان پل برقرار کردیم. ما دیوار تحریم را فرو ریختیم. البته اگر ملت ایران اجازه بدهد و اگر رهبری  ما را هدایت کند، با همین دکتر ظریف مابقی تحریم‌ها را هم برخواهیم داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ما می‌خواهیم تعامل سازنده با جهان را ادامه بدهیم، عنوان کرد: می‌خواهیم دانشگا‌های ما با دانشگاه‌های جهان در ارتباط باشند و فناوری‌های پیشرفته را به ایران بیاوریم. ما نمی‌گذاریم بازار نفت ما را در اختیار عربستان قرار بگیرد. ما نمی‌گذاریم گاز کشور ما در اختیار همسایه جهانی باشد. ما نمی‌گذاریم نفت ایران در اختیار همسایه غربی باشد.

روحانی با بیان اینکه ما به عقب برنمی‌گردیم، یادآور شد: پیشرفت به ۱۴۰۰ یا عقبگرد به ۹۱؟ من در این دو، سه هفته، خیلی گوش کردم که دوستان ما طرح و برنامه جدیدی را هم به ارمغان آورده‌اند. دیدم بازنویسی سال‌های ۹۰ و ۹۱ است. ما به ۹۰ و ۹۱ برنمی‌گردیم. روز جمعه، روز سرنوشت ماست. اقتدار ملت ایران در روز جمعه متبلور می‌شود.

او خطاب به مدیران و مسئولان کشور بیان کرد: همه مسئولان حواس‌شان بر این باشد که از تریبون و قدرت سواستفاده نکنیم. می‌گویند ما هم برجام را قبول داریم. باور کنیم؟ شما تا دیروز هرچه در توان داشتید و از هرچه بیلبورد در تهران بود، علیه برجام استفاده کردید. وقتی با قدرت‌های خارجی مشغول مبارزه خارجی بودیم از پشت خنجر زدید، حالا طرفدار برجام شدید.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: حفظ برجام سخت‌تر از به دست آوردن آن است. نگهداری برجام سخت‌تر از به دست آوردن توافق است. حفظ صلح و امنیت بالاتر از به دست آوردن آنها است.

روحانی با اشاره به شعار مردم مبنی بر اینکه به عقب بازنمی‌گردیم، گفت: با همین شعار به پای صندوق آرا می‌رویم. ما با تلاش و کمک شما دیوار را خراب و پل ساختیم. ما این اجازه را به شما نمی‌دهیم. چرا به در اتاق‌های خصوصی می‌گویید اجازه نمی‌دهیم روحانی انتخاب شود. شما فکر می‌کنید روحانی نباشد برجام از بین می‌رود و تحریم برمی‌گردد. فکر می‌کنید می‌توانید فضای مجازی را مسدود کنید. فکر می‌کنید می‌توانید فضای امنیتی را بر دانشگاه‌ها برگردانید. مردم این اجازه را به شما نمی‌دهند.

او با بیان اینکه ما تسلیم آرامش هستیم، اظهار داشت: ما تنش را دوست نداریم. ما ایران آرام را می‌خواهیم. ما در این مدت قدم‌هایی را باهم برداشتیم و باید قدم‌هایی را باهم در آینده برداریم. ما قطار تهران و اصفهان را تامین اعتبار کردیم. این قطار در دولت دوازدهم باید تمام شود. ما تصمیم گرفتیم فرودگاه بزرگ و بین‌المللی را در اصفهان ایجاد کنیم و می‌خواهیم آن را در دولت دوازدهم تکمیل کنیم. ما می‌خواهیم برای اشتغال جوانان تحصیل‌کرده دست به دست هم بدهیم، نه با شعار بلکه با عمل.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: کسانی که در هشت سال تورم خالص ایجاد کردند، آنها می‌توانند برای شما اشتغال میلیونی ایجاد کنند؟ ما اشتغال بدون منت و خالص ایجاد می‌کنیم همانطور که در سال ۹۵، ۶۵۰ هزار شغل ایجاد کردیم. کسانی که نامزد شدند را به برنامه‌‌شان نگاه کنید. آیا بدون پمپاژ پول برنامه دیگری هم دارند. همچنین به کارنامه آنها نگاه کنید. با کارنامه است که می‌توان تصمیم گرفت.

او گفت: می‌گویند این دولت یک کار اشتباه بزرگی انجام داده است. می‌گوییم چه کاری؟ می‌گویند سال ۹۲ به فکر رفع تحریم بوده، بعد به فکر کاهش تورم و رونق بوده است و اینک افتتاح می‌کند. می‌گویند اول ۹۲ افتتاح می‌کردید. راه ما تدبیر و تلاش باهم و تامین اعتبار است، می‌سازیم و بعد باهم با افتخار افتتاح می‌کنیم همانطور که ورزشگاه نقش جهان را افتتاح کردیم همانطور که فاز یک و دو متروی شهری را افتتاح کردیم و ۱۱۵۰ کارگاه کوچک و متوسط را در اصفهان افتتاح کردیم. ما برنامه‌ای براساس کارنامه گذشته داریم و مسیرمان را ادامه می‌دهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بتون نیازی به حفاظت ندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان