بازدید 3638

تنها نقطه اشتراک این روزهای دایی و کریمی

کد خبر: ۶۹۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 14 May 2017
این روزها و در روزهای انتخابات، در میان ورزشی‌ها، حرف‌های دو نفر حسابی سر و صدا کرده است. در میان حمایت بیش از 1400 چهره ورزشی از کمپین حامیان روحانی، دو نفر بودند که با تمام وجود پای کار دولت ایستادند.
 
به گزارش تابناک ورزشی،ابتدا علی دایی. او شاید به خاطر برخورد پرسپولیس با خودش باید گلایه می‌داشت اما وقتی بحث انتخابات داغ شد، نشست و سخن گفت. تحصیلکرده‌ترین چهره فوتبال ایران که بی شک بیزینس‌من ترین‌شان است. او دلایلش را برای حمایت از دولت گفته بود. دایی اگر منافع فردی را در نظر می‌گرفت شاید باید منتقد می‌شد اما از دلایلش برای دفاع گفت. از وعده‌های پوچ و دروغین. از قول‌های امکان ناپذیر برای اشتغال زایی و...
 
دایی البته پیشتر و در سال 1391 و قبل از انتخابات 92، درحالی که صراحتا همیشه گفته پدرش خواسته وارد بازی انتخابات نشود و هیچ وقت هم نرفته با نامزدها عکس انتخاباتی بگیرد، انتقاد تندی داشت از دولت قبلی. دولتی که آنجا هم سرمربی تیم ملی‌شان شده بود و هم سرمربی پرسپولیس. او به عکس خیلی‌های دیگر نرفته بود با چاوز فوتبال بازی کند و مجوزهای آنچنانی واردات هم نگرفته بود. چیزهایی که البته در این دولت دیگر به ورزشکاران داده نشد.
 تنها نقطه اشتراک این روزهای دایی و کریمی
درست در نقطه مقابل دایی، همیشه علی کریمی بوده است. علی کریمی که روزی در پاسخ به اینکه چرا برای گرفتن توپ طلای فوتبال آسیا کراوات نمی‌زنی و به مراسم رسمی نمی‌روی، گفته بود یادتان نرود قبل از من این جایزه را علی دایی برده است و خیلی دیگر برای او هیجان انگیز به نظر نمی‌رسید، همیشه با دیگر چهره دست نیافتنی فوتبال ایران، شاید سر بهترین بودن، اختلاف داشتند. تا همین اواخر هم حسابی به هم تاخته بودند. تقریبا این دو سر هر چیزی بحث‌شان شده بود. از سال 1377 و یک بازی فوتبال سالنی و ماجرای یک درگیری تا تیم ملی و بازی ایران و مکزیک و نگاه کردن در چشم دایی و پاس ندادن و کلی دعواهای بعدی. از دعوت به تیم ملی تا خط خوردن و سایر ماجراها!
 
این دو اما این چند روز کمی به یکدیگر نزدیک‌تر شدند. علی کریمی به دایی قهرمانی‌اش را تبریک گفت بی آنکه اسم سرمربی تیم را بیاورد و دایی هم تشکر کرد. این دو این روزها در یک مورد اتفاق نظر دارند. در حمایت از دولت روحانی و تداومش تا 1400. کریمی خیلی دلی با 2 میلیون فالوئر اینستاگرامی‌اش بی آنکه حتی ملاقاتی با دولتی‌ها داشته باشد، پست‌های زیادی در حمایت از دولت داشته و پای کار است. به نظر می‌رسد مواضع دایی در حمایت از دولت هم در این نظر مثبت کریمی به نفت و دایی بی اثر نبوده. بالاخره این دو در مسیر یک خواسته نسبتا وسیع مردمی، بدون اجبار نقش کلیدی‌شان را ایفا می‌کنند و به یک نقطه اشتراک بعد دو دهه رسیده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر