بازدید 3323
رویترز:

انگلیس خود را شریک پروژه توسعه جاده ابریشم معرفی کرد

در حالی که انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا تحت فشار زیادی است امروز در پکن خود را به عنوان شریک اصلی پروژه توسعه جاده ابریشم معرفی کرد تا شاید منتقدان خود را قانع کند که برگزیت سطح مبادلات اقتصادی این کشور را کاهش نمی‌دهد.
کد خبر: ۶۹۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 14 May 2017
در حالی که انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا تحت فشار زیادی است امروز در پکن خود را به عنوان شریک اصلی پروژه توسعه جاده ابریشم معرفی کرد تا شاید منتقدان خود را قانع کند که برگزیت سطح مبادلات اقتصادی این کشور را کاهش نمی‌دهد.

به گزارش فارس، در حالی که اخیراً انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد و بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این اخراج می‌تواند عواقب ناگوار اقتصادی برای کشور داشتند باشد فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس این روزها قصد دارد با سخنرانی‌های نمایشی وانمود کند که «برگزیت» (اخراج از اتحادیه اروپا) نمی‌تواند تاثیری در مبادلات اقتصادی انگلیس با دیگر کشورها بگذارد.

فیلپ هاموند امروز در نشست دو روزه «توسعه جاده ابریشم در چین» اعلام کرد که انگلیس می‌تواند شریک خوبی برای اجرای این پروژه با چین و دیگر کشورها باشد.

جاده ابریشم که در سال‌های دور 1700سال مسیر تجارت شمال و جنوب و غرب به شرق بوده اکنون چین به همراه 29 کشور جهان قصد دارد این جاده را دوباره احیا کند.

هاموند همچنین تاکید کرده است که خروج از اتحادیه اروپا میزان مبادلات این کشور را با دنیا کمتر نخواهد کرد.

براساس این گزارش، چین یکی از کشورهایی است که انگلیس امیدوار است قرارداد تجارت آزاد امضا کند و مشتاق است تا با این کار نشان دهد که خروج از اتحادیه اروپا بر قراردادهای اقتصادی این کشور تاثیری نداشته است. هر دو کشور انگلیس و چین در ماه‌های اخیر اعلام کردند که همکاری نزدیکی خواهند داشت و این همکاری‌ها به ویژه در خدمات مالی بیشتر خواهد بود. این صحبت‌ها در آستانه آماده‌ شدن انگلیس برای خروج قطعی از اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد.

هاموند وزیر دارایی انگلیس در این نشست دو روزه چین که امروز آغاز شد پیشنهاد حمایت کامل اجرای پروژه جاده ابریشم را داد  وی این صحبت‌ها را در سخنرانی افتتاحیه این نشست در پکن اعلام کرده است.

هاموند در این نشست گفت: این باور قلبی من است که انگلیس در انتها و غرب این جاده قرار می‌گیرد و شریک خوبی می‌تواند برای مجریان این طرح باشد. انگلیس قرن‌ها یکی از قوی‌ترین‌ مدافعان بازگشایی سیستم تجارت جهانی بوده است.

هاموند گفت: انگلیس می‌تواند شریک خوبی در اجرای زیرساخت‌های این جاده بین کشورها باشد می‌تواند حمایت مالی کند و هر طرحی را که لازم باشد عملی سازد.

وزیر دارایی انگلیس گفت: در حالی که چین به سمت اجرای این طرح در شرق  پیش می‌رود ما هم می‌توانیم شریک خوبی برای ایشان در غرب باشیم و با کشورهای دیگر همکاری کنیم تا این طرح به موفقیت برسد؛ همچنین انگلیس می‌خواهد شرکای تجاری خود را هم متقاعد کند که این تصمیم بسیار خوب است و هیچ وقت تاثیری منفی بر تجارت آنها نخواهد گذاشت.

در حالی که ما «فصل جدیدی از تاریخ را شروع می‌کنیم چرا که از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم می‌خواهیم که همچنان با کشورهای همسایه‌مان تجارت‌های باز و بسته خودمان را ادامه دهیم و در همان زمان خواسته‌های خودمان را برای حفظ توافق‌های تجارت آزاد با جهانیان و شرکای جدید و هم پیمان‌های قدیمی پی خواهیم گرفت.»

خواسته‌های ما براساس تجارت بیشتر است و واضح است که چین سهم زیادی می‌تواند در این مسیر برای ما داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار