بازدید 7915

اتمام پروژه خط لوله انتقال گاز و نفت روسیه به چین تا سال ۲۰۱۸

یک مقام ارشد استانی در روز جمعه خبر داد، انتظار می رود چین بخش های خطوط لوله عظیم نفت و گاز روسیه را که در شمال شرقی استان هیلونگجیانگ قرار دارد تا پایان سال آینده تکمیل نماید.
کد خبر: ۶۹۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 14 May 2017
یک مقام ارشد استانی در روز جمعه خبر داد، انتظار می رود چین بخش های خطوط لوله عظیم نفت و گاز روسیه را که در شمال شرقی استان هیلونگجیانگ قرار دارد تا پایان سال آینده تکمیل نماید.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، این خط لوله نفت، که از موهه در مرز روسیه به شهرداکینگ امتداد می یابد، دومین پروژه اصلی خط لوله شرق سیبری اقیانوس آرام موسوم به پروژه خط لوله اسپو  ESPO است که نفت خام روسیه را به چین منتقل می کند. ظرفیت سالانه این خط لوله 15 میلیون تن است.

اتمام پروژه خط لوله انتقال گاز و نفت روسیه به چین تا سال ۲۰۱۸

لی هایتائو، معاون فرماندار هیلونگجیانگ گفت که چین لوله گذاری بخش داخلی خط لوله گازطبیعی چین-روسیه، ملقب به "قدرت سیبری" که دارای ظرفیت سالانه برنامه ریزی شده بالغ بر 38 میلیارد متر مکعب است را آغاز نموده است.

لی به خبرنگاران در نشست بلت اند رود گفت "ما انتظار داریم هر دو خطوط  لوله  نفت و گاز تا پایان سال 2018 آماده بهره برداری باشد،" ، این نشست یک رویداد سازمان یافته دولتی است که 29  ملت  را برای پیشبرد پروژه عظیم جاده ابریشم چین که به منظور گسترش تجارت و سرمایه گذاری است گرد هم می اورد.

هر دو خط لوله توسط بخش بزرگ دولتی چین موسوم به شرکت ملی نفت چین CNPC  ساخته 
شده است.

از سال 2011 تا به حال خط لوله ESPO 15 میلیون تن در سال نفت خام از روسیه به چین ارسال کرده است. شرکت ملی نفت چین اعلام کرده است خط لوله گاز موسوم به قدرت سیبری انتقال گاز به چین را از سال 2019 آغاز خواهد کرد.

لی گفت تمرکز تلاش برای پروژه جاده ابریشم در استانش موجب گسترش تجارت و سرمایه گذاری با روسیه خواهد شد.

وی گفت چین همچنین در حال برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری مشترک برای ساخت  پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی در روسیه در نزدیکی مرز چین با برآورد سرمایه گذاری 6 میلیارد یوان معادل 870 میلیون  دلار است، یک شرکت خصوصی چینی این سرمایه گذاری را  راهبری می کند.
لی بدون ذکر جزئیات اضافه کرد یک خط لوله برای تامین سوخت تصفیه شده به چین ساخته خواهد شد.

وی اذعان کرد شرکت خصوصی سرمایه گذار در کارخانه پتروشیمی، شرکت مسئولیت محدود تجهیزات قدرت تیانلاکزینگ است، که دو نیروگاه های خورشیدی قبلا در روسیه ساخته و یک نیروگاه دیگر نیز در حل
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار