بازدید 79266

زلزله ۵.۷ ریشتری‌ بجنورد را لرزاند‌/‌ تخریب برخی منازل و اماکن در خراسان شمالی‌/ 2 جان باخته و بیش از 220 مصدوم/ پایان عملیات جست‌وجو و نجات در روستاهای زلزله زده

لحظاتی قبل زلزله نسبت شدیدی به بزرگی 5.7 ریشتر بجنورد را لرزاند.‌ محل وقوع این زمین لرزه در استان خراسان شمالی حوالی پیش‌قلعه بوده که در ساعت‌‌ 22:30 رخ داده است.
کد خبر: ۶۹۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷ 13 May 2017
ساعت 22:30 روز شنبه، 23 اردیبهشت، زلزله ‌شدیدی به بزرگی ۵.۷ ریشتر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند.

به گزارش «تابناک»، شدت لرزش به قدری بود که مردم هراسان روانه خیابان ها شدند و در استان مجاور و در شهر مشهد نیز برخی آن را احساس کردند.

محل وقوع این زمین لرزه ‌در استان خراسان شمالی ‌حوالی پیش‌قلعه، از توابع مانه و سملقان بوده که در ساعت‌‌ 22:30:58 در طول جغرافیایی‌ 57.22 و عرض جغرافیایی‌ 37.66 و عمق 11 کیلومتری زمین رخ داده است.

دستور تلفنی معاون اول رئیس جمهور
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۳:۰۹
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در تماس تلفنی با استاندار خراسان شمالی، گزارشی از آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان و میزان خسارات وارده به مناطق زلزله‌زده این استان دریافت کرد.

وی از تمام نیروهای امدادی خراسان شمالی خواست با فوریت نسبت به بستری و مداوای حادثه دیدگان اقدام و همه مساعی خود را برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان به‌کارگیرند.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه، از خداوند متعال سلامتی مصدومین و آسیب دیدگان را مسألت و بر لزوم جبران خسارات وارده به مردم مناطق زلزله‌زده تأکید کرد.

ماموریت رئیس جمهور برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۳:۰۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از رئیس جمهور به منظور بازدید و رسیدگی از مناطق زلزله زده خراسان شمالی، بعدازظهر امروز وارد خراسان شمالی می شود.

پس از زلزله شدید ۵.۷ ریشتری بجنورد، علی ربیعی از سوی رئیس جمهور مأمور شد تا به خراسان شمالی سفر و از نزدیک روند رسیدگی به زلزله زدگان را پیگیری کند.

بر اساس این گزارش، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعدازظهر امروز وارد خراسان شمالی می شود و در فرودگاه بجنورد مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار می گیرد.
پاکسازی ریزش ناشی از زمین لرزه در 12 محور
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۰:۴۲
بدیعی مقدم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: آوارهای ریزش کوه ناشی از وقوع زمین لرزه شب گذشته در 12 محور این استان پاکسازی شده است.   

وی  اظهار کرد: دیشب محور روستای طراقی مسدود شده بود که اکنون با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه از ابتدای وقوع زمین لرزه نیروهای راهداری در سطح استان به حالت آماده باش درآمدند. در عملیات انجام شده، 50 نفر راهدار مشارکت داشتند و 20 دستگاه ماشین آلات سنگین و 25 دستگاه ماشین آلات سبک به کار گرفته شده است.

بدیعی مقدم اظهار کرد: این اداره کل به منظور خدمات رسانی بهتر در ستاد بحران استان مستقر شد و از 15 محور که کانون زلزله در آن بوده در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان سرکشی شده است.
وقوع ۲۷ پس لرزه تا این لحظه
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۹:۰۰
حسین عظیمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به تسنیم گفت: البته خوشبختانه به‌جز آخرین پس‌لرزه که 3.5 ریشتر قدرت داشت مابقی پس‌لرزه‌ها قدرت کمتری داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی در روستاهای بجنورد و مانه و سملقان در حال انجام است گفت: برخی از منازل روستایی در بجنورد و شهرستان مانه و سملقان تا 50 درصد تخریب‌شده است.

عظیمی با اشاره به اینکه تمامی منازل روستایی این استان بیمه هستند افزود: پرداخت خسارت به روستائیان در اولویت قرارگرفته است و به‌زودی روند تخمین میزان خسارت از طرف کارشناسان انجام می‌شود.
پایان عملیات جست و جو در روستاهای زلزله زده
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۸:۴۷
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات با حضور در مناطق زلزله زده خراسان شمالی، گفت: مناطق تحت تاثیر زلزله 5.7 ریشتری شب گذشته خراسان شمالی تا شعاع ٢٠ کیلومتری کانون زلزله شامل ٩٧ روستا با جمعیت 31 هزار و 150 تن بوده و بر این اساس ٣ شهرستان بجنورد، مانه و سملقان متاثر از زلزله بوده و ١٤ روستا بین ١٠ تا ٧٠ درصد آسیب، دیده است.

وی با اعلام  اعزام 33 تیم  عملیاتی هلال‌احمر و 4 تیم آنست به منطقه حادثه، اظهار کرد: به منظور ارائه خدمت به زلزله‌زدگان 11 تیم واکنش سریع و 142نیروی عملیاتی در منطقه حاضر است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آماده‌باش یک فروند بالگرد در خراسان شمالی، تصریح کرد: به علاوه تا کنون 473 دستگاه چادر به منظور اسکان هموطنان برپا و 500 تخته پتو و  946 تخته موکت میان متاثران از زلزله توزیع شده است.

وی با اشاره به به‌کارگیری 29 دستگاه خودروی عملیاتی برای خدمت‌رسانی عنوان کرد: 6 هزار و 250 کیلوگرم برنج و 6 هزار و 564 قوطی کنسرو از استان گلستان نیز برای زلزله‌زدگان ارسال شده است.
پرداخت تسهیلات به منازل روستایی زلزله زده بدون اولویت
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۸:۳۶
علی روحانی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی به مهر گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری شامگاه شنبه در بجنورد، این زلزله خسارت هایی را به منازل شهری و روستایی وارد کرد.

وی افزود: بیشترین خسارات مربوط به شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان بوده است. روستاهای چوخی تپه، استاد، قره چای، کشک آباد در بخش مانه و رستاهای کلاته آقا نبی، قصر قجر، شعبان، لنگر و فخر نبی در شهرستان بجنورد از جمله روستاهایی هستند که بیشترین آسیب را دیدند. خسارت در این روستاها بیشتر مربوط به منازلی است که به صورت غیرفنی ساخته شده و یا خشت و گل بودند.

معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: روند پرداخت تسهیلات به خانه های روستایی خسارت دیده از امروز و بدون اولویت انجام می شود. روستاییانی که منازل آنها در زلزله ۵.۷ ریشتری بجنورد دچار آسیب شده است، با مراجعه به بنیاد مسکن بلافاصله به بانک معرفی و تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این تسهیلات برای مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون ریال و برای مسکن شهری ۳۰۰ میلیون ریال است.
تا کنون 19 نفر از زیر آوار نجات یافتند
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۸:۰۰
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات وقوع زمین‌لرزه در خراسان شمالی به فارس گفت:‌ بر اساس گزارش‌ها تا کنون 210 نفر در اثر این حادثه مصدوم شده و دو نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود:‌21 تیم عملیاتی از استان‌های خراسان شمالی،‌گلستان، سمنان و خراسان رضوی جهت کمک به حادثه‌دیدگان به محل اعزام شدند. 162 نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان و 48 نفر به بیمارستان منتقل شدند، همچنین تا کنون 19 نفر از زیر آوار نجات یافتند.

سلیمی یادآور شد: دو نفر جان‌‌باخته این حادثه در روستای لنگرود و قراجه دچار حادثه شده بودند.
مدارس نوبت صبح تعطیل شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۶:۳۴
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پروش خراسان شمالی از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان بجنورد در نوبت صبح امروز یکشنبه خبر داد.

نقی هجرتی به مهر گفت: به دنبال وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری بجنورد در شامگاه شنبه که در بجنورد به وقوع پیوست، تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان بجنورد تعطیل اعلام شد.

هجرتی با بیان اینکه این تصمیم فقط برای مدارس نوبت صبح اتخاذ شده است، افزود: بر این اساس امروز یکشنبه مدارس نوبت صبح شهرستان بجنورد تعطیل است.

وی عنوان کرد: شرایط خاص ناشی از وقوع پس لرزه ها، عدم آمادگی روانی دانش آموزان و نیز نگرانی خانواده های آنان، باعث شد شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد این تعطیلی را اعلام کند.

کلاسهای نوبت صبح دانشگاه بجنورد و کوثر تعطیل شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۳:۵۳
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بجنورد، معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تعطیلی کلاس‌های نوبت صبح دانشگاه در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت را اعلام کرد.

تمام کلاس‌های دانشگاه در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت صرفاً در نوبت صبح (کلاس‌های ساعت ۸ تا ۱۰ و ساعت ۱۰ تا ۱۲) تعطیل است.

تمام کلاس‌های نوبت بعدازظهر به روال خود برگزار می‌شود.

تمام منازل آسیب دیده توسط استانداری بیمه است
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۲:۳۶
محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی گفت: مردم نگران خسارت‌های ایجادشده ناشی از زلزله نباشند چراکه تمام منازل آسیب‌دیده توسط استانداری خراسان شمالی بیمه است.

صالحی درباره تعطیلی مدارس گفت: مدیریت آموزش‌وپرورش هر شهرستان با هماهنگی فرماندار نسبت به این امر تصمیم‌گیری می‌کند و هر آنچه مصوب کردند مورد تائید است.

وی تأکید کرد: نیروهای امدادگر و انتظامی و پاسگاه‌ها نسبت به تأمین امنیت مردم و اموالشان نهایت دقت و مراقبت را انجام دهند. همچنان تمام نیروهای امدادرسان و مدیران دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وقوع ۱۴ مورد پس لرزه تا این لحظه
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۲:۳۰
پس از وقوع زلزله شدید ۵.۷ ریشتری در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شامگاه شنبه، تا کنون ۱۴ مورد پس لرزه رخ داده است.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تا کنون ۱۴ مورد پس لرزه با شدت های ۲.۹، ۲.۵، ۲.۳ ریشتر و پایین تر به وقوع پیوسته است.
تخریب 40 درصدی برخی روستاها؛ گاز 11 روستا قطع شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۲:۱۵
محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی به ایسنا گفت: این زلزله در محدوده شهری بجنورد و آشخانه، حوالی پیش قلعه به وقوع پیوسته و تقریبا تمامی روستاهای آسیب دیده در حال امداد رسانی است.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات رسیده تا این لحظه، برخی روستاها تا 40 درصد تخریب شده اند، ادامه داد: از ابتدای وقوع زلزله، ستاد بحران مدیریت استان در بجنورد و مانه و سملقان تشکیل و در حال آمار گرفتن از مبادی مربوطه هستیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، تعداد مصدومان حادثه زلزله امشب را حدود 225 نفر تا کنون ذکر کرد و افزود: آسیب دیدگان زلزله توسط نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، اداره کل راه و ارتش به بیمارستان ها اعزام شده اند.

صالحی از آماده باش تمامی شرکت های آب، برق، گاز و مخابرات خراسان شمالی خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی روستاها متاسفانه به علت وقوع زلزله نشتی گاز داشته اند که طبق هماهنگی های انجام شده، گاز 11 روستا قطع شده است و فردا به وضعیت فنی خطوط گاز این روستاها، رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: در پی وقوع حادثه امشب، مشکلی در قطعی آب و برق نداشته ایم و برق تمامی مناطق شهرستان بجنورد متصل است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود از تماس تلفنی و اعلام آمادگی استاندار خراسان رضوی و استاندار گلستان خبر داد و گفت: نیروهای امدادی هلال احمر از دو استان خراسان رضوی و گلستان به خراسان شمالی اعزام شده و نیروهای هلال احمر اکنون در حال امداد رسانی به روستاهای آسیب دیده هستند.
2 جان باخته و 210 مصدوم تا این لحظه
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۱:۴۰
محمد حسین علی نیا، معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی به ایسنا گفت: بر اثر وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در بجنورد دو نفر در روستاهای قصر قجر و لنگر جان خود را از دست دادند.
 
وی ادامه داد: تاکنون ۲۱۰ نفر مصدوم به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد مراجعه کرده اند که از این تعداد ۴۵ نفر بستری شده اند.
 
وی افزود: ۲۲ نفر به علت شکستگی های سر، دست و پا به اتاق عمل رفته و در حال مداوا هستند.

آماده باش کامل کادر پزشکی در مراکز درمانی
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۱:۱۱
مدیر روابط عمومی علوم پزشکی خراسان شمالی از آماده‌باش کامل کادر پزشکی در مراکز درمانی استان خبر داد.

عبدالله شکریان بابیان اینکه در پی وقوع زلزله شدید در بجنورد مصدومان سریعاً درمان شدند، به مهر گفت: در حال حاضر مصدومان ناشی از زلزله ۵.۷ ریشتری بجنورد به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد مراجعه می‌کنند و کادر پزشکی بیمارستان امام رضا (ع) نیز در آماده‌باش قرار دارند.

وی افزود: از تمامی خوابگاه‌های دانشجویی بجنورد بازدید شده و هیچ‌گونه خسارت جانی نداشته است.

صف های پمپ بنزین های بجنورد شلوغ شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۱:۰۹
به گزارش  مهر، در پی زلزله شدید بجنورد شهروندان از بیم و هراس پس‌لرزه‌های احتمالی به خیابان‌ها آمده‌اند و به همین علت پمپ بنزین های این شهر شلوغ شد.

گفتنی است، خیابان های بجنورد پس از گذشت یک ساعت از وقوع زلزله همچنان شلوغ است و مردم از ترس زلزله های احتمالی در ماشین های خود و پارک های سطح شهر مستقر شده اند.

همچنین  بر اثر این زلزله، احتمال تعطیلی مدارس در برخی بخش‌های خراسان شمالی وجود دارد.

مردم امشب را بیرون از منزل سپری کنند
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۱:۰۴
در پی زمین لرزه 5.7 ریشتر در بجنورد، مرکز خراسان شمالی، مدیرکل بحران خراسان شمالی اعلام کرد: احتمال پس‌لرزه وجود دارد، بهتر است که مردم امشب را بیرون از منزل سپری کنند

به گزارش ایسنا، عظیمی گفت: زلزله امشب بجنورد باعث شده که شیشه تعدادی از منازل شکسته شود و اکثر مردم به خیابان‌ها بیایند .

بر پایه این گزارش، بعد از وقوع زلزله، برق بخش‌هایی از شهر بجنورد قطع شده و وضعیت آنتن‌دهی تلفن‌های همراه نیز مطلوب نیست .
حضور مردم نگران در خیابان ها
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۳۲
زلزله ۵.۷ ریشتری‌ بجنورد را لرزاند‌/‌ تخریب برخی منازل و اماکن در خراسان شمالی‌
خسارت ۲۰ تا ۵۰ درصدی زلزله به برخی روستاها
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۳۰
محمدحسن علی نیا، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره خسارت زلزله با بیان اینکه خسارت‌ها در روستاهای خراسان شمالی بیشتر است، به مهر گفت: به منازل مسکونی روستاها خسارت ۲۰ تا ۵۰ درصدی واردشده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تلفات جانی در این زلزله نداشتیم و فقط ۱۱ نفر از شهروندان به‌صورت جزئی مصدوم و به اورژانس مراجعه کرده‌اند که سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: اکیپ‌های امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام و در حال امدادرسانی هستند. همچنین تمامی مراکز درمانی بجنورد آماده‌باش کامل هستند.

موقعیت جغرافیایی کانون زلزله
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۶
زلزله ۵.۷ ریشتری‌ بجنورد را لرزاند‌/‌ تخریب برخی منازل و اماکن در خراسان شمالی‌
خسارت جانی در بجنورد نداشتیم
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۵
علی گودرزی، رئیس سازمان آتش‌نشانی خراسان شمالی گفت: نیروهای این سازمان پس از وقوع زلزله شدید ۵.۷ ریشتری بجنورد به حالت آماده‌باش کامل درآمدند. این نیروها داخل شهر بجنورد آماده‌باش هستند و محدوده شهر و روستاهای حوالی شهر را نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافت شده از نقاط مختلف شهر خوشبختانه خسارت جانی ناشی از زلزله نداشتیم. تعداد ۱۰۰ نفر نیروی آتش‌نشانی در شهر بجنورد آماده‌باش هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی خراسان شمالی بیان کرد: روستای لنگر خرابی زیادی در پی داشته است.

5 پس لرزه در یک ساعت
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۲۳:۵۴
بر اساس اطلاعات ثبت شده از لرزش های رخ داده در محدوده زلزله بجنورد تا کنون، در عرض یک ساعت پس از وقوع این زلزله، 5 پس لرزه به ثبت رسیده است.
 
بزرگترین پس لرزه ثبت شده تا این لحظه، 2.3 در مبنای ریشتر قدرت داشته است.
تشکیل جلسه مدیریت بحران در پی زلزله
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۲۳:۴۰
حسین عظیمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به مهر گفت: مرکز زلزله در پیش قلعه بوده و گزارش‌هایی از تخریب برخی منازل خشتی و گلی بخصوص در روستاها دریافت کرده‌ایم.

عظیمی افزود: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است اما پیش‌بینی می‌شود خسارت‌های مالی افزایش یابد. اورژانس، هلال‌احمر و بیمارستان‌های ما در آماده‌باش کامل هستند.

وی گفت: با توجه به قدرت بالای زمین‌لرزه مردم در خیابان‌ها حاضرشده‌اند و به آن‌ها توصیه می‌کنم با توجه به این‌که پس‌لرزه بالای ۳ ریشتر گزارش نشده است فعلاً از حضور در اماکن مسقف خودداری کنند. در برخی نقاط شهری هم به دلیل این‌که چراغ‌های راهنمایی در حال چشمک‌زن قرارگرفته‌اند شاهد ترافیک هستیم و از پلیس راهور درخواست کردیم به این مسئله ورود پیدا کنند.
گزارش مرکز لرزه نگاری جهانی
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۲۳:۳۲
برخلاف موسسه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران که قدرت این زلزله را 5.7 ریشتر اعلام کرده، مرذکز لرزه نگاری جهانی بزرگی این زلزله را 5.8 ریشتر اعلام کرده است. تفاوتی جزئی که البته طبیعی به نظر می‌رسد.
 
زلزله ۵.۷ ریشتری‌ بجنورد را لرزاند‌/‌ تخریب برخی منازل و اماکن در خراسان شمالی‌ 
برق منطقه وصل شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۲۳:۲۳
محمود ثمینی، فرماندار بجنورد بابیان این‌که پس از زلزله برق برخی نقاط شهرستان قطع و تلفن‌ها هم دچار اختلال شد، گفت: هم‌اکنون برق منطقه وصل شده و تیم‌های ارزیاب ما در مناطق مستقرشده‌اند تا خسارت‌های احتمالی را برآورد کنند.

ثمینی از فروریختن چند دیوار در منازل روستایی خبرداد و گفت: براثر ریزش دیوار چند نفر از شهروندان زیر آوار ماندند و تعدادی از آن‌ها از زیر آوار خارج‌شده‌اند.

وی همچنین از وارد شدن خسارت به روستای حصار گرمه خان خبرداد و گفت: هنوز خسارت‌های واردشده جمع‌بندی نشده‌اند ولی تاکنون تخریب دیوار سه خانه مسکونی گزارش‌شده است. احتمال می‌رود خسارت‌های واردشده به دلیل بالا بودن شدت زلزله زیاد باشد.
کانون زلزله در 22 کیلومتری بجنورد و چند صد کیلومتری مشهد
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۲۳:۱۸
بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفيزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه در 19 کیلومتری پيش قلعه، 22 کیلومتری بجنورد و 27 کیلومتری حصارگرمخان خراسان شمالي ثبت شده است و 257 کیلومتر از مشهد فاصله دارد.
برق بجنورد قطع شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۲۳:۱۳
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از قطع برق بر اثر زلزله خبر داد.
 
وی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: زلزله به برخی روستاها آسیب زده و در پی آن، برق منطقه قطع شده است.
نیروهای هلال احمر در حالت آماده باش هستند
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۲۳:۰۹
حسن شکوری نسب، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی به مهر گفت: تمام نیروهای هلال‌احمر با تجهیزات کامل برای امدادرسانی به خسارت‌های احتمالی در آماده‌باش قرار دارند.

وی بابیان این‌که زمین‌لرزه در استان‌های هم‌جوار هم احساس شده است، اظهار کرد: تاکنون گزارش دقیقی از خسارت‌های واردشده به مناطق مسکونی اعلام‌نشده است.

شکوری نسب بابیان این‌که هلال‌احمر با آموزش‌های قبلی آمادگی خدمت‌رسانی به هرگونه حادثه‌ای را دارد، تصریح کرد: درصورتی‌که این زمین‌لرزه خسارتی داشته باشد نیروها و تیم‌های هلال‌احمر در سراسر استان خدمات‌رسانی را آغاز خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۳
به خدا يك ماه بيشتره اعصاب نداريم هر چند روز يك زلزله . الان سردرد و سرگيجه شديد دارم
اینها مانور زلزله برای ریشترهای بالاتر تهرانست
امیدوارم به خیر و خوشی بگذره و آسیب جانی و مالی نداشته باشید. آمین
ای بابا کنسرت ها هم که لغو شد پس چرا زلزله دست از سر استان خراسان بزرگ یر نمی داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
شاید اثر معکوس داشته !!! چون کنسرت هارو به هم زدن زلزله اومده .
نمیدونم چه بلایی داره میاد بر سر مردوم خراسان! انگار موج مکزیکیه! از رضوی میره شمالی!باز برمیگرده رضوی!
من کاملا داخل مشهد حس کردم این زلزله رو! باز جای شکرش باقیه عین زلزله اخیر 6 ریشتر نبود!
خدا بلا رو دور کنه ایشالله
پاسخ ها
محمد
| - |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
با سلام و آرزوی سلامتی امیدوارم هیچ کس شب را با استرس صبح نکنه دوست عزیز برو شکر کن که کنسرت ها را لغو کردند وگر نه اینا می گفتند زلزله کار کنسرت بود مادر مرده کنسرت
این همه بلایا ( سیل ، زلزله ، آتش سوزی ، ریزش معدن ، صاعقه و ..... ) اگر در کشورهای اروپایی و یا آمریکایی میامد ، مراجع محترم بیانیه میفرمودند : این غضب و عذاب الهی میباشد !!!!!!
فقط کافی بود 10 ثانیه طولانی تر میشد ... اون موقع دوباره فاجعه بهمن 75 تکرار میشد. هر چند همین الان هم به اندازه کافی خسارت مالی بار آورده
خدا هم از دست ما خسته شده.
از بس که صداش نمیکنیم. تکونمون داده شاید بخاطر همین هم ک شده بگیم یا خدا.

لعنت بر فساد
باز هم خرااااسان .
وای واقعا خیلی وحشت ناک بود.هر ساعت بجنورد زلزله میاد.من خیلی میترسم
این بلاها بخاطر سواستفادگری است
اینها همه بخاطر اختلاس و فقر و دزدی هستش
اصن یادش میقتم بند دلم پاره میشه.خدا زمینو با چه وسعتی و چه قدرتی تو طولانی ترین زمان ممکن داشت تکون میداد. پناه بر خدااااااااااااااااا
خدا بابت همه نعمتهات شكر
کاغذهای پاره پاره شده
درختهای قطع شده
امام زمان برسه ب دادمون دستمونو بگیره الهی دیگه اخریش باشه دوستان التماس دعا
بعدی ادمها خیلی زیاد شد زنها به شکل مردها مردهم به شگل زنها خدا اخر عاقبتشو بخیر کنه
این همه غضب الهی رودیدن بازم چقدربی حجابی
واقعا خسته شدم از این وضع شبا خواب ندارم خدا خودش کمک کنه چرا بجنورد اینطوریه...
این زلزله که به بجنورد امد ۷/۵ریشتر بود حالا دولت پول این تخریب ها را میدی یانه
مردم خیلی بدن خدا رو فراموش کردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل