بازدید 17298

نظر وزارت کشور درباره استفاده از عکس خاتمی

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: چهارشنبه‌ای که پشت سر گذاشتیم آقای رحیمی معاون دادستان کل به تمام دادستان‌های مراکز استان‌ها نامه نوشتند که استفاده از عکس آقای خاتمی در داخل ستادها بلامانع است.
کد خبر: ۶۹۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ 13 May 2017
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: چهارشنبه‌ای که پشت سر گذاشتیم آقای رحیمی معاون دادستان کل به تمام دادستان‌های مراکز استان‌ها نامه نوشتند که استفاده از عکس آقای خاتمی در داخل ستادها بلامانع است.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر احمدی روز شنبه در دیدار با فرمانداران و بخشداران استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در قانون اساسی ما حق تعیین سرنوشت به مردم داده شده است و در قوانین وضع شده مشارکت آحاد مردم در انتخابات تبیین شده است، اما باید بپذیریم که همه مردم ما نسبت به حقوق خودشان در قانون اساسی تسلط ندارند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که از حق طبیعی خود استفاده نکنیم، صدای‌مان در می‌آید که چرا وضع کشور این‌گونه شد و معمولا هم این حرف‌ها را کسانی مطرح می‌کنند که در انتخابات حضور نمی‌یابند و از حقوق حقه خود استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به این‌که «همیشه مطرح شده که نظام ما دو بال جمهوریت و اسلامیت را دارد»، ادامه داد: اساس انقلاب ما بر پایه توجه به تفکر یک مرجع دینی بود و به واسطه همین مرجع دینی رژیم ستمشاهی برکنار شد و امروزه رژیمی به نام  جمهوری اسلامی پایدار شده، اما جایی که کمی لنگ می‌زنیم در بحث جمهوریت است که به دلیل عدم آگاهی برخی مردم با حقوق‌ مصرح خود در قانون است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات که به گفته مقام معظم رهبری تضمین کننده امنیت کشور است، گفت: امروز آمریکایی‌ها، اسرائیل، عربستان سعودی، قطر و ... به دنبال این هستند که تابستان داغ ایران را رقم بزنند که متاسفانه برخی در داخل هم این نغمه را سر می‌دهند و خواسته یا ناخواسته می گویند دولت بعدی با مشارکت حداقلی به راحتی می شود در جایی ممکن است قرار بگیرد که راحت بشود با مسائل ایران برخورد کرد، حتی برخی معتقد به این هستند که اگر تغییری در دولت اتفاق بیافتد که دولت توانایی مقابله با شرایط جهانی در مذاکره را نداشته باشد می‌توان در برجام دبه کرد، در سوریه هم می‌شود مداخله کرد و اینگونه منطقه هم آبستن حوادثی است که به این راحتی تمام نمی شود اگر ما به عنوان آحاد ملت دقت نکنیم. وقتی حلب آزاد می‌شود وزیر خارجه اسبق فرانسه می‌گوید شکست حلب یعنی اضمحلال سیاست غرب و بعد اضافه می کند سقوط حلب یعنی بروز یک قدرت جدید در دنیا به نام جمهوری اسلامی ایران.

وی با تاکید بر این‌که «شمارش آرا به معنی میزان حضور مردم در انتخابات است که این عدد با دنیا حرف می‌زند»، بیان کرد: اگر به 80 درصد مشارکت در انتخابات برسیم دیگر دنیا جرات نمی‌کند به این کشور نگاه کند، بارها رهبری فرمودند حضور ملت یعنی قدرت کشور و قدرت بازدارندگی، البته سایر تشکیلات به قوت خود باقی است که ما به همه آن‌ها افتخار می‌کنیم؛ چراکه نیروهای مسلح دژهای محکم مردم هستند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «چیزی که دشمن به دنبال آن است تشدید منازعات است»، اظهار داشت: آن‌ها به دنبال این هستند که اجماع جهانی که علیه ایران بود و این دولت توانست آن را به اجماع جهانی برای ادامه برجام تبدیل کند از بین ببرند.

احمدی معتقد است: در شرایط فعلی در همین مناظره‌ها متاسفانه ضدانقلاب‌ها چند برداشت از آن کردند، اول این‌که مناظره‌ها ثابت کرد در ایران عده ای برای کسب قدرت می‌جنگند، دوم اینکه می‌گویند فقر در ایران بعد از 38 سال وجود دارد اینکه 4 درصد زالو صفت هستند و 96 درصد بدبخت و بیچاره‌اند، یعنی از زبان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بعد از 39 سال برخی به راحتی خوراکی برای ضد انقلاب و دشمن فراهم کردند.

وی با اشاره طرح وجود فساد توسط برخی کاندیداها، گفت: کجاست فرهنگی که امام(ره) در این کشور ساری و جاری کرد، امروز به کسی که خالق واژه امام بود می‌گویند دروغگو، چرا برای دو روز قدرت می‌خواهیم همه چیز را نابود کنیم. عده‌ای برای این‌که به قدرت برسند می‌گویند بی‌خاصیتی برجام، اشرافی‌گری، فقر، بیکاری و ...، اما به چه قیمتی؟

وی خطاب به فرمانداران و بخشداران گفت: هیچ‌کس از شما توقع ندارد برای کسی تبلیغ یا علیه کسی کاری کنید؛ چراکه ما آخرت خود را فدای دنیای احدی نخواهیم کرد، من کاری ندارم که در برنامه‌های تلویزیون چه می‌گذرد، من نامه نوشتم که در همه این برنامه‌ها در جهت تخریب دولت عمل می‌شود، از منطقه آزاد گرفته تا برنامه جمهور و میزگردهایی که برگزار می‌شود،  همه در جهت تخریب دولت است.

معاون سیاسی وزیر کشور در رابطه با عکس روسای جمهور سابق اظهار کرد: ما تعارف که نداریم، عرف جامعه را حتما رعایت می کنیم، اما این‌گونه نیست که اگر عکس پخش نشود و حرفی زده نشود صدایی خاموش می‌شود.

وی در همین رابطه با اشاره به آیه ای از قران کریم مبنی بر این‌که «کسانی که ایمان و عمل صالح داشته باشند خداوند مهر آنان را در دلها قرار می‌دهد»، افزود: کلی بحث کردیم، در جلسه شورای عالی امنیت ملی گفتم این چه مصوبه‌ای است، مقام معظم رهبری هم رئیس‌جمهور سابق بودند آیا عکس ایشان را هم نباید بگذاریم.

وی ادامه داد: در بحث‌هایی که صورت گرفت چهارشنبه‌ای که پشت سر گذاشتیم آقای رحیمی معاون دادستان کل به تمام دادستان‌های مراکز استان‌ها نامه نوشته است که استفاده از عکس آقای خاتمی در داخل ستادها بلامانع است.

احمدی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر سنجی که صورت گرفته 72 درصد اعتماد به مجریان و ناظران برای برگزاری انتخابات وجود دارد و برآورد ما نیز پیش بینی 70 درصد مشارکت مردم در انتخابات است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
خیال نکنید نمیبینیم دارین یکی به نعل و یکی به میخ میزنید
بوق هم بزنید تاثیر نداره!
چرا هی خوراک به انها می دهیم مگر 4% وجود ندارد -عدم مدیریت باعث بوجود امدن ان شده و باید اصلاح گردد-
!رسانه باید متعادل باشد
ببخشید میشه از مسئولان بپرسید که چه کاری رو قبل از انقلاب نمیشد انجام داد که بعد از انقلاب میشه؟
جمله بسیار زیبایی را فرمودید :
به آیه ای از قران کریم مبنی بر این‌که «کسانی که ایمان و عمل صالح داشته باشند خداوند مهر آنان را در دلها قرار می‌دهد»،
خالق واژه امام؟
چه پیشرفت شگرفی در کشور اتفاق افتاد
عکس داخل ستاد مشکلی ندارد ولی بیرون ستاد مشکل دارد
شب انتخابات دیگه
دم انتخابات همچي ازاده .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان